..: Zmizí staré vlaky i špína z nádraží :..

471 Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.

České dráhy se přitom v posledních letech snaží změnit svou image a nakupují nové dvoupodlažní soupravy, v nichž je čisto, ticho a také klimatizace. "V příměstské dopravě je nasazeno celkem 23 nových jednotek a každý rok vozový park doplníme o 5 až 7 souprav," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V roce 2007 se cestující dočkají 5 nových souprav.

Starých pantografů na kolejích v okolí Prahy ubývá, ale pomalu

95% spojů na trati mezi Prahou a Kolínem již obsluhují nové soupravy, do Lysé nad Labem jezdí 4 moderní vlaky z 10. "Je jich ale stále málo. Potřebovali bychom jich asi 70," poukázal ředitel Ropidu Jiří Prokel. Pokud budou dráhy nakupovat nové vozy stávajícím tempem, pak zmizí poslední staré soupravy asi za 7 let. Bude načase, staré vlaky slouží už téměř půl století. Nových vlaků se dočkají také cestující na méně frekventovaných trasách. "Na neelektrizovaných tratích i ve Středočeském kraji jezdí zatím 11 modernizovaných motorových vozů," uvedl Ondrůj. Zatímco na obnovu vozového parku musí hledat dráhy peníze ve svém rozpočtu, s výstavbou tratí jim může pomoci město.

"Přes město mohou jít do rozvoje železniční dopravy také peníze z Evropské unie," doplnil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Jednou z nejvýznamnějších změn pražské železniční dopravy bude vybudování Nového spojení mezi hlavním nádražím a Libní. Čtyřkolejná trať vedoucí dvěma tunely pod Vítkovem by mohla být zprovozněna již na konci příštího roku. Díky tomu bude možné zavést nové vlakové linky. V současné době dělníci pracují i na výstavbě železničního koridoru mezi Strančicemi a Hostivaří. Začne se rekonstruovat i trať mezi Běchovicemi a Libní. Dosud totiž modernizace kolejí končila v okrajových částech metropole.

Ilustrační obrázek

V souvislosti s výstavbou koridoru se modernizují i chátrající nádraží. Nový kabát například získalo nádraží v Uhříněvsi nebo Běchovicích. Na konci prosince také společnost Grandi Stazioni zahájila dlouho očekávanou rekonstrukci hlavního nádraží. "Smíchovské a Masarykovo nádraží by měly přijít na řadu za 2 roky," dodal Ondrůj. Následovat budou Holešovice.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 9.1.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.01.2007 (23:33)  
space: a co treba lidi z 221?? tam je to samej starej panťák... ted nedavno sem tam videl jeden ešus ale to je tak vsechno... myslim ze i oni by si zaslouzili pohodli a klimatizovaný vlaky:o) i kdyz se tam koridor teprve staví... na 221 vídám docela casto i 2spojeny stary pantaky,to na 091 jsem este nevidel... ale jinak souhlas s tema cestujicima:)
Registrierter Benutzer Space 
09.01.2007 (23:21)  
1/ Zdá se to jako dobrá zpráva, ale článek vlastně nic nového nepřináší.
2/ Když nasadili ešusy na 091 a v Roztokách vzniklo parkoviště, cestujících přibylo. Od nového řádu se mi zdá, že jich zase kvapem ubývá - nesouvisí to třeba s tím, že ešusy jezdí jinde? Já vím, 091 je ve vytíženosti na posledním místě atd., ale to by nemělo být jediné kritérium. Takhle se nejen nezískají noví cestující, ale hlavně se ztratí i ti stávající...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko