..: Zaměstnanci ČD se nevyznají v novinkách TR10 :..
In-karta ČDPlzeň - Nový GVD je již dva dny v platnosti a ČD houfně lákají cestující na nové nabídky služeb, zveřejněné ve formě tiskových zpráv již před několika měsíci. Asi nejvíce propagovanou se stala kontingenční relační sleva pro držitele čipových In-karet/Rail plus - eLiška. Bohužel se opět ukazuje, jak velké rezervy ČD mají v oblasti školení svých zaměstnanců. Zatímco v ČD centru v Olomouci hl.n. pokladní bez problémů vystavil jízdní doklad k eLišce a sám nabídl místenku typu SC/Rail plus (na dokladu uvedeno "Místenka se servisním příplatkem"), jeho další kolegové už tolik přehledu a znalostí tarifu bohužel nepředvedli.

"Můžu se na to ještě podívat? Říkali nám o tom ve škole, ale zatím jsem to neviděla," projevila svou zvědavost průvodčí v rychlíku z Prahy do Františkových Lázní. Situace silně připomínala údiv vlakových čet při předložení čipové In-karty v době, kdy sa tato novinka zaváděla. Mnohem horší byla situace na hlavním plzeňském nádraží, kde bylo pro získání jízdního dokladu k eLišce nutné absolvovat čtyři cesty mezi pokladnami, než se po značné době dostavil výsledek. "Já vám s tím nepomůžu, jsem tady dneska poprvé a s tímto ještě neumím," říká pokladní a odkazuje na mezinárodní pokladnu v ČD centru. Tam ale nebyla odezva o nic lepší - dle vyjádření personálu totiž na zpracování In-karet nemají zařízení, a tak odkazují zpět na vnitrostátní pokladny. Zaměstnanci ovšem jen kroutí hlavou. Až po čtvrtém přechodu přes nádražní halu se jedna pokladní odhodlává k přijetí potvrzení z eShopu a studujíc služební pomůcku po několika minutách doklad vydává. Kuriózní přitom je, že se na detaily ptá cestujících, protože jí postup není celkem jasný.

Cesta Plzeň - Olomouc rovněž poodhalila mezery v znalostech vlakových čet. Běžná kontrola jízdních dokladů v R 225 Šírava se záhy proměnila ve zdlouhavou debatu o tarifu ČD, když průvodčí míní - opětovně několikrát používající magické slovní spojení "ve škole nám říkali..." - že měla být použitá trasa přes České Budějovice, Jihlavu a Brno, uvedená na dokladu. Situace je nakonec uzavřena s tím, že v této chvíli nemá k dispozici doklady, kterými by své tvrzení podložila, a tak dále "nebude řešit."

I tak tedy může vypadat zavádění nových služeb a nabídek v podání ČD, kde - jak ukázaly předchozí zkušenosti - produkce tiskového oddělení výrazně převyšuje úsilí vložené do školení personálu a přípravy na novinky v osobní přepravě.

zdroj: vlastní zjištění


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.12.2006 (12:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.12.2006 (9:34)  
Moje kritika ČD centra v Brně se týká hlavně času, který musí cestující strávit čekáním na odbavení. Při vyřizování In-Karty to bylo celkem 87 minut (vyzvednutí žádosti 27 minut, podání vyplněné žádosti 30 minut, vyzvednutí karty 30 minut). Když jdu pro jízdenky (chodím den předem, v pátek jsou u pokladen neskutečné fronty a platím kartou) tak se čas stravený čekáním na odbavení pohybuje mezi 17 a 25 minutami. Kvalita poskytovaných služeb byla vždy OK, ale to čekání je opravdu jen pro trpělivé.
13.12.2006 (8:16)  
Ad Brno: V ČD centru sedí sem tam takový pán, cca 40 let a ten je hodně v pohodě, ještě stíhá vtipkovat. Obecně to ČD centrum není špatné. Zato někteří pokladní... Chtěl jsem lístek Brno - Zlín přes Veselí nad Moravou. Pokladní říká, že to je zbytečně delší, že můžu jet přes Moravský písek (což by mi opravdu pomohlo, když to touto trasou vůbec přes Veselí nejede). Říkám tedy že o tom vím, ale že to opravdu chci přes Veselí. Samozřejmě mi dal přes MP:( Ale moje chyba že jsem si toho všiml až ve vlaku.

AD tarif: Já bojoval s doplatky do 1. třídy k celosíťovce. Ptal jsem se na různých informacích a ČD centrech a jednou mi to prodali jako rozdíl mezi zákaznickými jízdami, podruhé jako kdybych doplácel 2. třída junior pas na 1. zákaznická. Vtip je v tom, že jsem takto cestoval cca 5x a v té době někdy uprostřed intervalu se změnila TR10 a já byl naučenej že správně je ze zákaznického do zákaznického, jenže to už po změne neplatilo. Pokladní ve Zlíně to věděla, já ne tak jsem se "hádal" a zbytečně, ukázala TR10 a bylo. Paradoxně revizor ve vlaku řekl jestli si nechci stěžovat že jsem zaplatil o 50Kč víc, protože on novou TR10 neznal...

Mimochodem, dnes opět platí, že doplatek do jedničky se síťovkou s ISICem je ze zákaznického do zákaznického a to už se vyplatí.
13.12.2006 (0:49)  
ad ČD centrum Brno:
Svého času (cca 2 až 5 let nazpět) jsem ČD bombardoval stížnostmi na ČD centrum Brno velmi často, řekněme co dva měsíce. A nutno říct, že moje zážitky byly tehdy opravdu katastrofické a děsivé ve všech ohledech. Nechci se o tom rozepisovat (i když jsem to tu už komusi slíbil). Asi jim to začalo být nepříjemné, a tak si mě pozvali (ve skutečnosti pozvaly) na schůzku, bylo na ní asi sedm dam, o kterých byste na první pohled řekli, že pracují na drahách... Byla tam i jakási šéfka, nevím, snad přednostka nebo dozorčí. Zážitek tedy vpravdě strhující. Nicméně služby ČD centra v Brně se začaly docela zlepšovat (nedělám si samozřejmě nároky, že díky mě). Sice jsou to pořád zmodralý mozky a člověk musí mít na paměti, s kým má tu čest, ale určité zlepšení jim za poslední dva roky nelze upřít (i když tehdy to byla opravdu katastrofa).
registrovaný uživatel xyz  mail  
12.12.2006 (22:55)  
M:

Nad podobnou věcí jako kolega Cestující jsem také přemítal a viděl bych zakopaného psa, že když na nové a agresivní zmodernizujete jenom PR, tak to působí tak nějak (tragi)komicky.

Ale chápu, ostatní prachy se utopili jinde, tak alespoň zkusíme postavit vzdušné zámky... V tomto směru pak moderně agresivnímu PR mluvčímu nezbývá, než být prostě tlučhuba. A že se mu od té papuli práší víc, než za tím vysokorychlostním pinďou...

No, a český (švejkovský) národ si sice na moderní PR zvyká, ale často ho bere po svém (s nadhledem), u nás se to přepjaté pozitivní myšlení nejen nenosí, ono je až podezřelé. Jak sděluje např. lidové moudro: "chválené maso ani pes nežere" a "samochvála smrdí".
12.12.2006 (20:56)  
(omluvte překlepy)
12.12.2006 (20:55)  
Bizmark: "Ondrůj dělá moderní agresivní PR, to dělá každá firma a když to začnou dělat dráhy tak je najednou zle. Nemusím ve všem souhlasit s tím co řekne, vidím dovnitř a spoustu věcí jsem schopen rozklíčovat, rozkrokovat jinak, ale tiskový dává holt plakátová sdělení tak to má být a to musí dělat. Kritikové ať se podívají jak se dělá PR u jiných firem."

No jo, jenomže ČD nejsou jako každá jiná firma.

Představ si, že by Vodafone přišel se vým falšeným Čtvrtníčkem a soby (nebo tak nějak) a nabízel volání 20 Kč/min v supermoderní síti NMT (předchůdce GSM) a mobil Nokia 1011 (stará půlkilová cihla) pro všechny.

Holt agresivní PR cestující, kteří tráví spoustu času v koženkách, panťákách a na nádražích s bezdomovci (když bezdomovci, tak pro všechny), poněkud štve až s*re.
12.12.2006 (19:54)  
for Venca: neproškolyla, nebo že by neproškolila :) .......... k těm předpisům versus personál, vlakový je trošku pes zakopaný i jinde. Když budu jezdit někde deset kiláků tam deset zpátky tak se dostanu do toho, že mám před sebou ty své lístky a nějaké doplatky do jedničky neřeším. Když brázdí někdo na rychlíku tak má zase banky atd. ...... je to jednoduché, když něco neužívám každý den tak to minimálně pustím někde jinde v hlavě. Když jako třeba já jezdím letmo, tak přeladit z nějakého regionu po třech měsících na doplatky v jedničce je celkem fuška. Nechci se zastávat těch kdo to tvoří, ale zase mi přijde celkem fajn, že se lidem snažíme dát co nejvíc pružných cen. Třeba taková skupinovka, si to někdy někdo zkuste spočítat v plné palbě napříč republikou. Řešíte někde na mobil fans slevové programy u mobilů???? Můj operátor mě sere protože nemám čas rozpitvávat co je pro mne dobré, ale je to jeho věc, chce vyjít vstříc největšímu okruhu. Mám zkušenosti se Slovenskem. Všichni jednodušší kolegové si pochvalují jak je to tam prima že to maj tak jednoduché a končí to -20% :)
registrovaný uživatel M 
12.12.2006 (19:36)  
frnak: "Nechápu jak fanda přes vlaky může chválit autobus neřkuli sardinkovou agenturu"

Fandovstvi do vlaku samo o sobe by na funkci mozku mit zadny vliv nemelo:-)
12.12.2006 (19:35)  
Sláva napsali jste aspon jednou vlastní článek zkopírované kydy o kundolínu mě fakt nezajímaj.
12.12.2006 (19:33)  
Bodejt v tom aby se prase vyznalo.Za to pokladníci nemůžou to je chyba kdo vymejšlí předpisy a školení.Já se jich zastávám,běžně znám lidi v pokladně s maturou.Úplný tupci to nejsou,jen nás občas povahově vytočej.Vrchnost prostě poddané neproškolyla a nebo hodně špatně.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko