Praha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.
Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.
České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.
Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.
Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.
zdroj: ČTK, ČT24
| 5.12.2006 (9:27)
PS: jenom Ko cu rek, plete si to kde kdo.
I kdyz pruzkum by mozna v tomto pripade nebyl 100% prukazny - nebo by se musel udelat nalezite fikane, protoze teoreticka a prakticka odpoved nejsou vzdy totez:-(
Ono je to totiz slozitejsi. Nejaky bic by byt mel. Tim bicem ale tezko muze byt neco takoveho jako vraceni jizdneho apod. Na druhou stranu, pokud neni ten "bic", tak proc se starat o JR, ze? Neco jako slusnost v obchode plati jen nekde, u CD potom jiste mene nez je prumer
mira - OK. Vyznelo to tak ale
Vedlo by to
a) ke snížení zpoždění
b) k úpravě JŘ tak, aby vlak dojížděl na čas, byť i při mírně delší jízdní době, ovšem dodržitelné nejen když se "zadaří". (k čemu mi je jízdní doba 60min, když máme pravidelně 10minut sekeru, ale proti minulému JŘ je jízdní doba kratší o 5 min - marketingový tah)
c) ke zmenšení počtu nehod na přejezdech, v dlouhodobém výhledu... možná
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










