..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
05.12.2006 (11:59)  
§40 potom obsahuje "tresty". Je to bohuzel klasicky cesky "zakon", kde je pravo v podstate nevymahatelne a tresty jsou hlavne pro zakaznika
Registrierter Benutzer M 
05.12.2006 (11:55)  
Je to Přepravní řád pro veřejnou osobní dopravu. Cely (treba) zde
http://www.doprava.cx/rad.php
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
05.12.2006 (11:51)  
Jak už jsem psal - nádraží jsou součástí infrastruktury (nebo se pletu?), a tak by měla patřit SŽDC. Ta v podstatě vznikla rozštěpením ČD, a tak se nádraží stavěla i k jejím tratím. V podstatě na ně má stejný morální nárok, a tak není důvod jim nádraží do správy nepředat...

Už je mi jasné proč se ČD najednou můžou přetrhnout se slevami...když mají ušlý zisk krytý takto ;o)
05.12.2006 (11:43)  
M: Díky! To je ze SPPO?

A otázka je, stále jsou ČD zbaveny odpovědnosti za nedodržení podmínek přepravy a smlouvy uzavřené s cestujícími?
05.12.2006 (11:41)  
Je to asi tak. Nádraží by v žádném případě neměla být majetkem ČD. To, že byla stavěna pro ně a za peníze státu je pravda, ale to je tak nějak pozůstatek Rakouska a tehdejšího vnímání železnice. Ve chvíli, kdy jsme dospěli do roku 1990, měla se okamžitě privatizovat do soukromých rukou (nebo třeba jen předat nějaké jiné firmě než ČD, ať mě tu zase všichni nekamenují za požadavky převodu do soukromého sektoru), aby tak do budoucna byl vyřešen problém s véce dopravci. Bohužel, tehdy nikdo netušil, respektive nechtěl tušit, že se železnie takhle vyvine (což se v našich podmínkách malé republiky zdá dost divné, a je).

Stále to podle mého názoru jde udělat dodatečně. Například prodat většinu českých nádraží nějaké firmě, nejlépe jedné, ale v horším případě i více, která by je spravovala. Převzala by od ČD i zaměstnance, které by potřebovala. Stanovila by si poplatky, udržovala nádraží atd. atd. Fungovalo by to jakou autobusová nádraží. Skoro. Železnice je dost komplikovaná, ale kdybychom se snažili...

Co chci ale říct hlavně: pokud jsou ČD ZATÍM vlastníkem nádraží, starají se o ně, mají tam své zaměstnance apod., nevidím jediný důvod, proč by jim dopravci neměli platit za zastavení vlaku! Je chyba, že je nádraží v rukou ČD, ale pokud zž tomu tak bohužel je, ať solí peníze ten, kdo je chce mimo nich využívat.
Registrierter Benutzer M 
05.12.2006 (11:39)  
ČÁST DRUHÁ
PŘEPRAVA OSOB VE VEŘEJNÉ DRÁŽNÍ A SILNIČNÍ OSOBNÍ DOPRAVĚ

HLAVA I
PŘEPRAVNÍ SMLOUVA, JÍZDNÍ DOKLADY A REZERVAČNÍ SLUŽBY

§ 3

Vznik a splnění přepravní smlouvy o přepravě osob
(1) Uzavřením přepravní smlouvy o přepravě osob (dále jen »přepravní smlouva«) vzniká mezi dopravcem a cestujícím na základě přepravního řádu, tarifu1) a vyhlášených smluvních přepravních podmínek závazkový právní vztah, jehož obsahem je zejména závazek dopravce přepravit cestujícího ze stanice nástupní do stanice cílové spoji uvedenými v jízdním řádu řádně a včas a závazek cestujícího dodržovat přepravní řád a smluvní přepravní podmínky a zaplatit cenu za přepravu (dále jen »jízdné«) podle tarifu.
05.12.2006 (11:24)  
Zkusil jsem to spočítat: Praha-Holešovice, 94 vlaků denně, řekněme 3 vozy na vlak, to máme 132540 Kč/den, 48 MKč/rok. Pokud toto není zneužití monopolního postavení, tak to už nevím, co jiného by jím mělo být.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
05.12.2006 (11:22)  
Petráku, já neobhajuju ČD a už vůbec né jejich praktiky. Podle mne není třeba mít v PŘ podmínku včasnosti přepravy. Tu si totiž každý normální dopravce vloží do svých SPPO sám. Jasan?
A žádný bermudský trojúhelník tu není. Jen je třeba donutit všemi legálními prostředky kraje a dopravce k tomu, aby sloužili zákazníkovi, ne on jim.

Je třeba sebrat Českým dráhám nádraží.
05.12.2006 (11:11)  
Čunče, aha, takže tu máme skostnatělé ochranné řešení ještě z první republiky, to zní fajn, že už tu to máme dlouho, ale na podobné argumenty jsem dost alergický!

a) infrastruktura a její řízení musím bezezbytku být pod patronací SŽDC
b) majoritní podíl dopravy má zajistit ČD

Ale potom, kdo bude zodpovědný za zpoždění? Ten kdo řídí dráhu, a jak se ti dva dohodnou na kompenzaci škod zákazníkovi při zpoždění. - teď mi došlo, co je to za bermudský Δ
Registrierter Benutzer čunče  mail  
05.12.2006 (11:05)  
Petráku, ČD byly zbaveny povinností přepravit včas už hóóódně dávno. To je už několik desítek let, troufám si tvrdit, že už při vzniku ČSD za První republiky. Od té doby to v ŽPŘ a nynějším PŘ stále je stejně. A stejně jsou na tom všichni soukromníci, ti ale pro zákazníka sami od sebe udělají mnohem víc, třeba zaplatí taxíka.

84: Nádraží byla stavěna pro cestující soukromými dráhami, které byly zároveň majitelem pozemků, nemovitostí, dopravní cesty, provozovaly dráhu i drážní dopravu a jiné dopravce na svou síť pouštěly pouze když se jim chtělo. Proto byly později státem vykoupeny a znárodněny.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko