..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2006 (19:24)  
Když budu provozovat archaické zab. zař. a něco se semele, tak si to budou přehazovat stylem my nic, to oni. Nikdo je nedonutí k modernizaci, protože oni s tím nedělají a funguje to, tak proč do toho investovat.
Když budou zodpovědní i za řízení, tak nebude na koho házet vinu, budou si to modernizovat sami sobě, modernizací budou moct snížit vlastní stavy zaměstnanců, tudíž se jím prostředky vrátí. Pokud bude provoz řídit někdo třetí, tato automotivace se vytratí.
05.12.2006 (19:18)  
Na ŽSR to funguje, nevidím důvod, proč by to takto nemohlo fungovat i u nás. Současně je třeba rozbít ČD na osobní dopravu a Cargo, aby se zamezilo vzájemnému ovlivňování. A personální obměnu by ČD rovněž potřebovaly jako sůl.
05.12.2006 (19:15)  
Dalo by se říct,že souhlasim jak s Bobrem tak i s Dukem123.
registrovaný uživatel Bobr 
05.12.2006 (18:45)  
Nevím, jestli by to bylo dobré, podle mě by měl být oddělen vlastník infrastruktury a poskytovatel řízení provozu.
05.12.2006 (18:45)  
Podle mě koleje,budovy SŽDC.Jízdní řád SENU oddělit od ČD,to samé DVI a další komisaři a kontroloři.Ty zaměstnanci klidně pod ČD,SŽDC nebo někdo jiný, ale muselo by to řádně účtovat.Rozhodně pod jednou organizací aby se pakrová nepohádala s pokladní.Doufám,že MD zasáhne nebo soukromníci mají shopné právniky co kopou 1.ligu.Součastný stav=bordel.Změna nutná a ve smlouvách mít dodatek,něměnit názvy stanic,nepředělávat uniformy,to by stálo zbytečné MLD Kč.Požadavek ČD je nehorázný.ČD potřebují konkurenci jako sůl.
05.12.2006 (18:05)  
Souhlasím Bobre, ale podle mně SŽDC by měla řídit i provoz, tedy i výpravči a posunovači.
registrovaný uživatel Bobr 
05.12.2006 (17:47)  
Nevím, jestli to tu již nepadlo, ale podle mě je ukončení těchto sporů jednoduchá. ČD ponechat pouze lokomotivy, vozy, strojvedoucí, průvodčí. Depa mohou zůstat ČD později se stějně osamostatní a budou nabízet služby i soukromým dopravcům.
SŽDC předat veškerou dopravní cestu včetně nádražních budov, pozemků,atd.
3. subjekt by měl zaměstnance na řízení provozu výpravčí, dispečery, ...
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (15:18)  
Ano, samozrejme, ze by si to kraj mohl dat do pozadavku. Ale soucasne s tim, by na dotacich musel dat vice penez. No a vzhledem k tomu, ze cena je pro kraje jedinym kriteriem, tak nevimnevim...

Nerikam, ze jde o neresitelnou vec. Jen rikam, ze je to resitelne jedine skrze vyssi jizdne (nebo vyssi dotace, coz je ale asi jeste horsi varianta) a vyjadruji obavu, zda-li by takove reseni cestujici uvitali.
Teoreticky (duraz na toto slovo) by to slo rozdelenim jizdneho na "pojistene" (zpozdeni=>vraceni penez) a "nepojistene". Jenze co treba s pripadem, kdy zpozdeny vlak znamena ulitle letadlo a s tim spojene dalsi, vyssi, naklady? Proste dokonale konkurencni prostredi, nulove transakcni naklady, Coasuv teorem, internalizace externalit a kdo vi co jeste jsou proste teorie
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (15:11)  
Vetu (zejmena jeji konec): "Ovšem, pokud by byl bič takový, aby zpoždění nebylo, tak by to pojištění bylo naopak velmi levné." bych pochopil, kdyby ji napsal CD4ever, takhle ale ne. Proste to pojisteni by byla palka jako prase. Pojistovny nejsou charita. Pojistovny rady pojisti neco, co se stane jednou za milion let nebo na tom trhnou poradny balik. Do pojistovani zasahu vyssi moci se ale nepohrnou.

Ten plan s odskodnovanim a pojistovanim je zajimavy. Ale JEN na papire. Bohuzel...

Pokud jde o tu lednicku, tak to je ale to, co jsem napsal pod onim bodem "D" (tj. nakaldy na vraceni jizdneho (pojisteni a spoluucast) by se promitly do cen jizdneho. Krome vyrovnani od statu neexistuje zpusob, jak se to da vyresit jinak... Bohuzel tento nejdulezitejsi dusledek zavedeni "ochrany cestujicich" v tom prehledu chybi:-(
05.12.2006 (15:00)  
M: ještě jednu věc: tohle by si mohl např. kraj jako objednatel přepravy vložit do požadavků na výběrové řízení, třeba mírnější, nebo třeba s tím že se bude vracet max. 50% jízdného. Ale podle mě je to schůdná cesta.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko