Plzeň - Nový GVD je již dva dny v platnosti a ČD houfně lákají cestující na nové nabídky služeb, zveřejněné ve formě tiskových zpráv již před několika měsíci. Asi nejvíce propagovanou se stala kontingenční relační sleva pro držitele čipových In-karet/Rail plus - eLiška. Bohužel se opět ukazuje, jak velké rezervy ČD mají v oblasti školení svých zaměstnanců. Zatímco v ČD centru v Olomouci hl.n. pokladní bez problémů vystavil jízdní doklad k eLišce a sám nabídl místenku typu SC/Rail plus (na dokladu uvedeno "Místenka se servisním příplatkem"), jeho další kolegové už tolik přehledu a znalostí tarifu bohužel nepředvedli.
"Můžu se na to ještě podívat? Říkali nám o tom ve škole, ale zatím jsem to neviděla," projevila svou zvědavost průvodčí v rychlíku z Prahy do Františkových Lázní. Situace silně připomínala údiv vlakových čet při předložení čipové In-karty v době, kdy sa tato novinka zaváděla. Mnohem horší byla situace na hlavním plzeňském nádraží, kde bylo pro získání jízdního dokladu k eLišce nutné absolvovat čtyři cesty mezi pokladnami, než se po značné době dostavil výsledek. "Já vám s tím nepomůžu, jsem tady dneska poprvé a s tímto ještě neumím," říká pokladní a odkazuje na mezinárodní pokladnu v ČD centru. Tam ale nebyla odezva o nic lepší - dle vyjádření personálu totiž na zpracování In-karet nemají zařízení, a tak odkazují zpět na vnitrostátní pokladny. Zaměstnanci ovšem jen kroutí hlavou. Až po čtvrtém přechodu přes nádražní halu se jedna pokladní odhodlává k přijetí potvrzení z eShopu a studujíc služební pomůcku po několika minutách doklad vydává. Kuriózní přitom je, že se na detaily ptá cestujících, protože jí postup není celkem jasný.
Cesta Plzeň - Olomouc rovněž poodhalila mezery v znalostech vlakových čet. Běžná kontrola jízdních dokladů v R 225 Šírava se záhy proměnila ve zdlouhavou debatu o tarifu ČD, když průvodčí míní - opětovně několikrát používající magické slovní spojení "ve škole nám říkali..." - že měla být použitá trasa přes České Budějovice, Jihlavu a Brno, uvedená na dokladu. Situace je nakonec uzavřena s tím, že v této chvíli nemá k dispozici doklady, kterými by své tvrzení podložila, a tak dále "nebude řešit."
I tak tedy může vypadat zavádění nových služeb a nabídek v podání ČD, kde - jak ukázaly předchozí zkušenosti - produkce tiskového oddělení výrazně převyšuje úsilí vložené do školení personálu a přípravy na novinky v osobní přepravě.
zdroj: vlastní zjištění

AD tarif: Já bojoval s doplatky do 1. třídy k celosíťovce. Ptal jsem se na různých informacích a ČD centrech a jednou mi to prodali jako rozdíl mezi zákaznickými jízdami, podruhé jako kdybych doplácel 2. třída junior pas na 1. zákaznická. Vtip je v tom, že jsem takto cestoval cca 5x a v té době někdy uprostřed intervalu se změnila TR10 a já byl naučenej že správně je ze zákaznického do zákaznického, jenže to už po změne neplatilo. Pokladní ve Zlíně to věděla, já ne tak jsem se "hádal" a zbytečně, ukázala TR10 a bylo. Paradoxně revizor ve vlaku řekl jestli si nechci stěžovat že jsem zaplatil o 50Kč víc, protože on novou TR10 neznal...
Mimochodem, dnes opět platí, že doplatek do jedničky se síťovkou s ISICem je ze zákaznického do zákaznického a to už se vyplatí.
Svého času (cca 2 až 5 let nazpět) jsem ČD bombardoval stížnostmi na ČD centrum Brno velmi často, řekněme co dva měsíce. A nutno říct, že moje zážitky byly tehdy opravdu katastrofické a děsivé ve všech ohledech. Nechci se o tom rozepisovat (i když jsem to tu už komusi slíbil). Asi jim to začalo být nepříjemné, a tak si mě pozvali (ve skutečnosti pozvaly) na schůzku, bylo na ní asi sedm dam, o kterých byste na první pohled řekli, že pracují na drahách... Byla tam i jakási šéfka, nevím, snad přednostka nebo dozorčí. Zážitek tedy vpravdě strhující. Nicméně služby ČD centra v Brně se začaly docela zlepšovat (nedělám si samozřejmě nároky, že díky mě). Sice jsou to pořád zmodralý mozky a člověk musí mít na paměti, s kým má tu čest, ale určité zlepšení jim za poslední dva roky nelze upřít (i když tehdy to byla opravdu katastrofa).
Nad podobnou věcí jako kolega Cestující jsem také přemítal a viděl bych zakopaného psa, že když na nové a agresivní zmodernizujete jenom PR, tak to působí tak nějak (tragi)komicky.
Ale chápu, ostatní prachy se utopili jinde, tak alespoň zkusíme postavit vzdušné zámky... V tomto směru pak moderně agresivnímu PR mluvčímu nezbývá, než být prostě tlučhuba. A že se mu od té papuli práší víc, než za tím vysokorychlostním pinďou...
No, a český (švejkovský) národ si sice na moderní PR zvyká, ale často ho bere po svém (s nadhledem), u nás se to přepjaté pozitivní myšlení nejen nenosí, ono je až podezřelé. Jak sděluje např. lidové moudro: "chválené maso ani pes nežere" a "samochvála smrdí".
No jo, jenomže ČD nejsou jako každá jiná firma.
Představ si, že by Vodafone přišel se vým falšeným Čtvrtníčkem a soby (nebo tak nějak) a nabízel volání 20 Kč/min v supermoderní síti NMT (předchůdce GSM) a mobil Nokia 1011 (stará půlkilová cihla) pro všechny.
Holt agresivní PR cestující, kteří tráví spoustu času v koženkách, panťákách a na nádražích s bezdomovci (když bezdomovci, tak pro všechny), poněkud štve až s*re.
Fandovstvi do vlaku samo o sobe by na funkci mozku mit zadny vliv nemelo:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











