Karlovy Vary - Dopravu na železnici budou v příštím roce provozovat v Karlovarském kraji České dráhy a soukromý dopravce Viamont, který bude bude nově zajišťovat železniční dopravu z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Celkem obě společností obdrží v roce 2007 dotaci téměř 170 milionů Kč.
ČD dostanou od kraje na jeden vlakový kilometr na šesti tratích 62,26 Kč. Výjimkou jsou však tratě z Chebu do Hranic a z Chebu do Lubů, kde bude výše kompenzace 50 Kč. K úpravám počtu spojů na tratích v kraji dochází jen v omezené míře. "Základní kostra zůstává stejná. K úpravám jízdního řádu a vlakových spojů dochází vždy na základě požadavku krajského úřadu," vysvětlil náměstek ředitelky osobní dopravy pro Karlovarský kraj Vladimír Omelka. Na páteřní trati krajem mezi Karlovými Vary a Chebem byl zachován dvouhodinový takt. "Díky rekonstrukčním pracím na této trati budou dojezdové časy na této trati podle nového jízdního řádu zkráceny o zhruba sedm minut," uvedl Omelka s tím, že díky dalším úpravám se zkrátí o dvacet minut dojezdy z Karlových Varů do Prahy přes Ústí nad Labem. "V novém jízdním řádu nalezneme také nové cílové stanice, jako jsou například Luhačovice nebo Břeclav, naopak vypadl rychlík Valdštejn do Děčína a Liberce," dodal Omelka.
Dopravu zkomplikují výluky
Problémy s železniční dopravou lze očekávat na trati mezi Chebem a Plzní, protože v úseku mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní se příští rok začne s investicí za zhruba 400 miliónů Kč do výstavby 3. úseku třetího železničního dopravního koridoru. "Na trati bude kvůli výstavbě koridoru řada výluk," uvedl Omelka s tím, že stavba potrvá zhruba tři roky. V úseku mezi Plzní a Stříbrem se už letos s pracemi začalo. "Na spoje od Plzně navazují podle nového jízdního řádu přípoje v Chebu na Karlovy Vary s půlhodinovým čekáním, což bude tak zhruba odpovídat předpokládaným zpožděním způsobeným výlukami," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Podle Omelky byly z této trati pro příští rok kvůli výstavbě odkloněny všechny mezinárodní vlaky směrem na Prahu.
Po osmi letech znovu Loktem projede vlak
Jak Vás již ŽelPage informovala, po osmileté přestávce znovu začnou vlaky projíždět Loktem. Obnova tohoto úseku zdevastované a od roku 1998 zavřené hornoslavkovské tratě stála 2,7 milionu Kč. Jenže úmysl ulehčit lidem cestování se tak zcela nepodařil. "Autobusy budou bohužel navazovat na vlakové spoje ve stanici Loket předměstí jen o víkendech. Chceme, aby se to změnilo a zlepšilo od konce února, kdy dojde ke změně jízdních řádů autobusů," poznamenal technický náměstek Správy železniční dopravní cesty Karlovy Vary Robert Koutný. V obnovené stanici na loketském předměstí vzniklo nové nástupiště s vlakovou čekárnou. Podle Koutného železničáři museli stavět novou, protože starou budovu stanice nedávno prodali. Hned vedle je plocha, na níž se mohou otáčet autobusy. Ve všední dny zajede na loketské předměstí 14 párů vlaků denně, o víkendech 10 párů.
zdroj: MF Dnes, Právo, Tisková zpráva ČD
| 5.12.2006 (21:00)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










