Praha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.
Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.
České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.
Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.
Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.
zdroj: ČTK, ČT24
| 5.12.2006 (9:27)
http://www.doprava.cx/rad.php
Už je mi jasné proč se ČD najednou můžou přetrhnout se slevami...když mají ušlý zisk krytý takto ;o)
A otázka je, stále jsou ČD zbaveny odpovědnosti za nedodržení podmínek přepravy a smlouvy uzavřené s cestujícími?
Stále to podle mého názoru jde udělat dodatečně. Například prodat většinu českých nádraží nějaké firmě, nejlépe jedné, ale v horším případě i více, která by je spravovala. Převzala by od ČD i zaměstnance, které by potřebovala. Stanovila by si poplatky, udržovala nádraží atd. atd. Fungovalo by to jakou autobusová nádraží. Skoro. Železnice je dost komplikovaná, ale kdybychom se snažili...
Co chci ale říct hlavně: pokud jsou ČD ZATÍM vlastníkem nádraží, starají se o ně, mají tam své zaměstnance apod., nevidím jediný důvod, proč by jim dopravci neměli platit za zastavení vlaku! Je chyba, že je nádraží v rukou ČD, ale pokud zž tomu tak bohužel je, ať solí peníze ten, kdo je chce mimo nich využívat.
PŘEPRAVA OSOB VE VEŘEJNÉ DRÁŽNÍ A SILNIČNÍ OSOBNÍ DOPRAVĚ
HLAVA I
PŘEPRAVNÍ SMLOUVA, JÍZDNÍ DOKLADY A REZERVAČNÍ SLUŽBY
§ 3
Vznik a splnění přepravní smlouvy o přepravě osob
(1) Uzavřením přepravní smlouvy o přepravě osob (dále jen »přepravní smlouva«) vzniká mezi dopravcem a cestujícím na základě přepravního řádu, tarifu1) a vyhlášených smluvních přepravních podmínek závazkový právní vztah, jehož obsahem je zejména závazek dopravce přepravit cestujícího ze stanice nástupní do stanice cílové spoji uvedenými v jízdním řádu řádně a včas a závazek cestujícího dodržovat přepravní řád a smluvní přepravní podmínky a zaplatit cenu za přepravu (dále jen »jízdné«) podle tarifu.
A žádný bermudský trojúhelník tu není. Jen je třeba donutit všemi legálními prostředky kraje a dopravce k tomu, aby sloužili zákazníkovi, ne on jim.
Je třeba sebrat Českým dráhám nádraží.
a) infrastruktura a její řízení musím bezezbytku být pod patronací SŽDC
b) majoritní podíl dopravy má zajistit ČD
Ale potom, kdo bude zodpovědný za zpoždění? Ten kdo řídí dráhu, a jak se ti dva dohodnou na kompenzaci škod zákazníkovi při zpoždění. - teď mi došlo, co je to za bermudský Δ
84: Nádraží byla stavěna pro cestující soukromými dráhami, které byly zároveň majitelem pozemků, nemovitostí, dopravní cesty, provozovaly dráhu i drážní dopravu a jiné dopravce na svou síť pouštěly pouze když se jim chtělo. Proto byly později státem vykoupeny a znárodněny.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










