Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.
České dráhy se přitom v posledních letech snaží změnit svou image a nakupují nové dvoupodlažní soupravy, v nichž je čisto, ticho a také klimatizace. "V příměstské dopravě je nasazeno celkem 23 nových jednotek a každý rok vozový park doplníme o 5 až 7 souprav," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. V roce 2007 se cestující dočkají 5 nových souprav.
Starých pantografů na kolejích v okolí Prahy ubývá, ale pomalu
95% spojů na trati mezi Prahou a Kolínem již obsluhují nové soupravy, do Lysé nad Labem jezdí 4 moderní vlaky z 10. "Je jich ale stále málo. Potřebovali bychom jich asi 70," poukázal ředitel Ropidu Jiří Prokel. Pokud budou dráhy nakupovat nové vozy stávajícím tempem, pak zmizí poslední staré soupravy asi za 7 let. Bude načase, staré vlaky slouží už téměř půl století. Nových vlaků se dočkají také cestující na méně frekventovaných trasách. "Na neelektrizovaných tratích i ve Středočeském kraji jezdí zatím 11 modernizovaných motorových vozů," uvedl Ondrůj. Zatímco na obnovu vozového parku musí hledat dráhy peníze ve svém rozpočtu, s výstavbou tratí jim může pomoci město.
"Přes město mohou jít do rozvoje železniční dopravy také peníze z Evropské unie," doplnil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Jednou z nejvýznamnějších změn pražské železniční dopravy bude vybudování Nového spojení mezi hlavním nádražím a Libní. Čtyřkolejná trať vedoucí dvěma tunely pod Vítkovem by mohla být zprovozněna již na konci příštího roku. Díky tomu bude možné zavést nové vlakové linky. V současné době dělníci pracují i na výstavbě železničního koridoru mezi Strančicemi a Hostivaří. Začne se rekonstruovat i trať mezi Běchovicemi a Libní. Dosud totiž modernizace kolejí končila v okrajových částech metropole.

V souvislosti s výstavbou koridoru se modernizují i chátrající nádraží. Nový kabát například získalo nádraží v Uhříněvsi nebo Běchovicích. Na konci prosince také společnost Grandi Stazioni zahájila dlouho očekávanou rekonstrukci hlavního nádraží. "Smíchovské a Masarykovo nádraží by měly přijít na řadu za 2 roky," dodal Ondrůj. Následovat budou Holešovice.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 9.1.2007 (23:00)
b) 471 nejsou jen zlepšení, protože alespoň podle zdání jeden ešus nemá v druhé třídě kapacitu stejnou, jako dvě 451/2, které občas nahradil (myslím, že je to podobné, jako jinde uváděný zlepšovák 814+914 místo 810+010+010... prostě to na...e).
c)Problémem je samozřejmě poloha nemála pražských nádraží (dost z ruky, nešikovná návaznost: Libeň, Vršovice... + zastávky)
d) Moc tomu nepřidá notorické zpožďování a bohorovná ignorace (neinformování) substrátu.
To jsem onehda vyslech hlášení pro vlakovou četu, že čekáme na MOs od Brandýsa. Hlášení pro cestující žádné... Omluva? Jsem asi spad z višně ne...
Či jindy zase vlak pět minut po svém "odjezdu" stále nikde, ale vesele se hlásí, ať si cestující přestoupí na MOs do Brandýsa... To fakt v časoprostoru mého vesmíru snad ani nelze pochopit...
e) Na rozdíl od autobusů, vláčky se v noci bojí a neumějí jezdit, což je celkem k vzteku (a tam kde je trať to mimo auta moc dostupných možností nenechává).
A to nemluvím o Silvestru. To je fakt tragédie. Když se podívám na dědiny, kam zajíždějí busy... NO, škoda slov.
Jinak ačkoliv je Praha místem kde jsou 471 potřeba nejvíc (ohledně vozidel v regionální dopravě je to jeden z nejhorších regionů v ČR a staré žabotlamy doslova odcházejí), souhlasím s tím že by se ešusy mohly dodat i jinam - Hradecko, Olomoucko, a více také na Ostravsko.
Ešusy jsou potřeba na všech tratích u Prahy, na všech tratích na Ostravsku a osobně bych si je uměl představit také třeba na 031, 230 atd atd. - to je jasné. Nelíbí se mi ale ty věčné putovní výstavky. Věru ne...
Staré souprayv za sedm let rozhodně nezmizí, to je blbost, protože zatím se staré panťáky příliš nenahrazují, nové ešusy totiž převážně pokrývají nárůst vlaků v příměstské dopravě a umožňují tak zvětšit provozní zálohu starých panťáků, která byla nedostatečná a musely být místo nich nasazovány náhradní soupravy, složené např. z vozů Bmto či i jiných. Letošní rok snad bude přelomovým rokem, kdy začnou být panťáky nahrazovány, otázkou ale je, kolik ešusů z toho bude spotřebuje Ostravsko.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










