..: Změny na železnici v Karlovarském kraji :..

VT37 RegioSprinter - SokolovKarlovy Vary - Dopravu na železnici budou v příštím roce provozovat v Karlovarském kraji České dráhy a soukromý dopravce Viamont, který bude bude nově zajišťovat železniční dopravu z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Celkem obě společností obdrží v roce 2007 dotaci téměř 170 milionů Kč.

ČD dostanou od kraje na jeden vlakový kilometr na šesti tratích 62,26 Kč. Výjimkou jsou však tratě z Chebu do Hranic a z Chebu do Lubů, kde bude výše kompenzace 50 Kč. K úpravám počtu spojů na tratích v kraji dochází jen v omezené míře. "Základní kostra zůstává stejná. K úpravám jízdního řádu a vlakových spojů dochází vždy na základě požadavku krajského úřadu," vysvětlil náměstek ředitelky osobní dopravy pro Karlovarský kraj Vladimír Omelka. Na páteřní trati krajem mezi Karlovými Vary a Chebem byl zachován dvouhodinový takt. "Díky rekonstrukčním pracím na této trati budou dojezdové časy na této trati podle nového jízdního řádu zkráceny o zhruba sedm minut," uvedl Omelka s tím, že díky dalším úpravám se zkrátí o dvacet minut dojezdy z Karlových Varů do Prahy přes Ústí nad Labem. "V novém jízdním řádu nalezneme také nové cílové stanice, jako jsou například Luhačovice nebo Břeclav, naopak vypadl rychlík Valdštejn do Děčína a Liberce," dodal Omelka.

Dopravu zkomplikují výluky

Problémy s železniční dopravou lze očekávat na trati mezi Chebem a Plzní, protože v úseku mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní se příští rok začne s investicí za zhruba 400 miliónů Kč do výstavby 3. úseku třetího železničního dopravního koridoru. "Na trati bude kvůli výstavbě koridoru řada výluk," uvedl Omelka s tím, že stavba potrvá zhruba tři roky. V úseku mezi Plzní a Stříbrem se už letos s pracemi začalo. "Na spoje od Plzně navazují podle nového jízdního řádu přípoje v Chebu na Karlovy Vary s půlhodinovým čekáním, což bude tak zhruba odpovídat předpokládaným zpožděním způsobeným výlukami," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Podle Omelky byly z této trati pro příští rok kvůli výstavbě odkloněny všechny mezinárodní vlaky směrem na Prahu.

Po osmi letech znovu Loktem projede vlak

Jak Vás již ŽelPage informovala, po osmileté přestávce znovu začnou vlaky projíždět Loktem. Obnova tohoto úseku zdevastované a od roku 1998 zavřené hornoslavkovské tratě stála 2,7 milionu Kč. Jenže úmysl ulehčit lidem cestování se tak zcela nepodařil. "Autobusy budou bohužel navazovat na vlakové spoje ve stanici Loket předměstí jen o víkendech. Chceme, aby se to změnilo a zlepšilo od konce února, kdy dojde ke změně jízdních řádů autobusů," poznamenal technický náměstek Správy železniční dopravní cesty Karlovy Vary Robert Koutný. V obnovené stanici na loketském předměstí vzniklo nové nástupiště s vlakovou čekárnou. Podle Koutného železničáři museli stavět novou, protože starou budovu stanice nedávno prodali. Hned vedle je plocha, na níž se mohou otáčet autobusy. Ve všední dny zajede na loketské předměstí 14 párů vlaků denně, o víkendech 10 párů.

zdroj: MF Dnes, Právo, Tisková zpráva ČD


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský


registrovaný uživatel ja-va 
07.12.2006 (17:44)  
Subjektivně se mi zdá, že ve všech krajích se po celou dobu něco dělo - ale zde vůbec nic. Jen ta díra v přístřešku v KV je čím dál větší. Je to neomluvitelné, že si to Dráhy už dávno, dávno neopravili. Ohánění se s Grandi S. mi nezajímá. Ostuda pro ČD! Akorád jsem si všimnul, že do KV kraje jezdí čím dál horší vozy...už ani EC/IC zde nejezdí...prostě to jde od revoluce jen k horšímu. :-(
registrovaný uživatel lada 
06.12.2006 (19:14)  
Na trati Karlovy Vary - Potůčky už RegioNovy jezdí a podle navrhu razeni na tomto serveru pro pristi rok to vypada, ze na teto trati budou 2 jednotky. Opravene nadrazi na teto trati neni za poslednich par let ani jedno, tedy alespon podle toho, co pocitili cestujici. Nebo tim mysli opetovne pripomenuti mnoho let planovane opravy nadrazi ve stanici Karlovy Vary?
06.12.2006 (17:15)  
José: Stačí se za 4 hodiny stavit na ŽelPage a dozvíš se více;)... A kde myslíš, že by jinde mohly ty RegioNovy vlastně jezdit? Původně je chtěli nasadit především na trať do Mariánských Lázní, ale tam již teď bude nově Viamont.
registrovaný uživatel José 
06.12.2006 (15:16)  
Atolix: Na trati Karlovy Vary - Potůčky už RegioNovy jezdí.. Občas i Siemens Desiro.(DB) ale o opravách nádražních budov nic nevím (??) (jezdím tam docela často)
06.12.2006 (14:23)  
Pravděpodobně vyjedou na trati Karlovy Vary - Potůčky, kde bylo v poslední době hodně nádražních budov opraveno - podrobnosti přinese samostatná zpráva ve 21h.
registrovaný uživatel ja-va 
06.12.2006 (13:02)  
Mě by zajímalo, kde budou jezdit neustále slibované regionovy! Jednou jsem ji viděl v Chebu, jak měla jet na Luby, ale zrovna měla 90 min. zpoždění...
registrovaný uživatel Jura 
05.12.2006 (23:02)  
Jo, to je fakt, osobní vlaky mezi Chomutovem, KV a Chebem jsou oproti letošnímu jízdnímu řádu o dost horší, dále taky chybí raní pár vlaků (alespoň ve všední dny) Merklín - KV (protože, kdo na téhle trati bude jezdit vlakem odpoledne, když ráno bude muset jet do práce/školy busem) a podobných zhoršujících "drobností" je zde více. Jinak rychlíky Praha - KV - Cheb se zdají být konečně použitelné.
05.12.2006 (22:29)  
Mezi KV a Chebem dvouhodinový takt? To co tam vidím teda není ani takt, ani dvouhodinový, Os z KV na Cheb jede před osmou ranní a pak až po poledni. Aha, pardon, vy asi myslíte rychlíky, pane Omelka, jenže ty neobjednává kraj pokud vím - a osobáky jste tam pěkně zkopali. Ale jinak OK (až na "konečnou stanici" Žlutice a symbolický vlak do Hranic), čekal jsem ten jízdní řád v KV kraji horší.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko