..: Zaměstnanci ČD se nevyznají v novinkách TR10 :..
In-karta ČDPlzeň - Nový GVD je již dva dny v platnosti a ČD houfně lákají cestující na nové nabídky služeb, zveřejněné ve formě tiskových zpráv již před několika měsíci. Asi nejvíce propagovanou se stala kontingenční relační sleva pro držitele čipových In-karet/Rail plus - eLiška. Bohužel se opět ukazuje, jak velké rezervy ČD mají v oblasti školení svých zaměstnanců. Zatímco v ČD centru v Olomouci hl.n. pokladní bez problémů vystavil jízdní doklad k eLišce a sám nabídl místenku typu SC/Rail plus (na dokladu uvedeno "Místenka se servisním příplatkem"), jeho další kolegové už tolik přehledu a znalostí tarifu bohužel nepředvedli.

"Můžu se na to ještě podívat? Říkali nám o tom ve škole, ale zatím jsem to neviděla," projevila svou zvědavost průvodčí v rychlíku z Prahy do Františkových Lázní. Situace silně připomínala údiv vlakových čet při předložení čipové In-karty v době, kdy sa tato novinka zaváděla. Mnohem horší byla situace na hlavním plzeňském nádraží, kde bylo pro získání jízdního dokladu k eLišce nutné absolvovat čtyři cesty mezi pokladnami, než se po značné době dostavil výsledek. "Já vám s tím nepomůžu, jsem tady dneska poprvé a s tímto ještě neumím," říká pokladní a odkazuje na mezinárodní pokladnu v ČD centru. Tam ale nebyla odezva o nic lepší - dle vyjádření personálu totiž na zpracování In-karet nemají zařízení, a tak odkazují zpět na vnitrostátní pokladny. Zaměstnanci ovšem jen kroutí hlavou. Až po čtvrtém přechodu přes nádražní halu se jedna pokladní odhodlává k přijetí potvrzení z eShopu a studujíc služební pomůcku po několika minutách doklad vydává. Kuriózní přitom je, že se na detaily ptá cestujících, protože jí postup není celkem jasný.

Cesta Plzeň - Olomouc rovněž poodhalila mezery v znalostech vlakových čet. Běžná kontrola jízdních dokladů v R 225 Šírava se záhy proměnila ve zdlouhavou debatu o tarifu ČD, když průvodčí míní - opětovně několikrát používající magické slovní spojení "ve škole nám říkali..." - že měla být použitá trasa přes České Budějovice, Jihlavu a Brno, uvedená na dokladu. Situace je nakonec uzavřena s tím, že v této chvíli nemá k dispozici doklady, kterými by své tvrzení podložila, a tak dále "nebude řešit."

I tak tedy může vypadat zavádění nových služeb a nabídek v podání ČD, kde - jak ukázaly předchozí zkušenosti - produkce tiskového oddělení výrazně převyšuje úsilí vložené do školení personálu a přípravy na novinky v osobní přepravě.

zdroj: vlastní zjištění


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.12.2006 (12:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.12.2006 (0:34)  
M: Dobrá pomůcka je, že v diskuzích na drtivé většině českých webů diakritika funguje zcela bezchybně.
14.12.2006 (0:29)  
He he, koukněte sem:
http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=4156
Dráhy vyřešily problém se změnou výše jízdného tím, že pouze odstranily údaje o ceně mezinárodního jízdného - a žádné nové nedodaly...
Registrierter Benutzer M 
14.12.2006 (0:13)  
Jako nevim no, u i ů mi energie vezme zhruba stejne, ale pamatuji se, ze v nekterych zemich potom diakritika v diskusich tohoto typu jaksi nefunguje a lusteni procent a cislenych kodu je celkem opruz.
Takze moje lenost spociva v tom, ze jsem liny pamatovatsi, ktere weby problem maji a ktere ne:-)

BTW - ciste teoreticky - latinka jako takova - ma hacky a carky?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Latinka
Takze prechod na latinku jsem asi zvladl, ale svet uz je dal a ja tempu nestacim:)
13.12.2006 (23:08)  
Mato: To mi řekni, kolik lidí, asi používá v tomhle státě klávesnici nebo systém bez možnosti psaní českých znaků? Rozhodně ne tolik, kolik jich bez háčků a čárek píše. Je to prostě o lenosti.


