..: Zaměstnanci ČD se nevyznají v novinkách TR10 :..
In-karta ČDPlzeň - Nový GVD je již dva dny v platnosti a ČD houfně lákají cestující na nové nabídky služeb, zveřejněné ve formě tiskových zpráv již před několika měsíci. Asi nejvíce propagovanou se stala kontingenční relační sleva pro držitele čipových In-karet/Rail plus - eLiška. Bohužel se opět ukazuje, jak velké rezervy ČD mají v oblasti školení svých zaměstnanců. Zatímco v ČD centru v Olomouci hl.n. pokladní bez problémů vystavil jízdní doklad k eLišce a sám nabídl místenku typu SC/Rail plus (na dokladu uvedeno "Místenka se servisním příplatkem"), jeho další kolegové už tolik přehledu a znalostí tarifu bohužel nepředvedli.

"Můžu se na to ještě podívat? Říkali nám o tom ve škole, ale zatím jsem to neviděla," projevila svou zvědavost průvodčí v rychlíku z Prahy do Františkových Lázní. Situace silně připomínala údiv vlakových čet při předložení čipové In-karty v době, kdy sa tato novinka zaváděla. Mnohem horší byla situace na hlavním plzeňském nádraží, kde bylo pro získání jízdního dokladu k eLišce nutné absolvovat čtyři cesty mezi pokladnami, než se po značné době dostavil výsledek. "Já vám s tím nepomůžu, jsem tady dneska poprvé a s tímto ještě neumím," říká pokladní a odkazuje na mezinárodní pokladnu v ČD centru. Tam ale nebyla odezva o nic lepší - dle vyjádření personálu totiž na zpracování In-karet nemají zařízení, a tak odkazují zpět na vnitrostátní pokladny. Zaměstnanci ovšem jen kroutí hlavou. Až po čtvrtém přechodu přes nádražní halu se jedna pokladní odhodlává k přijetí potvrzení z eShopu a studujíc služební pomůcku po několika minutách doklad vydává. Kuriózní přitom je, že se na detaily ptá cestujících, protože jí postup není celkem jasný.

Cesta Plzeň - Olomouc rovněž poodhalila mezery v znalostech vlakových čet. Běžná kontrola jízdních dokladů v R 225 Šírava se záhy proměnila ve zdlouhavou debatu o tarifu ČD, když průvodčí míní - opětovně několikrát používající magické slovní spojení "ve škole nám říkali..." - že měla být použitá trasa přes České Budějovice, Jihlavu a Brno, uvedená na dokladu. Situace je nakonec uzavřena s tím, že v této chvíli nemá k dispozici doklady, kterými by své tvrzení podložila, a tak dále "nebude řešit."

I tak tedy může vypadat zavádění nových služeb a nabídek v podání ČD, kde - jak ukázaly předchozí zkušenosti - produkce tiskového oddělení výrazně převyšuje úsilí vložené do školení personálu a přípravy na novinky v osobní přepravě.

zdroj: vlastní zjištění


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.12.2006 (12:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
12.12.2006 (19:29)  
Bizmark: Já jsem nenapsal, že tarif má být úplně jednoduchý s jednotným jízdným, ale že má být tarif jednodušší. A nejde ani tak o to, že existuje dvacet různých ceníků, ale hlavně o to, že podmínky pro jejich použití jsou tak složité, že je neznají ani vlakoví revizoři!
12.12.2006 (18:56)  
Opravuji opravu - Výskyt blbismu mimo ČD rozhodně ale není menší, u ČD se alespoň nesetkám s cílem druhému úmyslně ublížit, čož je dneska docela běžný úkaz.
12.12.2006 (18:54)  
Nechápu jak fanda přes vlaky může chválit autobus neřkuli sardinkovou agenturu - jinej tu přece nemá co dělat - ale vážně:
pokud narazím na neochotu nebo totální neznalost skloubenou se stupiditou, což zase není tak často, tak prostě vyžaduju svoje i za cenu stížnosti - to je rozhodně lepší cesta, než nadávat na webu na ČD. Že revizor nevěděl, že nejde dopsat na cizí KB, když jede na režijní jízdenku svědší o jeho totální neznalosti. Výskyt blbismu mimo ČD rozhodně není menší.
Jinak se v současné době bavím jestli mi průvodčí zapomene připomenout výměnu papírové inkarty za plastovou - 95% nezapomene.
12.12.2006 (18:34)  
Ten model slev v podání ČD má jednu vadu. Cestující, který nechce vymýšlet všemožné slevy, které nezná ani průvodčí natož pokladník, pojede jednoduše autobusem. Tam to sice také začíná být divoké, protože každý dopravce má jiný tarif, ale pořád to má do rozdílu obyčejné jízdné ČD - sleva ČD daleko. A ještě jedna maličkost. Zkuste si v IDOSu vybrat jen vlaky a potom jen autobusy a porovnejte konkurenční nabídku. Kdo má navrch?
12.12.2006 (18:23)  
for babilon: asi takto to je sen všech průvodčích, jedna cena moc nepřemýšlet. Ale jak potom realizovat slevové programy. Bez toho to nejde lidi musí mít pocit že něco dostávají levněji, to není pravda ČD to je obedná pravda. Ten kdo o nechce s cestujících moc řešit ať jezdí na obyčejné jízdné, kdo chce ušetřit ať hledá slevu, firma by jim k tomu měla být nápomocna. Proto je to hlavně problém nás uvnitř že se s tímhle nejsme schopni srovnat a lidi takhle prudíme, ale zase people are people :)
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.12.2006 (18:23)  
M:

Tak já taky se svou trochou do mlýna, když už jsem zaqse vlezl do vlaku. Nebyl to však tarif TR10, ale PIDu.

Nejprve se mě (zkušeného šotouše) paní průvodčí pokoušela zmást, že mám o pásmo méně. Pak mě jako shovívavý vítěz chtěla nechat být, jenže já neměl náladu ze sebe dělat vola a bylo mi líto i dalších chudáku, kteří se v tom PID bordelu nevyznají, že by je zmátla snáz.

Její konečný argument nebyl "učili nám na školení", ale "paní revizorka mi to říkala". Když jsem navrhl, že se paní revizorka mýlila, už jsem slyšel akorát: "Ježíši, to prosím Vás radši ani neříkejte." No dobře to dopadlo, a paní průvodčí už snad tarifu PID rozuím zase o kousek více.

A nyní kontrolní otázka pro chytré hlavičky, kolik zaplatíte za jízdenku PID z Prahy do Čelákovic, jestliže vlastníte průkazku a kupón pro Prahu? ;)

A ještě prémiová pro hloubavé. A bez kupónu z Černého mostu (drobná nápověda: autobus 273 nebo 398 na nádr. H. Poč. nebo 353 přestup v Zelenči).
12.12.2006 (18:19)  
Já to nepsal proto že bych to chtěl nějak omlouvat absolutně. Kolikrát sedím někde na komandě a ježí se mi všechno na těle když slyším co někteří kolegové jsou schopni vyplodit. A to je to kouzelné je to v lidech. Výtky na adresu tiskového odboru z téhle diskuze ...... nevím co se vám za deset let líbilo za tiskového, žeby trumpeta koktavý Sláva Zikmund nebo trouba Šťáhlavský??? Ondrůj dělá moderní agresivní PR, to dělá každá firma a když to začnou dělat dráhy tak je najednou zle. Nemusím ve všem souhlasit s tím co řekne, vidím dovnitř a spoustu věcí jsem schopen rozklíčovat, rozkrokovat jinak, ale tiskový dává holt plakátová sdělení tak to má být a to musí dělat. Kritikové ať se podívají jak se dělá PR u jiných firem.
12.12.2006 (18:18)  
Je to obehraná písnička - kdyby byl tarif jednodušší, mohla by být spokojenost na obou stranách barikády.
registrovaný uživatel M 
12.12.2006 (17:47)  
Asi takto: Jednou jsem jel s revizorem. Ja na KMB, on na rezijku. Cast trasy sme ale jeli v prvni tride (on mel rezijku na druhou), takze co ted...
Ja si to vypsal v KMB jako extra a napsal tam dve osoby - na jeho radu.
Prisel pruvodci, cucel na to jak puk, ze to vidi prvne (tedy ne ze bych mu to vycital, proste byl zaskoceny:-) Nevedel, jestli to muze vzit. Vzhledem k tomu, ze ten cestujici byl revizor, tak to nakonec vzal. Casem prisel znova, ze ve vlaku je jiny revizor (sluzebne) a ten nasel, ze to takhle nejde. Takze se KMB doskrtala a ten "muj" revizor to musel doplatit.

Cili potvrzuji Bizmarkova slova - ackoliv to povazuji za podivne, sic revizori by ten tarif meli umet tam i zpatky kdykoliv a nazpamet, tak realita je jina... Natoz potom nejaka pokladni...

Jinak moje zkusenosti s CD centrem v Brne jsou ve skrze kladne, ale otazky typu "kolik stoji jizdenka z Moskvy do Lisabonu a nesmi se pouzit TGV" jen abych zjistil, ze neco nevi, tam nepokladam...
12.12.2006 (17:46)  
dav: Ono to fakt nie je o zámernom hľadaní chýb - len to vidím tak, že keby som nebol železničný fanda, po popísaných skúsenostiach by som už nabudúce o ceste s ČD asi ani neuvažoval. Je to ale vážne o ľuďoch. Ráno v SC 504 nebol s eLiškou ani Rail plus miestenkou najmenší problém (btw, pendolino v Olomouci 5 min náskok, Pardubice presne, Holešovice 10 min sekera). Keď to teda niekde ide, nepochopím, prečo som si v Plzni musel nechať ujsť vlak a čakať na ďalší len preto, že zamestnanci nemjú ani tušenie o novinkách v TR 10. Taktiež nepovažujem a nikdy nebudem považovať za normálne, že sa musím s vlakovou čatou dohadovať o jednotlivých bodoch SPPO. A na toto sa newska snaží poukázať, s maximálnou snahou vyhnúť sa akejkoľvek hyperbolizácii celého rozprávania.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko