..: Vlaky jezdí přeplněné, stěžují si lidé :..
814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava


| 20.11.2006 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
20.11.2006 (16:58)  
Nechci rýpat, ale:„Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Mám to chápat vlaky ve špičce po 5 minutách a mimo špičku 15 - 20 min.
registrovaný uživatel happy 
20.11.2006 (16:49)  
Zásuvka pro 010 byla tuším v původním zadání pro 814/914. Pars ale nakonec zásuvku nedal pro ovládání 010 na 814+914,tudíž 010 nesmí jet samotná se 814+914.Vždy musí být doplněna o 810.Potom rozšířená souprava musí vypadat takto 814+914+010+810 (i přeházeně)= spotřeba o jednoho fíru navíc
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.11.2006 (16:36)  
majitel In-Gold karty: s tou elektrizaci - pokud vim, tak ma zacit az od roku 2009. Navic nemam z toho dobry dojem, spis jde o to "zadratovat" lokalku Sumperk-Desna, ktera neni v rukou CD. Myslim si totiz, ze zrovna trate 291 a 293 nejsou v ramci CR zadnou velkou prioritou. "Dlouhe" vlaky Prerov-Olomouc-Zabreh-Sumperk, jsou vedeny parkrat za den a preprah z rady 163 na 749 neni v Zabrehu zadny velky problem. Frekvence vlaku na 291 zase az tak velka neni, na 293 uz vubec ne - to je proste lokalka, jak ma byt. A zrychleni, ktereho se dosahne? Sotva par minut.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.11.2006 (16:29)  
Payus: to si nerozumime. Spojka tam zcela jiste je, ale cestujici jedouci ze Zabrehu rekneme do Hanusovic osobakem musi prestupovat v Bludove, tj. pouziji trat 291 a 292. Tato frekvence cestujich zatezuje vsechny os. vlaky na trati 291 a ma samozrejme vliv na preplnenost techto vlaku. Vyjimkou je nyni tech nekolik malo Sp a R jedoucich na rameni Zabreh-Hanusovice-Jesenik, ktere vyuzivaji "bludovskou" spojku a frekvence, kterou takto odvezou zminene osobaky samozrejme nezatizi. Od GVD07 pribude nekolik paru primych vlaku Zabreh-Hanusovice, ktere budou vyzivat onu "bludovskou" spojku a frekvence cestujich na rameni Zabreh-Bludov-Hanusovice se tak snizi a odhaduji, ze pak to ty Regionovy budou celkem zvadat.

Mimochodem: nikdo se nepozastavil nad tim, proc situaci komentuje predosta ze Zabrehu, kdyz veskere spoje zajistuje PJ Sumperk. To nechapu...
20.11.2006 (16:26)  
Snad to vyresi planovana elektrizace trati Zábreh na Morave - Sumperk. Pak se mozna dockame (obdobne jako v Nezamyslicich) jednotek 452 :)
Ad novy grafikon - prusvih je zruseni nocnich vlaku mezi sumperkem a zabrehem...Asi uz to kraj nechtel platit.... :(
registrovaný uživatel M 
20.11.2006 (16:20)  
Jak psal MZ o tech krajich a tak - asi celkem zacarovany kruh... Kraj vybere cenu, ktera je 2x mensi, nez nabizi konkurence. CD pak narikaji, ze od kraje dostavaji malo penez a za ty penize se lepsi veci poridit nedaji. Priste ale zase nebidnout tu nizkou cenu, protoze jinak to nedostanou. Reseni? Nevim... (ale nekdo mozna ano - vzdyt tu byl ten pekny priklad z Kalifornie...)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
20.11.2006 (16:16)  
xAnri: ještě před Bludovem je spojka na Hanušovice,takže ty rychlíky se Bludovu vyhýbají...vlastně vůbec nemají žádný vliv na trať Zábřeh-Šumperk
registrovaný uživatel M 
20.11.2006 (16:13)  
Mimochodem, vetsina lidi, co jede z prace v Praze/Brne/Ostrave/kdekoliv take asi stoji. Aspon teda v Brne urcite a "mam zpravy", ze rano je problem dostat se do Metra C uz na druhe zastavce a to jezdi co minuta. A metrem (v Praze) nebo salinou (v Brne) to do rezidencnich casti trva minimalne tak dlouho jako ze Zabrehu do Sumperka...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
20.11.2006 (15:56)  
Vidíte, jak je costavoání s ČD oblíbené??? Už jim ani nestačí supermoderní jednotky Regionova..... Jak jsem říkal...Regionovy přitáhly na regionální tratě mnoho lidí, kteří železniční dopravu doposud nevyužívali....
20.11.2006 (15:55)  
ad Payus: přesně. "Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za MODERNÍ soupravu Regionova NEVZHLEDNÝ STARÝ vagon." Image ČéDé by neodvolatelně utrpělo, kdyby připojili ten další vagon, to je přece jasné... :-)
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko