..: Nádražní poplatky ohrožují konkurenci v osobní dopravě :..
Ostrava-Svinov - ilustrační foto autoraČeské dráhy přicházejí s přelomovou novinkou, která významně ohrozí pozici soukromých dopravců v železniční osobní dopravě. Spolu s nástupem nového grafikonu od nich ČD začnou vybírat poplatky za použití nádraží, podobně jako se tomu děje v zahraničí. "Ty ceny se pohybují pro čtyři kategorie stanic od 170 po 470 korun za vůz a jedno zastavení," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V praxi to znamená, že například soukromý dopravce Railtrans by takto na trati Praha - Ostrava zaplatil zhruba 11 miliónů ročně. "Pokud chtějí prosadit tyto ceny, je to na zastavení provozu na našich méně vytížených spojích, jako třeba na trati Liberec - Varnsdorf," upozorňuje jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. "Taková cena je úplně nereálná a likvidační i pro dálkovou dopravu. Třeba v případě spojů s třívozovými soupravami Siemens Desiro se zastávkami po padesáti kilometrech to zvýší náklady o třetinu," říká Jiří Schmidt ze společnosti Connex.

Podle interního nařízení drah se však poplatky mají dotknout všech vlaků bez výjimky. "Se zpoplatňováním zastavování vlaků osobní dopravy cizích přepravců bez výjimky, a to z důvodu nástupu a výstupu cestujících, bude započato s platností nového grafikonu 2006/2007," stojí v dokumentu. Spíše než o nástup a výstup cestujících jde o náklady spojené s udržováním čekáren, toalet a podobně. Soukromníci však namítají, že podmínky jsou diskriminační, protože České dráhy poplatky platit nemusí. Například v Německu národní dopravce poplatky platí stejně jako jiné německé soukromé společnosti. Tamní nádraží sice patří do sítě Deutsche Bahn, ale provozuje je jiná dceřiná společnost než ta, která jezdí s vlaky. Soukromí dopravci se také budou muset vypořádat s tím, jak přeúčtovat poplatky na použití nádraží kraji, pro kterého vlakové spoje provozují.

zdroj: Hospodářské noviny


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 1.12.2006 (18:03)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
01.12.2006 (19:11)  
A kolik se bude vybírat za zastávku v lese s rozpadlou železnou boudou kus od obce??? To je naprosto likvidační nesmysl
Registrierter Benutzer happy 
01.12.2006 (19:10)  
Toalety sou zpoplatněny a to dokonce i ty nejodpornější
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
01.12.2006 (19:07)  
Paolo: OK, s tim souhlasim. Slovensky model je pro me prikladem...
Registrierter Benutzer happy 
01.12.2006 (19:06)  
co jako jednotka GTW od Stadleru je trojvozová nebo dvojdílná??????.....to sou zase nesmysly
Registrierter Benutzer paolo 
01.12.2006 (19:01)  
xAnri05: ČD má povinnost vybírat za použití nádraží, pokud jsou s tím spojeny výdaje. Ale tyto výdaje jsou i s vlaky ČD. A jestliže je v přepravném započítána i částka za použití nádraží, pak by mělo být zřejmé, kolik činí. Je jedno, že si to platí sami sobě, ale musí to být vyčísleno. Proto jsem zastáncem oddělení nádražních budov a prostor od ČD a převedení na SŽDC. Nebo na kohokoli jiného, ale oddělit financování a výdaje dopravy a přidružených služeb.
Registrierter Benutzer QWERTZ 
01.12.2006 (18:43)  
Jaká údržba toalet??? To by ty "hajzlíky" musely být jednak grátis a jednak by na nich muselo být tak čisto, že by se tam dalo "jíst z podlahy". Pokud já vím, tak tam kde není WC trvale uzamčeno a klíč se nepůjčuje v tranzitu a nebo u výpravčího, tak jsou ty WC pronajaty a veškerou údržbu si zajišťuje nájemce!!
Ale jedno je jisté - pokud fofrem a tvrdě nezasáhne Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, tak nám to jednak soukromníky "položí" a nebo zvednou jízdné na úroveň ČD ne-li výše!!
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
01.12.2006 (18:43)  
Cha! U nas je transformace zeleznic nedodelana, ale chyby jsou i na tom Slovensku, viz InterCity.
Ale CD podle meho nazoru za ty nadrazi vybirat muze a neni jediny duvod, proc by si za ne melo platit samo sobe. Ty nadrazi jsou proste jejich majetek. Tecka.
Registrierter Benutzer paolo 
01.12.2006 (18:40)  
Adam: myslím, že na to musí být politický tlak. Ale reálně si to dovedu představit, dokonce si myslím, že by tento stav mohl být i lepší než současný. SŽDC inkasuje poplatky od všech dopravců za použití dopravní cesty, proč by nemohla inkasovat i poplatky za použití nádraží a za to poskytovat veškeré služby s tímto spojené (servis pro cestující i personál dopravce). Určitý příklad bych viděl v letištích, kdy dopravce pouze zajišťuje přepravu a vše ostatní vyřizuje Správa letišť nebo soukromník - vlastník letiště.
01.12.2006 (18:36)  
Duke123: To bych s tebou souhlasil. Udělat to jako na Slovensku (ŽSR). Měl jsem ale jednu neblahou zkušenost, konkrétně z trati 170. Je tam hodně stanic obsazených výpravčím, jenže ten jízdenky prodávat nemůže, a tak se prodávají ve vlaku ...
Registrierter Benutzer comar 
01.12.2006 (18:36)  
v Rakousku se taky plati za pouziti nadrazi, ale platit musi i ÖBB Personenverkehr.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko