..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2006 (14:54)  
M: To pojištění by bylo drahé pouze v případě že by bylo dražžší než to jízdné vracet. Což mě jako zákazníka pravda nemusí zajímat. Ovšem, pokud by byl bič takový, aby zpoždění nebylo, tak by to pojištění bylo naopak velmi levné. A sjednat si pojištění tak, aby bylo dražší než přímé proplácení škod, to už chce opravdu "umět". Ano možná by se zdražilo jízdné. V ceně bezvadné ledničky taky platím výrobní zmetky, a je na výrobci, aby si zajistil co nejmenší zmetkovost.
PS: jenom Ko cu rek, plete si to kde kdo.
Registrierter Benutzer M 
05.12.2006 (14:48)  
Zaver - udela se pruzkum mezi cestujicima. Otazka co preferujete: A) Stavajici jizdne a stavajici zpozdeni. B) System potlacujici zpozdeni (davajici vyraznou vyhodu cestujicim) a vyssi jizdne. No, rekl bych, ze by vyhralo to acko...
I kdyz pruzkum by mozna v tomto pripade nebyl 100% prukazny - nebo by se musel udelat nalezite fikane, protoze teoreticka a prakticka odpoved nejsou vzdy totez:-(
Registrierter Benutzer mira 
05.12.2006 (14:46)  
Ano to je taky pravda, tady je však,, nedostatek´´ financí resp. jdou úplně někam jinam. Do odměn různých ředitelů, náměstků a jim podobným kteří si případně ušetřené peníze rozdají na odměnách. Bohužel oni se za svou nečinnost nevyhodí, protože oni jsou tam naprosto nezbytní.
05.12.2006 (14:45)  
Ono by to nebylo diskriminační, kdyby ynádraží patřila SŽDC a platily by i Času Dost.
Registrierter Benutzer M 
05.12.2006 (14:39)  
Kocourek - ne ze by to nebylo pekne, ale kdyz reknu A, tak musim rict i B (v tomto pripade vlastne D:-). Tim D je v tomto pripade, patrne zasadni, zvyseni jizdneho. Ono, to pojistne by sice bylo zajimave (i kdyz mam pochyby, ze by do toho nejaka pojistovna sla), ale hlavne velmi drahe... U zavinenych zpozdeni je zde take lehce problem s vymahanim odskodneni
Ono je to totiz slozitejsi. Nejaky bic by byt mel. Tim bicem ale tezko muze byt neco takoveho jako vraceni jizdneho apod. Na druhou stranu, pokud neni ten "bic", tak proc se starat o JR, ze? Neco jako slusnost v obchode plati jen nekde, u CD potom jiste mene nez je prumer

mira - OK. Vyznelo to tak ale
Registrierter Benutzer mira 
05.12.2006 (14:37)  
Poborski: S tímhle máte pravdu, výluk jsem už zažil hodně, ale nepamatuji si že by mi ujel přípoj. Zpoždění sice bylo,ale nebylo to tak hrozné.U NAD je to někdy problém, když se jede krátká vzdálenost tak dejme tomu, že se to mačkání dá přežít-to máte jak v MHD, horší je to na větší vzdálenost, kde už by si člověk přeci jenom rád sedl.
05.12.2006 (14:30)  
Ještě přidám. Nastávají sice přírodní kalamity, které se dají těžko předvídat, ale mnohé se opakují a dají se vůči provést opatření, ale mnohdy se žádná nečiní. Sněhové závěje - proč se nedávají zásněžky; pády stromů a větví při větru - proč se neodstraní poškozené, uschlé a další stromy v kritických místech v dosahu trati; každoroční pravidelné klouzání vlaků po listí - to samé, žádné opatření se nekoná. Toto vše je v pravomocích ČD, jakožto provozovatele dráhy.
Registrierter Benutzer mira 
05.12.2006 (14:28)  
M:Tím jsem samozřejmě nechtěl říct že když mají zpoždění autobusy, tak ho můžou mít i vlaky. Taky jsem pro zbytečná zpoždění typu: před rychlíkem se courá náklad, osobák, zbytečná jízda do odbočky ve stanicích nebo pochodování průvodčích kolem vlaku.Jsem i pro odškodnění, když cestujícímu ujede přípoj nebo když je zpoždění větší.
05.12.2006 (14:27)  
Já bych to s tím spoždením bral více zhurta. Do peti minut nic, 5-10 minut 20% z ceny (což už je docela zajímavé i pro jízdné okolo 50kč - pro korunu nebude moc lidí stát frontu) a za každých dalšíchh započatých pět minut 10% z ceny dolů, takže při zpoždění nad 45minut vrácení jízdného. Proti nezaviněnému zpoždění - strom, nehoda na přejezdu - se přece můžou pojistit ni? A pojišťovna ať si to potom vymáhá po kom chce :)

Vedlo by to
a) ke snížení zpoždění
b) k úpravě JŘ tak, aby vlak dojížděl na čas, byť i při mírně delší jízdní době, ovšem dodržitelné nejen když se "zadaří". (k čemu mi je jízdní doba 60min, když máme pravidelně 10minut sekeru, ale proti minulému JŘ je jízdní doba kratší o 5 min - marketingový tah)
c) ke zmenšení počtu nehod na přejezdech, v dlouhodobém výhledu... možná
05.12.2006 (14:17)  
mira: s tím, že se provádí údržba a rekonstrukce drah a že přinese komplikace, se normálně počítá. Ale ČD jsou tím, kdo schvalují, kdy výluka bude (hodiny, den v týdnu), organizují výluky, sestavují JŘ a výlukové JŘ, zajišťují NAD a její kapacitu, náhradní soupravy, výlukové lokomotivy, většinou jsou tím, kdo provádí údržbu (SDC) atd. ČD mají v ruce většinu nástrojů k eliminaci následků výluk, ale ne vždy je optimálně používají.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko