Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.
České dráhy se přitom v posledních letech snaží změnit svou image a nakupují nové dvoupodlažní soupravy, v nichž je čisto, ticho a také klimatizace. "V příměstské dopravě je nasazeno celkem 23 nových jednotek a každý rok vozový park doplníme o 5 až 7 souprav," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V roce 2007 se cestující dočkají 5 nových souprav.
Starých pantografů na kolejích v okolí Prahy ubývá, ale pomalu
95% spojů na trati mezi Prahou a Kolínem již obsluhují nové soupravy, do Lysé nad Labem jezdí 4 moderní vlaky z 10. "Je jich ale stále málo. Potřebovali bychom jich asi 70," poukázal ředitel Ropidu Jiří Prokel. Pokud budou dráhy nakupovat nové vozy stávajícím tempem, pak zmizí poslední staré soupravy asi za 7 let. Bude načase, staré vlaky slouží už téměř půl století. Nových vlaků se dočkají také cestující na méně frekventovaných trasách. "Na neelektrizovaných tratích i ve Středočeském kraji jezdí zatím 11 modernizovaných motorových vozů," uvedl Ondrůj. Zatímco na obnovu vozového parku musí hledat dráhy peníze ve svém rozpočtu, s výstavbou tratí jim může pomoci město.
"Přes město mohou jít do rozvoje železniční dopravy také peníze z Evropské unie," doplnil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Jednou z nejvýznamnějších změn pražské železniční dopravy bude vybudování Nového spojení mezi hlavním nádražím a Libní. Čtyřkolejná trať vedoucí dvěma tunely pod Vítkovem by mohla být zprovozněna již na konci příštího roku. Díky tomu bude možné zavést nové vlakové linky. V současné době dělníci pracují i na výstavbě železničního koridoru mezi Strančicemi a Hostivaří. Začne se rekonstruovat i trať mezi Běchovicemi a Libní. Dosud totiž modernizace kolejí končila v okrajových částech metropole.

V souvislosti s výstavbou koridoru se modernizují i chátrající nádraží. Nový kabát například získalo nádraží v Uhříněvsi nebo Běchovicích. Na konci prosince také společnost Grandi Stazioni zahájila dlouho očekávanou rekonstrukci hlavního nádraží. "Smíchovské a Masarykovo nádraží by měly přijít na řadu za 2 roky," dodal Ondrůj. Následovat budou Holešovice.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 9.1.2007 (23:00)
Tolik co odvozily pantografy, odvozilo málo co (pravděpodobně nic), tak prosím trochu respektu, i když souhlasím, že mají svoje za sebou.
a) je myšlením v éře žabotlamů
b) má žabotlamy taky jen "rádo"
viz záhlaví jejich webu...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










