..: Nádražní poplatky ohrožují konkurenci v osobní dopravě :..
Ostrava-Svinov - ilustrační foto autoraČeské dráhy přicházejí s přelomovou novinkou, která významně ohrozí pozici soukromých dopravců v železniční osobní dopravě. Spolu s nástupem nového grafikonu od nich ČD začnou vybírat poplatky za použití nádraží, podobně jako se tomu děje v zahraničí. "Ty ceny se pohybují pro čtyři kategorie stanic od 170 po 470 korun za vůz a jedno zastavení," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V praxi to znamená, že například soukromý dopravce Railtrans by takto na trati Praha - Ostrava zaplatil zhruba 11 miliónů ročně. "Pokud chtějí prosadit tyto ceny, je to na zastavení provozu na našich méně vytížených spojích, jako třeba na trati Liberec - Varnsdorf," upozorňuje jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. "Taková cena je úplně nereálná a likvidační i pro dálkovou dopravu. Třeba v případě spojů s třívozovými soupravami Siemens Desiro se zastávkami po padesáti kilometrech to zvýší náklady o třetinu," říká Jiří Schmidt ze společnosti Connex.

Podle interního nařízení drah se však poplatky mají dotknout všech vlaků bez výjimky. "Se zpoplatňováním zastavování vlaků osobní dopravy cizích přepravců bez výjimky, a to z důvodu nástupu a výstupu cestujících, bude započato s platností nového grafikonu 2006/2007," stojí v dokumentu. Spíše než o nástup a výstup cestujících jde o náklady spojené s udržováním čekáren, toalet a podobně. Soukromníci však namítají, že podmínky jsou diskriminační, protože České dráhy poplatky platit nemusí. Například v Německu národní dopravce poplatky platí stejně jako jiné německé soukromé společnosti. Tamní nádraží sice patří do sítě Deutsche Bahn, ale provozuje je jiná dceřiná společnost než ta, která jezdí s vlaky. Soukromí dopravci se také budou muset vypořádat s tím, jak přeúčtovat poplatky na použití nádraží kraji, pro kterého vlakové spoje provozují.

zdroj: Hospodářské noviny


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 1.12.2006 (18:03)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.12.2006 (22:19)  
Ano souhlasim,toto ještě víc usmrtí lokálky.Koleje staniční jsou ČD!To stou silnicí je taky dobrý,stejně tak nezastavujem máme zpoždění.Snad ODS s Řebíčkem stihne řešit taky jiné věci než mýto!To jsou hlášky nejdřív rušení tratí,přednost Os i před EC,nevyjetí RTE,ted tohle,proboha co bude dál!(chodit pěšky a když se zadaří bude i kolo).Je mi ztoho už zle.
01.12.2006 (22:07)  
Skandál,který se jen tak nevidí.Ted musí zasáhnout MDČR.V životě žádný cestující soukromníků nemohou likvidovat majetek ČD.Ten likvidují bezdáci a další chamrat,kterým ČD poskytuje přístřešek pod hlavou.ČD je největší charitou v zemi.Bez jízdenky by na nádraží neměl nikdo co dělat.Tento stát je shnilej v mnoho oblastech a nemá žádnou koncepci.Ty kecy s letištěma,at si strčej za klobouk,vid máme ČSA a Českou správu letišt!A kde to zavedou jaký nařízení,jaký předpis?Bejt soukromníkama,tak se soudim a ČD napařím pokutu i přesto že je mám rád.Jak vidim,jde to všechno od DESÍTI K PĚTI.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
01.12.2006 (21:27)  
Poalo: V teto veci s tebou v podstate do pismene souhlasim, svuj nazor na to jsem psal uz v predchozim clanku o RT, kde se to kek konci diskuze rozvirilo i v tomhle tematu. Otazkou je, zda se objevi tlak na to, aby se to uskutecnilo. Komu by to totiz prospelo? Statnim CD ne. A lidi nikoho nezajimaji...
01.12.2006 (21:21)  
QWERTZ: No a nebo zvolit styl "nezastavujeme, máme zpoždění". :D

A nebo jinak. Rozlišují se u drázy taky pojmy zastavení a stání, jako na silnicích.
Registrierter Benutzer Raty 
01.12.2006 (21:11)  
Co se divíte? Přijde ÚOHS a najednou zjistí, že státní a.s. toto měla již dávno vybírat a tím, že to nevybírala tak špatně hospodařila.
Registrierter Benutzer Gregy 
01.12.2006 (20:14)  
A komu patří koleje procházejí stanicemi?
Pokud patří SŽDC, tak bych v tom neviděl problém. Prostě přijede soukromý vlak, otevře dveře, zavře dveře a odjede. Soukromý dopravce nádraží vlastně vůbec nevyužije, to cestující by měli platit za vstup :-)
Registrierter Benutzer QWERTZ 
01.12.2006 (19:50)  
Tak mne napadlo - pokud ta RT "střela" přeci jenom někdy vyjede, co takhle ji provozovat dejme tomu v trati Svinov - Holešovice nonstop, tedy bez zastávky v Olomouci a v Pardubicích, v rámci úspor za "ošlapné"?? :-)
Registrierter Benutzer Space 
01.12.2006 (19:24)  
Důsledky tohoto opatření se nebudou líbit starostům dotčených obcí a doufám, že ani hejtmanům.
Osobně si myslím, že se to nebude zamlouvat ani současnému ministru dopravy (poradci předsedy představenstva Viamontu)...
A to to zatím neproniklo na veřejnost, takže očekávám, že debata bude (přinejmenším v postižených regionech) ještě hlasitá.
Registrierter Benutzer happy 
01.12.2006 (19:16)  
Nádraží a zastávky ba měly být obcí.Pro srovnání.V jedné vesnici se nachází zcela nová autobusová čekárna z peněz "střediskové" obce,o kus dál v jiné obci spadající taktéž pod stejnou obec je zastávka v majetku čd,která připomíná spíše rujnu a dokonce tam v noci nesvítí ani veřejné osvětlení.Vše se nachází blízko trati 240.čd se prostě neumí starat!!jen neustále něco likviduje...zmetci
Registrierter Benutzer happy 
01.12.2006 (19:12)  
s čd navěky a nikdy jinak.Toto je přímá likvidace lokálních tratí,rozlučme se.právě byl zabit poslední hřebík do jejich rakve
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko