..: Vlaky jezdí přeplněné, stěžují si lidé :..
814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava


| 20.11.2006 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
20.11.2006 (14:10)  
Mir.Zikmund: Souhlas. Nicméně je třeba brát v úvahu doslova skandální vyjádření pana přednosty!
20.11.2006 (13:49)  
Obávám se, že pláčete na špatném místě; osobní dopravu = vlaky objednávají kraje, takže stížnost na nedostatečnou kapacitu soupravy by měla směřovat na kraj, který objedná a zaplatí posílení soupravy.
Podle krajských úředníků, kteří "nejlépe znají místní podmínky" ovšem vlaky jezdí prázdné, hlavně v sobotu, kdy jimi přece nikdo nejezdí – zajímavé, proč jsou v sobotu plné. Patrně proto, že v sobotu krajští úředníci nikam nejezdí.
Podobné je to ovšem i na Slovensku. V pracovní den jede M812+010, v sobotu, kdy se jezdí na nákupy jede ovšem samostatný M812.
20.11.2006 (13:43)  
Já jsem jel dvakrát o prázdninách na chalupu do Podlesí přes Zábřeh. V Zábřehu byly pokaždé 810+010. To jsem se docela divil, protože na tento přípoj přesedali cestující z: R od Prahy, Os od České T. ( tím jsem přijel já ) R od Olmiku a Os od Olmiku. A nejvíc lidí přistoupilo z R od Olmiku ( Chodovar ). Já jsem se divil že jsme se tam vůbec vešli. přecpané jako dobytek. Takže 810+010 vůbec nestačí. A jel jsem takto dvakrát jak jsem napsal a pokaždé úplně na sráč plné. Nechápu to. Takže tomu věřím že se tam lidi nevejdou.
registrovaný uživatel zdenda 
20.11.2006 (13:42)  
tak tohle je fakt hustý, proč vlastně ty cestující na dráze obtěžujou??? co si stěžujete, když jedete, to je přece jedno, že vás to stojí víc usilí, než kdybyste šli pěšky, Český dráhy tady přece nejsou pro vás, ale vy pro ně...ano vytíženost vlaků na dráze je zoufalá, někde jezdí prázdný a jinde, aby se člověk vůbec do vagónu vešel...
20.11.2006 (13:15)  
škoda, že tu nejsou i fotky situace,
osobně jsem zažil že při turistických akcí na 255 nával lidí vytlačil sklo na jedné z 810 :)
20.11.2006 (13:08)  
Položme si základní otázku ... kolik míst k sezení je v 810 + 010 a kolik je v 814 + 914?
20.11.2006 (12:54)  
Soudruh prednosta je dalsi ukazkou toho, ze Casu Dost je nejvetsi prekazka rozvoje zeleznic v CR.

Takovehle hlody bych cekal v Rudym Pravu v roce 1982, ne dneska, kdy je treba dekovat za kazdeho kastana ve vlaku...
registrovaný uživatel xyz  mail  
20.11.2006 (12:31)  
Při této příležitosti jsem si vzpomněl na úsměvnou zkušenost z regionální tratě San Francisco <-> San Jose. Když se na jeden sobotní spoj sešlo více lidí a bylo jasné, že si všichni nesednou, byl vypraven mimořádný násled ke zjednání nápravy, na což byli cestující upozorňování jak při nástupu do prvního (pravidelného) vlaku, tak také na každé stanici, aby si případně mohli přestoupit.

A jako třešnička na dort: zvýšený počet cestujících způsobil zpoždění (kolem 8 minut), za což se nám palubním rozhlasem každou stanici omlouvali a také sdělovali, jaký je předpokládaný vývoj pro další cestu (tedy jaké zpoždění můžeme očekávat v cíli).

A opravdu to nebylo moc drahé a Spokojené státy opravdu nejsou železniční velmoc.

---

No, ale když pan přednosta říká, tak to má asi pravdu.
registrovaný uživatel happy 
20.11.2006 (12:14)  
básníku,s tou koženkou to snad namůžeš myslet vážně??!!Jinak Regionova nemůže mít za sebou 010.Neni na to konstruovaná.010 nemůžu prostě přivěsit jen tak k něčemu!!Jina počítám ,že na relaci Jindřichův Hradec -Veselí by se taky měla jednou dostat regionova,nebo až do Cerekve.Tam se ty klasiky v podobě Bmto+BDs špatně rentujou,odvážím se říct ,že jsou k něčemu jen o prázdninových špičkách,jienk během pracovního dne je to slabota.Proto je většina spojů Veselí- Cerekev vedena 810 a někdy v "Sku".Ale zatímco klasika zeje prázdnotou ,tak většinou 810 je slušně plná
20.11.2006 (11:49)  
Cestujíci přepravený ve stoje je podle ČD cestující přepravený ve 2 třídě. Obsazení všech míst k sezení není na závadu, pro ostatní cestující jsou určena místa k stání. Citát z odpovědi na stížnost na neustále přeplňované vlaky 2386 a 2388 --1x809 pod drátama.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko