Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.
Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.
zdroj: MF DNES Střední Morava

Podle krajských úředníků, kteří "nejlépe znají místní podmínky" ovšem vlaky jezdí prázdné, hlavně v sobotu, kdy jimi přece nikdo nejezdí – zajímavé, proč jsou v sobotu plné. Patrně proto, že v sobotu krajští úředníci nikam nejezdí.
Podobné je to ovšem i na Slovensku. V pracovní den jede M812+010, v sobotu, kdy se jezdí na nákupy jede ovšem samostatný M812.
osobně jsem zažil že při turistických akcí na 255 nával lidí vytlačil sklo na jedné z 810 :)
Takovehle hlody bych cekal v Rudym Pravu v roce 1982, ne dneska, kdy je treba dekovat za kazdeho kastana ve vlaku...
A jako třešnička na dort: zvýšený počet cestujících způsobil zpoždění (kolem 8 minut), za což se nám palubním rozhlasem každou stanici omlouvali a také sdělovali, jaký je předpokládaný vývoj pro další cestu (tedy jaké zpoždění můžeme očekávat v cíli).
A opravdu to nebylo moc drahé a Spokojené státy opravdu nejsou železniční velmoc.
---
No, ale když pan přednosta říká, tak to má asi pravdu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











