..: Zmizí staré vlaky i špína z nádraží :..

471 Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.

České dráhy se přitom v posledních letech snaží změnit svou image a nakupují nové dvoupodlažní soupravy, v nichž je čisto, ticho a také klimatizace. "V příměstské dopravě je nasazeno celkem 23 nových jednotek a každý rok vozový park doplníme o 5 až 7 souprav," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V roce 2007 se cestující dočkají 5 nových souprav.

Starých pantografů na kolejích v okolí Prahy ubývá, ale pomalu

95% spojů na trati mezi Prahou a Kolínem již obsluhují nové soupravy, do Lysé nad Labem jezdí 4 moderní vlaky z 10. "Je jich ale stále málo. Potřebovali bychom jich asi 70," poukázal ředitel Ropidu Jiří Prokel. Pokud budou dráhy nakupovat nové vozy stávajícím tempem, pak zmizí poslední staré soupravy asi za 7 let. Bude načase, staré vlaky slouží už téměř půl století. Nových vlaků se dočkají také cestující na méně frekventovaných trasách. "Na neelektrizovaných tratích i ve Středočeském kraji jezdí zatím 11 modernizovaných motorových vozů," uvedl Ondrůj. Zatímco na obnovu vozového parku musí hledat dráhy peníze ve svém rozpočtu, s výstavbou tratí jim může pomoci město.

"Přes město mohou jít do rozvoje železniční dopravy také peníze z Evropské unie," doplnil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Jednou z nejvýznamnějších změn pražské železniční dopravy bude vybudování Nového spojení mezi hlavním nádražím a Libní. Čtyřkolejná trať vedoucí dvěma tunely pod Vítkovem by mohla být zprovozněna již na konci příštího roku. Díky tomu bude možné zavést nové vlakové linky. V současné době dělníci pracují i na výstavbě železničního koridoru mezi Strančicemi a Hostivaří. Začne se rekonstruovat i trať mezi Běchovicemi a Libní. Dosud totiž modernizace kolejí končila v okrajových částech metropole.

Ilustrační obrázek

V souvislosti s výstavbou koridoru se modernizují i chátrající nádraží. Nový kabát například získalo nádraží v Uhříněvsi nebo Běchovicích. Na konci prosince také společnost Grandi Stazioni zahájila dlouho očekávanou rekonstrukci hlavního nádraží. "Smíchovské a Masarykovo nádraží by měly přijít na řadu za 2 roky," dodal Ondrůj. Následovat budou Holešovice.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 9.1.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Služby Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.01.2007 (16:11)  
Já myslím, že Praha ani tak nepotřebuje nové klimatizované jednotky jménem "CityElefant", spíš by měli dát letos větší polovinu na Ostravsko. Na Ostravsku ještě taky jezdí staré panťáky půl století a ještě k tomu se do loňského roku na Ostravsku neobjevilo nic nového a v Praze se už modernizuje zhruba těch 6 let. Porovnejte Ostrava 2 soupravy 471 x Praha 2 desítky ne-li ještě víc.
10.01.2007 (16:02)  
Ajemgud: Ono by také chtělo, aby po určité době ešusy začaly navštěvovat dílny. Věčnost nic nevydrží a depo je jen na "běžnou" údržbu.
10.01.2007 (15:59)  
zdenda: Tak starý to je, ale zase co jiného bylo v pozdější době nízkopodlažní a hlavně v Brně...
Tolik co odvozily pantografy, odvozilo málo co (pravděpodobně nic), tak prosím trochu respektu, i když souhlasím, že mají svoje za sebou.
10.01.2007 (15:34)  
Tak nevím, jestli je 471 nový vlak... Onehdá asi před půl rokem jsem jel tím úplně prvním, 971.001, nešla tam klimatizace, pneumatické dveře mezi spodním oddílem a dveřmi nefungovaly, nad nimi chybělo obložení, takže tam byl krásný výhled na obrovské klubo kabelů, na dveřích ve směru jízdy vlevo druhé byla hezká žlutá nálepka Dveře nepoužitelné, to samé bylo na WC (akorát WC nepoužitelné), nebudu mluvit o tom, že vnější nefungovaly ani vnější ani vnitřní transparenty (ty běžně nefungují). Prostě to bylo v docela drsném stavu a v tom okamžiku bych raději jel tlamou, bo tam by si člověk alespoň otevřel okno. Tu nic, jen horko a smrad. Nevím, kdysi dávno jsem byl v Brně na nějakém veletrhu, kde se předváděl první vůz této jednotky, zaujalo mě, že to může hlásit stanice, ty orientace jsou super a běhá na nich spousta zajímavých věcí atd. proč to ČD nikdy nevyužily? Mě přijde, že na údržbu těch vlaků ještě od výroby nikdy nikdo nešáhl....
10.01.2007 (15:33)  
Žaby jsou krásná věc, když jsem jeden ukázal mamě tak si myslela, že je ze současnosti, přece jen mají dle mého názoru "nadčasový" design, btw v Olomouci ještě jeden žabák zbyl u depa, nevíte co s ním bude?
10.01.2007 (12:52)  
Myslím, že hlavním problémem při využívání vlaků není ani tak stáří souprav (451 opravdu nabízejí větší pohodlí než metro). Pohodlí je narušeno především stavem tratí (471 si taky na nich za chvíli rozbijeme, na regionálkách prý navíc nějaký předpis bezstykovou kolej zakazuje, přestože v jiných zemích s tím problém není). Dalším problémem je chybějící nebo nedodělaný informační systém, včetně informování i té části veřejnosti, která vlakem zatím nejezdí (! - to je zcela klíčové, infoletáky ve vlaku jsou hezká věc, ale až druhotně), a leckdy zcela narušené přestupní vazby - místně i časově. Třeba nový odpolední takt na 070 nelze využít při cestě ze 221, vlaky si prostě přesně v určený čas ujedou; i když tady hraje roli i výluka se speciálním JŘ, který už prvoplánově není dodržován (! - nechápu)).
10.01.2007 (12:11)  
:-) Odborové sdružení železničářů:
a) je myšlením v éře žabotlamů
b) má žabotlamy taky jen "rádo"

viz záhlaví jejich webu...
Registered user Laborec425  mail  
10.01.2007 (11:36)  
Honza: Souhlasím. Mně se žabí tlamy taky líběj.
Registered user zdenda 
10.01.2007 (9:38)  
tak žabotlamů rozhodně škoda nebude, to je tak neuvěřitelně morálně zastaralý vlak, až to bolí a jsem rád, že jsem tím jel všehovšudy asi dvakrát v životě...stejně jako mě lezou krkem tramvaje T3 a K2 v Brně, bohužel asi ještě dlouho budou...
Registered user Honza  mail  
10.01.2007 (8:58)  
Žabotlamů bude stejně škoda, až úplně zmizí. Žádnej zázrak to sice není, ale je to prostě už neodmyslitelná věc Prahy a zná je snad každý i kdo s nimi nikdy nejel. Nejlepší jsou 460 s x+1/2x letou špínou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko