Praha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.
Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.
České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.
Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.
Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.
zdroj: ČTK, ČT24
| 5.12.2006 (9:27)
Tak teď si z nás děláš srandu, ne?
162/163 je lepší, než lokomotivy od Siemense?
Všechny, a ještě jednou, všechny lokomotivy s asynchronními motory budou mít v ČR problémy srušením. 471 prolízá jen díky malému výkonu, kterým disponuje. Kdyby 471 měla 6400 kW jako Taurus, nebo 189DB, tak taky neprojde.
A dneska holt nikdo lokomotivy se SS motory dělat nebude, neboť by byly nekonkurenceschopné. Koneckonců naše 380 bude mít taky problémy, ale to si určitě už ČD zařídí (viz ř. 680).
A zab. zař. není jen to jestli je zapojené do autobloku, v tomto směru je jistě progresivní, ale i to jakým způsobem vyhodnocuje obsazenost úseku a hlavně jeho elektromagnetická imunita. Požadavek na 100mA rušivých proudů při 50 Hz při výkonu 6400 kW na 3 kV soustavě, kde je záběrný proud 2,1 kA představuje 0,0047%. Takový měnič NELZE sestrojit!!!
Proč si stěžující dopravci neobjednají lokomotivy u českého výrobce kolejových vozidel
Protoze nejsou? 380 ze Skodovky budou kdy? Zatim se 3 roky resi design. Takhle by RTE mel na webu jeste v roce 2015 "Protoze SKodovka jeste nevyrobila lokomotivy, ktere muzou jezdit po ceskych kolejich, tak se omlouvame, ale zatim nevyjedeme. Vyhovujici lokomotivy jsou bohuzel 50 let stare nebo v majetku CD a ti nam je nepujci"
lok 162/163/362/363 opravdu povazujete za moderni? Ono jako doba leti a co bylo moderni v roce 1986 uz ted moderni byt nemusi (a pokud se o tomhle mohou vest pre, tak je jiste, ze vecne jezdit nebudou - snad...).
Jestli se ma dopravni cesta prizpusobovat vozidlu nevim, ale priklad - pokud v roce 1986 postavim barak, tak bude moderni lineleum. Pokud ale lino budu nabizet v roce 2006, tak budu za vola, protoze ted leti plovouci podlahy. Takze pokud se ty koridory "ted" stavely, tak mozna nebylo uplne idealni postavit je tak, aby vyhovovaly lokomotivam z let 1960-1990 (ovsem pokud je stavitele koridoru povazovali za moderni a vsechny jejich nasledovnice za jejich "potomky", tak nastava problem)...
K diskusi o "slevach" za zpozdeni:
kraje jako objednavatel kontroluji dodrzovani grafikonu dopravcem, CD maji celkovy prumer zpozdeni srovnatelny se "zapadnimi" staty. Vratky jizdneho za zpozdeni mohou exitovat vicemene na VRT, kde jizdu vlaku neovlivnuji cizi vlivy. Jinde je to velice sporne a jejich aplikace by byla pro zakaznika draha, jak pise M.
Netušil jsem, že autoblok, jímž jsou vybaveny "koridory" je zastaralé zabezpečovací zařízení.
V Rakousku či Německu si můžete o autobloku nechat jenom zdát. Tu či onde je ve Franci nebo Švýcarsku.
V Německu se jezdí rychlostí 160 km/h na tratích s mechanickými návěstidly i na elektrifikovaných tratích.
Pravda, na tomto "zastaralém" zabezpečovacím zařízení mohou jezdít moderní lokomotivy od pana Siemense, např. lok řady 189 DB, kterým ovšem nevoní česko–slovenský autoblok …
Cožpak EJ 471 / lok 162/163/362/363 nejsou moderní kolejové vozidla, v některých parametrech převyšující lokomotivy od pana Siemense či jiných výrobců, včetně Pendolin od pana Alsthoma pocházejících z továrny na jih od Turína.
Takže dopravní cesta se bude přizpůsobovat vozidlu ?
Proč si "stěžující" dopravci neobjednají vozidla, která vyhovují zabezpečovacímu zařízení na tratích SŽDC.
"Neschopnost" zahraničního výrobce se bude řešit přestavbou železničních tratí za peníze českého daňového poplatníka ?
Proč si stěžující dopravci neobjednají lokomotivy u
českého výrobce kolejových vozidel …
Chcete–li podnikat v letecké dopravě, také musíte dodržovat hlukové limity na letištích, kam chcete létat a s oletaným TU 154 nebo IL 62 vás na letiště prostě nepustí – viz problémy vládní letky s armádním TU 154 … Proto taky ČSA vyměnily celý letecký park sovětských strojů za letadla typu Airbus nebo Boeing, resp. ATR.
To je stejné, jako když si koupíte v zahraničí automobil, který umí jezdit rychlostí 250 km/h a budete si stěžovat, že na běžných českých silnících můžete jezdit jen rychlostí 90 km/h a na dálnici "jen 130 …".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