Ale nedělejme z toho vědu, to byla jenom legrace.
Registrierter Benutzer Mato 
13.12.2006 (20:36)  
AD cestujici: nedrazdi hada bosou nohou, ja mam napriklad US verzi Windows a us klavesnici, takze rada mezi QWERTY a F1, F2, F3... by mi byla docela na hovno, ledaze bys chtel cist text typu, tento text je pran7 s interpunk4n9mi znaky tedy h84ky a 48rky. To by se ti libilo ze?
13.12.2006 (19:08)  
M: Koukám, že přechod na latinku ještě probíhá, protože zatím nepoužíváte řadu kláves mezi QWERTZ... a F1, F2, F3... :D
Registrierter Benutzer M 
13.12.2006 (17:35)  
Pruso... no, jak bych ti to rekl... Pokud je debata o CD centrum Brno, tak to jeste nemusi znamenat, ze jsou problemy hlavne tam, ne?

A pokud jde o ty cestujici z Moravy, tak to ber s nadhledem. My tady totiz teprve prechazime z klinovyho pisma na latinku a ty arabsky cislice jsou taky slozity, takze to ta moderni zapadni polovina republiky musi chapat...
13.12.2006 (15:25)  
No jak je to s temi doplatky do 1. tridy pomoci kmb, na co je lze pouzit a jak to funguje a kde ten predpis najdu?
13.12.2006 (15:15)  
Když to tu tak pročítám velké problémy jsou hlavně v Brně.Já osobně si myslím že problémy jsou bohužel všude a to hlavně v lidech(zaměstnancích)((osobně bych cca 1/2 lidí vyházel za jejich jednání)) a dále v TR10.TR10 má již cca 10 - 14 změn + nějaké změny dle dps a PTV(přepravní a tarifní věstník) a v tom aby se prase vyznalo něco se dělá tak od další změni opačně a od další zase jinak.Častý problém je KMB a doplatky do 1.třídy.KMB je kapitola samo pro sebe.A doplatky do 1.tř. se snad trošku zlepší od poslední zněny platné od GVD jsou konečně všechny možnosti doplatku uvedeny v jedné tabulce.Dále v dosti věcích je možný 2 - 3 výklad a vždy jeden má cestující,2.gestor přepisu3.OPT(odůčtovna přepravních tržeb) a teď babo raď za chybu budeš platit.
Mám zajímavou zkušenost a to z druhé pohledu občas jsem v jedněch informacích jako nezaujatý pozorovatel a vím že tam pracovat nechci ani za plat manažera.To co dokaží chtít někteří "cestující"(bohužel hlavně z Moravy) je opravdu na doktora Chocholouška.
13.12.2006 (12:24)  
JH: Tak s tím 100% souhlas, tady jsou veškeré (případné) výhody rychlosti vlaku setřeny neuvěřitelnými čekacími dobami. A je to opět malá flexibilita ČD, nedokážou to řešit. Vždyť ani v ten pátek, kdy jsou fronty až před nádraží, nejsou všechny pokladny otevřené. Ale ono by pomohlo především to, kdyby vyřízení naprostých marginálií typu nákup místenky, platba kartou atd., netrvalo dlouhé desítky minut. Personál je víceméně školený, ale strašně pomalý a často zmatený. Moje poslední historka se týká vydávání In-Karet. Naplánovali jsme si se skupinou cca 20 lidí cestu na koncert do Vídně. In-karta trvá měsíc a ten hajzlpapír, co ji po tu dobu nahrazuje, platí jen vnitrostátně. Náhradní průkaz s fotkou (mezinárodně platný) se vydává až od 10. 12., ale spíše se nevydává, protože o tom nikdo neví. Různí lidé, které jsem tam s tím posílal, se setkali s nejrůznějšími výmluvami, proč to nejde. Jen díky tomu, že jsem je najisto utvrdil v tom, že na náhradní průkaz mají právo, tak nekompromisně trvali na svém. A uspěli. Ale až po hrozném trápení a hádkách. O plýtvání časem nemluvě.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko