..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2006 (11:04)  
Jsem pro to, aby ve smlouvách s organizátory dopravy byly určité sankce za nedodržování jízdních dob, například srážka z dotace na základní dopravní obslužnost. Je absurdní, když je vydán jízdní řád, který se nedodržuje třeba proto, že řádně objednaný a zaplacený spoj musí dát přednost jinému řádně objednanému a zaplacenému spoji, když ten je veden jako rušící vlak. Také předem plánované výluky by bylo dobré započíst do grafikonu, protože drobné ošmrdlávání probíhá skoro nepřetržitě a tudíž jimi způsobené zpoždění se nepřetržitě přenáší do celé sítě. Za vrchol arogance ovšem považuji polovičaté řešení ve formě nepřípoje, kdy například vlak od Benešova přijede odpoledne v x:34 a s velkou slávou nově zavedené taktové odpolední spoje do Všetat v x:34 odjedou - pro jistotu, aby někdo nemohl tvrdit, že mu to ujelo...
Registrierter Benutzer bovie 
05.12.2006 (10:58)  
No stále tu jsou soudy při EU, a myslím že stát jako takový by nebyl rád kdyby se EU trošku více zaobírala restruktualizací drah u nás.
05.12.2006 (10:57)  
Čunče, vyhlášku jsem nečetl, ale obecně jsem chtěl vědět, který byrokratický pamflet zbavil ČD odpovědnosti. Ono je hezké, že kraje zajišťují dopravní obslužnost, ale když obědnají Os a ten za celou platnost letošního JŘ nedojel včas a kvůli tomu lidi chodí pozdě do školy/práce, tak je to jejich problém ... nebo se najde někdo, kdo tento absurdistán postupně legislativně a právně rozbombarduje! It's up to you ;-)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
05.12.2006 (10:57)  
Otázka do davu: Pro koho a za čí prachy byla vystavěna nádraží?
Registrierter Benutzer Nagel 
05.12.2006 (10:47)  
Pecina z UHOS,případně antimonopolní úřad stejně nic nevyšetří a ani nevyřeší,protože je jmenovala garnitura,která má tento zmatek na kolejích na svědomí.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
05.12.2006 (10:44)  
Petráku, kdyby sis přečetl Přepravní řád, tedy vyhlášku vydanou ministerstvem dopravy a související zákony, tak zjistíš, že cestující NEMAJÍ NÁROK BÝT PŘEPRAVENI VČAS. TOHO ČD SAMOZŘEJMĚ VYUŽÍVAJÍ, přece si nebudou samy sobě dávat závazek přepravit někoho včas.

A stížnosti na výši "ošlapného" samozřejmě půjdou k Pecinovi na ÚOHS. Stejně jako tam už došly stížnosti na dumpingové ceny za soutěž Most - Plzeň, ovšem touto soutěží se smí ÚOHS zabývat až po podpisu smlouvy mezi MD a ČD.
Registrierter Benutzer optus 
05.12.2006 (10:22)  
ČD se brání jak může, aby jim nevstoupila na trh konkurence. myslím, že tohle je JOB pro pana Pecinu z UHOS :) Držím Railtranzu a ostatním dopravcům pěsti při tomto vyjednávání....
05.12.2006 (10:13)  
Absolútny súhlas. Myslím, že je dobre, že sa o tom začína hovoriť - je to asi jediná cesta, ktorou je možné pritiahnuť pozornosť k pomerne vážnemu nedostatku.
05.12.2006 (10:13)  
Uvažuji už dávno, jestli by se na tohle nedalo pustit, dejme tomu, Úřad pro ochranu spotřebitele nebo Antimonopolní úřad (ne vše, co ČD dělá, dělat může monopolně). Stejně tak bych se asi podíval, jak že to má být s garancí jízdních dob ... cokoliv si koupíme a je zmetek, lze reklamovat, ale když dojedeme pozdě, nemáme nárok na nic? (- argument, že můžu jet něčím jiným, je zcestný, protože většinou jinou možnost nemám!)
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
05.12.2006 (9:59)  
Moje domněnka: Nejspíš proto, že mnohá z nich leží na velmi lukrativních pozemcích v centrech měst, se kterými se dá legálně velmi dobře obchodovat i nelegálně úspěšně kšeftovat (úplatky a pod.). Ale bordel to je, to je fakt. Stejně tak by ČD nemusely vydávat jízdní řád, na Slovensku ho taky ZSSK nevydávají. Toto je tam v kompetenci ŽSR.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko