..: Lokálce z Děčína do Oldřichova hrozí přeměna na silniční obchvat :..

Motorový vůz 810 - ilustrační obrázekLibouchec - Vlaky na trati z Děčína do Oldřichova u Duchcova mají ustoupit přeložce silnice I/13. Čtyři doposud projednávané varianty obchvatu obce Libouchec, vzhledem k trasování chráněnou krajinnou oblastí, nebyly schváleny. A tak vznikl pátý návrh, který počítá se zrušením tratě číslo 132 a její úplnou likvidací.

První snahy o výstavbu obchvatu Libouchce začaly téměř před deseti lety. "Měli jsme i varianty s osmikilometrovým tunelem, ale to nebylo jak finančně, tak i bezpečnostně přijatelné," řekl starosta Libouchce Jiří Štěrba. Jak dokládá přiložená interaktivní mapa, obec se nachází na rozhraní chráněných krajinných oblastí České středohoří a Labské pískovce, kterým se plánovaný obchvat nemůže vyhnout. Nejnovější varianta počítající se zrušením místní tratě má proto velké šance na schválení.

Na železniční trati, která vede z Oldřichova u Duchcova přes Telnici a Libouchec do Děčína, je v současnosti provozováno 6 párů vlaků. Provoz byl v minulosti značně omezen. Milan Franc z odboru dopravy Krajského úřadu míní, že frekvence cestujících na trati rok od roku pozvolna klesá. "Provoz není využíván pro hromadnou dopravu. Denně se ve vlacích vozí jen několik lidí. A to podle mne není hromadná přeprava," obhájil záměr rušení tratě. "Jde o ekologicky a také ekonomicky nejschůdnější variantu," dodal Milan Franc. Zatímco linkové autobusy projíždí přímo centry obcí, vlak má nádraží daleko od obcí. Ústecký kraj ročně dotuje ztrátu z provozu na této trati 15 miliony Kč. Zrušení tratě kraj zamýšlí v horizontu šesti až deseti let.

Vlaky se často ruší jen podle ekonomické situace

Od prvních okamžiků návrhu výstavby obchvatu a rušení tratě ví své i starosta Telnice Jaroslav Doubrava. "Jsem zásadně proti rušení vlaků. Železniční trať je svým způsobem technickým dědictvím. V některých případech se nelze ohlížet jen na ekonomickou stránku situace," uvedl. Domnívá se, že význam železnice po zavedení mýtného opět stoupne a dopravci budou chtít ve větší míře přepravovat náklady pro železnici. "V době, kdy v této lokalitě vznikají nové průmyslové lokality, si myslím, že železnice bude výhodou," dodal. Trať má i významný turistický potenciál, například stanice Jílové u Děčína se nabízí k výletu na nedaleký Děčínský Sněžník. Západní část trati mezi Telnicí a Krupkou prochází poblíž východní části Krušných hor.

O rušení tratě, vzhledem k počátkům jednání, zatím neví ani České dráhy. Jejich mluvčí sdělil, že nejde o vhodné řešení. "Starostové a kraj by měli hledat jiné alternativy. Svým záměrem by region připravili o formu ekologické dopravy," řekl Aleš Ondrůj. Ústecký kraj zatím ujišťuje, že jde pouze o variantní řešení. Milan Franc z odboru dopravy nastínil, že by bylo možné zbytek tratě využít jako cyklostezku anebo částečně v úseku z Oldřichova do Telnice železniční provoz ponechat. V prosinci 2002 byl v souvislosti s výstavbou dálnice D8 z Ústí nad Labem směrem do Německa uveden do provozu nový železniční most.

zdroj: Ústecký deník, SÚDOP, Mapa oblasti, Jízdní řád ČD, Občanské sdružení Horní Oldřichov


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 30.12.2006 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel D_N 
01.01.2007 (14:10)  
mates: Ano, je to o koncepci. Ale v tomto případě vidím jen dvě možnosti. Buď lokálku zavřít, nebo naopak zrušit autobusy, ty z okolních vesnic ukončit na nejbližším nádraží s těsnou návazností na vlak a hodinový takt do Jílového, dvouhodinový do Oldřichova. Tam, kde je to na nádraží daleko udělá přípoj ten autobus z vesnic. Občas mám pocit, že bychom se měli krajským úředníkům složit na zájezd do Švýcarska, kde to tak funguje bez problémů.
31.12.2006 (19:54)  
Mira: Chapu, že Ti není příjemné, když s Tebou někdo nesouhlasí, ale prostě si myslím, že říkat, že bez tratě to nejde, je dost neuvážené. nevím jak často jezdíš po 132, ale já zhruba dvakrát týdně. Osobně by mě to opravdu vadilo. Na druhou stranu bych to asi pochopil, protože často je frekvence dost špatná. Jde ale opravdu o to, říct si, co je pro kraj prioritou a jak má dopravní obslužnost vypadat. Př. na 132 je zřejmě největší frekvence v úseku Děčín-Jílové, kde jezdím i já. Jenomže autobusy dělají svoje a to, aby v jeden čas nejel autobus i vlak je asi nemožné. Aspoň v ústeckém kraji. Prostě koncepce, koncepce, koncepce...To je hlavní problém...
31.12.2006 (17:54)  
Míra: Máš sice pravdu, ale správný přítel železnice by zrušil všechny železnice, protože jsou zbytečné, zastaralé a neekonomické. Protože železnice tady jsou od toho, aby se pořizovaly vzácné traťovky se správně nasvícenými čely, kde je šotoflek dosažen výhradně automobilem. Kromě focení jsou podle přátel železnice vlaky k ničemu a patří do muzea ...
registrovaný uživatel mira 
31.12.2006 (17:30)  
Mates: Tvoje názory už znám a vysvětlovat ti klady železnice nemá význam. Prostě bys zrušil všechny lokálky a nahradil je autobusy. Někdo to dobře napsal že tam kde není vlak je mrtvo a je to tak. To že na téhle trati jezdilo 13 párů vlaků ještě před 3 roky, loni jen 10 a teď už jen 6 to vám asi nevadí. Je logické že když není nabídka nebude poptávka.
31.12.2006 (11:20)  
Mně přijde, že většina lidí, co bojuje za lokálky považuje za hlavní argument nějakou tradici, prostě trať tu je sto let, tak tu musí dalších sto let vydržet. Ale to je podle mě špatná úvaha. Ano, když zrušíme trať, málokdy to jde vrátit zpátky, ale nejde na to nahlížet jako na uzavřenou věc...
31.12.2006 (10:44)  
To je nechcu říct co!
31.12.2006 (9:34)  
Space: Ano, oficiálně nikoliv - to souhlasím. Nicméně, například na Dopravním webu před pár dny zaznělo následující...

Jenomže ten dopravní web je podle mě ten největší bulvár a právě ten není založen na pravdě...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
31.12.2006 (9:33)  
Johny A.: Na doplnění bych poznamenal, že železnice v obci zvyšuje cenu realit. Stačí se podívat na vývěsky realitních kanceláří a porovnat. Ta je také jeden z důvodů, proč se starostové bouří proti zrušení jakékoliv i nejnevyužívanější lokálky.
30.12.2006 (23:11)  
Mimo:Potkal mě další šok.Dnes jsem sondoval na autobusových nádraží i zastávkách.Nikdo dosud nevylepil nové JŘ smluvních dopravců v Ústeckém kraji. Současné řády platí do 31.12.2006, jak to bude potom to babo rad.Byly tam vylepeny jen DPÚK v omezeném rozsahu.Idos mě taky nic nenašel krom DPÚK a dopravce Lihma.Beru to jako podraz vůči cestující veřejnosti.Neumím si představit, co by se stalo, kdyby se takto zachovaly ČD.Pokud někdo máte nějaké info,díky moc.
30.12.2006 (23:00)  
Děkuji Atolixi za zajímavý článek.Na podobné iniciativi je potřeba upozornit.Poplašná zpráva to úplně není, když se takto vyjádří jeden z radních.Leda že by si to pak vymyslel Ústecký deník.
V zájmu kraje by mělo být mít kvalitní komunikace jak silniční tak železniční.
Ano starosta Telnice je z KSČ.Nicméně lidé na vesnicích volí starosty podle povahy, protože se dobře znají,tato politika je o lidech né o stranách.Pokud ten člověk za minulého režimu neškodil,nebonzoval po lidech, tak je jedno z jaké je strany.Navíc při autobusové krizi jako jeden z prvních zařídil náhradní přepravu.By mě zajímalo jestli ty náklady navíc někdo obcím vůbec proplatil.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko