Plzeň - Nový GVD je již dva dny v platnosti a ČD houfně lákají cestující na nové nabídky služeb, zveřejněné ve formě tiskových zpráv již před několika měsíci. Asi nejvíce propagovanou se stala kontingenční relační sleva pro držitele čipových In-karet/Rail plus - eLiška. Bohužel se opět ukazuje, jak velké rezervy ČD mají v oblasti školení svých zaměstnanců. Zatímco v ČD centru v Olomouci hl.n. pokladní bez problémů vystavil jízdní doklad k eLišce a sám nabídl místenku typu SC/Rail plus (na dokladu uvedeno "Místenka se servisním příplatkem"), jeho další kolegové už tolik přehledu a znalostí tarifu bohužel nepředvedli.
"Můžu se na to ještě podívat? Říkali nám o tom ve škole, ale zatím jsem to neviděla," projevila svou zvědavost průvodčí v rychlíku z Prahy do Františkových Lázní. Situace silně připomínala údiv vlakových čet při předložení čipové In-karty v době, kdy sa tato novinka zaváděla. Mnohem horší byla situace na hlavním plzeňském nádraží, kde bylo pro získání jízdního dokladu k eLišce nutné absolvovat čtyři cesty mezi pokladnami, než se po značné době dostavil výsledek. "Já vám s tím nepomůžu, jsem tady dneska poprvé a s tímto ještě neumím," říká pokladní a odkazuje na mezinárodní pokladnu v ČD centru. Tam ale nebyla odezva o nic lepší - dle vyjádření personálu totiž na zpracování In-karet nemají zařízení, a tak odkazují zpět na vnitrostátní pokladny. Zaměstnanci ovšem jen kroutí hlavou. Až po čtvrtém přechodu přes nádražní halu se jedna pokladní odhodlává k přijetí potvrzení z eShopu a studujíc služební pomůcku po několika minutách doklad vydává. Kuriózní přitom je, že se na detaily ptá cestujících, protože jí postup není celkem jasný.
Cesta Plzeň - Olomouc rovněž poodhalila mezery v znalostech vlakových čet. Běžná kontrola jízdních dokladů v R 225 Šírava se záhy proměnila ve zdlouhavou debatu o tarifu ČD, když průvodčí míní - opětovně několikrát používající magické slovní spojení "ve škole nám říkali..." - že měla být použitá trasa přes České Budějovice, Jihlavu a Brno, uvedená na dokladu. Situace je nakonec uzavřena s tím, že v této chvíli nemá k dispozici doklady, kterými by své tvrzení podložila, a tak dále "nebude řešit."
I tak tedy může vypadat zavádění nových služeb a nabídek v podání ČD, kde - jak ukázaly předchozí zkušenosti - produkce tiskového oddělení výrazně převyšuje úsilí vložené do školení personálu a přípravy na novinky v osobní přepravě.
zdroj: vlastní zjištění

pokud narazím na neochotu nebo totální neznalost skloubenou se stupiditou, což zase není tak často, tak prostě vyžaduju svoje i za cenu stížnosti - to je rozhodně lepší cesta, než nadávat na webu na ČD. Že revizor nevěděl, že nejde dopsat na cizí KB, když jede na režijní jízdenku svědší o jeho totální neznalosti. Výskyt blbismu mimo ČD rozhodně není menší.
Jinak se v současné době bavím jestli mi průvodčí zapomene připomenout výměnu papírové inkarty za plastovou - 95% nezapomene.
Tak já taky se svou trochou do mlýna, když už jsem zaqse vlezl do vlaku. Nebyl to však tarif TR10, ale PIDu.
Nejprve se mě (zkušeného šotouše) paní průvodčí pokoušela zmást, že mám o pásmo méně. Pak mě jako shovívavý vítěz chtěla nechat být, jenže já neměl náladu ze sebe dělat vola a bylo mi líto i dalších chudáku, kteří se v tom PID bordelu nevyznají, že by je zmátla snáz.
Její konečný argument nebyl "učili nám na školení", ale "paní revizorka mi to říkala". Když jsem navrhl, že se paní revizorka mýlila, už jsem slyšel akorát: "Ježíši, to prosím Vás radši ani neříkejte." No dobře to dopadlo, a paní průvodčí už snad tarifu PID rozuím zase o kousek více.
A nyní kontrolní otázka pro chytré hlavičky, kolik zaplatíte za jízdenku PID z Prahy do Čelákovic, jestliže vlastníte průkazku a kupón pro Prahu? ;)
A ještě prémiová pro hloubavé. A bez kupónu z Černého mostu (drobná nápověda: autobus 273 nebo 398 na nádr. H. Poč. nebo 353 přestup v Zelenči).
Ja si to vypsal v KMB jako extra a napsal tam dve osoby - na jeho radu.
Prisel pruvodci, cucel na to jak puk, ze to vidi prvne (tedy ne ze bych mu to vycital, proste byl zaskoceny:-) Nevedel, jestli to muze vzit. Vzhledem k tomu, ze ten cestujici byl revizor, tak to nakonec vzal. Casem prisel znova, ze ve vlaku je jiny revizor (sluzebne) a ten nasel, ze to takhle nejde. Takze se KMB doskrtala a ten "muj" revizor to musel doplatit.
Cili potvrzuji Bizmarkova slova - ackoliv to povazuji za podivne, sic revizori by ten tarif meli umet tam i zpatky kdykoliv a nazpamet, tak realita je jina... Natoz potom nejaka pokladni...
Jinak moje zkusenosti s CD centrem v Brne jsou ve skrze kladne, ale otazky typu "kolik stoji jizdenka z Moskvy do Lisabonu a nesmi se pouzit TGV" jen abych zjistil, ze neco nevi, tam nepokladam...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











