..: Vlaky jezdí přeplněné, stěžují si lidé :..
814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava


| 20.11.2006 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.11.2006 (15:52)  
No tak ja myslim, ze vetsina reakci na ten clanek je trochu silna. Jednak po Regionovach se na dotcene trati 291 hodne volalo, protoze se v Sumpru vyrabeji a lidi to chteli na koleje. Tak to doslali a ted zase remcaji, ze je to preplnene. Pravdou ale je, ze preplnene to jezdi i mimo spicku natoz ve spicce, kterou drive osluhovaly i tak dost plne 810+2x010. Taky je ale recht, ze cesta Zabreh - Bludov trva asi 12 min a do Sumperku je to jeste o 5 min delsi. No a jeste jedna pripominka, o ktere se zde asi prilis nevi, od GVD07 budou dalkove spoje Zabreh - Hanusovice - Jesenik vedeny v taktu 120min., coz znamena, ze rapidne poklesne pocet cestujicich na rameni Zabreh-Bludov a tim by mohla byt kapacita 814-914 na teto trase dostatecna. Jde o to ze tech odhadem 40% cestujicich smer Hanusovice-Jesenik, kteri nyni musi vetsinou presedat v Bludove si pockaji na R nebo Sp.
registrovaný uživatel M 
20.11.2006 (15:50)  
Mam jednu otazku (treba na doomlukase nebo dalsi mladiky, na ktere se tesim, az budou pracovat v CD a pozvednou je). Jak byste tuto situaci resili?
registrovaný uživatel @ld@  mail  
20.11.2006 (15:34)  
to payus:máš pravdu ale někdy se nedočkám 842 ani tam kde má jezdit :))) viz.341.docela často poslední dobou se stávalo že místo 842 byla 742
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
20.11.2006 (15:08)  
asi to je pro čd velký problém ve špičce nasadit 842/843 s vagónem...Radši nechají lidi jezdit jak sardinky jen proto,aby poukázali,že 814 je dokonalý vlak do jakéhokoliv provozu...možná na něj začnou montovat i střešní nosiče pro ty co budou "vymáčknutí" na zastávce ze dveří a zpátky dovnitř jim to už nepůjde
registrovaný uživatel ladik 
20.11.2006 (14:50)  
ad basnik: s tim křžováním. jak můžeš vidět že je tam 10 lidí. No může))).ale já sem toho názoru že velko prostoru sedí lidi i na druhej straně a ty už sotva vidíme.
A taky si zapoměl že některé spoje jsou mń nebo víc vytížené
registrovaný uživatel ladik 
20.11.2006 (14:42)  
ad happyno jo ale vy zapomínáte že 230 (nebo jiná loko)+Bds+Bmto jezdí většinou do jihlavy neob HavlBrodu. Ještě že tam dali tu 810 a tu 230+Bds+Bmto.
Jistě si vpomente ýe z veselí do hradce jezdila tato nerentabilní kombinace Loko+Bds+3x Bt nebo (Bdt) (tuším že toto jezdilo do jízdního řádu 2004)a to jezdilo jenom do Hradce a v každem voze byl kolem 10 lidí. taždě 809 obhajuji. Je to velmi dobrý krok jak spoje zrentabilnit. No ještě bych podotkl že ČD chybí el. jednotky pro lokálky typu Veselí Havlbrod ale i jiné. Po dle mého názoru by stačilo aby sem šouli 471 upravenou tak aby měla na oboch komcích stanocště přidat usměrňovače a zbavily nebo omezily počet míst v 1. třídě (momentálně si to nevybavuji jestli 471 nebo 971) a jednota jak vyšitá. no nšjaké to místo pro kolo a je to.
20.11.2006 (14:38)  
Lukec: bohužel nemám, marně ho sháním už od září, kdy jsem se na zdejším nádraží silně vytočil přístupem zdejšího personálu k cestujícím. Ale to sem nebudu tahat, to je jiná kapitola
registrovaný uživatel @ld@  mail  
20.11.2006 (14:33)  
to happy:regionova může mít za sebou 010.ve Zlíně sem to už několikrát viděl.Většinou na vlaku 14209.
registrovaný uživatel xyz  mail  
20.11.2006 (14:22)  
Miroslav Zikmund:

Ano, bohužel, a protože tohle zřejmě myslí zbytek ČD odspoda nahoru, tak to tak taky vypadá. Nebo mi chcete tvrdit, že i když bych spoj plně naložil, tak na tom bez dotací nejde vydělat? Když to holt nechce kraj, ale trh nabízí příležitost, tak si tam zavedu nedotovaný spoj nové kategorie SuperRegio (samozřejmě s "nadstandardními" vozy RegioZnova) nebo jakým paskvilem by se to pojmenovalo a hurá vydělávat.
registrovaný uživatel Lukec 
20.11.2006 (14:18)  
Mohu Vás poprosit jestli nahodou nemáte e-mail na pana přednostu?
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko