Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.
Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.
zdroj: MF DNES Střední Morava

A taky si zapoměl že některé spoje jsou mń nebo víc vytížené
Jistě si vpomente ýe z veselí do hradce jezdila tato nerentabilní kombinace Loko+Bds+3x Bt nebo (Bdt) (tuším že toto jezdilo do jízdního řádu 2004)a to jezdilo jenom do Hradce a v každem voze byl kolem 10 lidí. taždě 809 obhajuji. Je to velmi dobrý krok jak spoje zrentabilnit. No ještě bych podotkl že ČD chybí el. jednotky pro lokálky typu Veselí Havlbrod ale i jiné. Po dle mého názoru by stačilo aby sem šouli 471 upravenou tak aby měla na oboch komcích stanocště přidat usměrňovače a zbavily nebo omezily počet míst v 1. třídě (momentálně si to nevybavuji jestli 471 nebo 971) a jednota jak vyšitá. no nšjaké to místo pro kolo a je to.
Ano, bohužel, a protože tohle zřejmě myslí zbytek ČD odspoda nahoru, tak to tak taky vypadá. Nebo mi chcete tvrdit, že i když bych spoj plně naložil, tak na tom bez dotací nejde vydělat? Když to holt nechce kraj, ale trh nabízí příležitost, tak si tam zavedu nedotovaný spoj nové kategorie SuperRegio (samozřejmě s "nadstandardními" vozy RegioZnova) nebo jakým paskvilem by se to pojmenovalo a hurá vydělávat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











