Konstantinovy Lázně - Nejdůležitějším produktem Českých drah určeným cykloturistům jsou především půjčovny jízdních kol. V uplynulém roce 2006 se služby sdružené pod značkou ČD Bike rychle rozvíjely a síť půjčoven kol se dočkala významného rozšíření.
Pro zapůjčení kola stačí dva platné osobní průkazy, složení zálohy 1.000 Kč, uzavření nájemní smlouvy a po zaplacení půjčovného lze vyrazit na cesty. Ukázka trekingového jízdního kola, které České dráhy půjčují, je na ilustračním obrázku. Výhodou služeb je osvobození od platby přepravného za jízdní kolo na vybraných tratích a možnost bezplatné úschovy kola ve stanicích. V některých oblastech lze vrátit kolo i na více stanicích, není tedy nutné vracet se zpět na místo, kde bylo vypůjčeno. Cykloturisté s platnou jízdenkou ČD jsou zvýhodněni slevou ve výši 10 až 20%.
Na začátku července 2006 se síť půjčoven jízdních kol nově rozšířila také do Slezských Beskyd (stanice Jablunkov-Návsí) a Slovácka (stanice Luhačovice a Uherské Hradiště). Již stranou pozornosti tiskových zpráv zůstalo rozšiřování sítě půjčoven pokračující během letní sezóny. Ještě v červenci se otevřela nová půjčovna v Jeseníkách (stanice Jeseník); během srpna také na Valašsku (stanice Horní Lideč) a na jižní Moravě (stanice Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou, Znojmo). Od 1.4.2007 bude uvedena do provozu další nová půjčovna jízdních kol v Konstantinových Lázních na Plzeňsku.
Co kraj, to jiná cena
Ceny půjčovného se odvíjí podle toho, v jaké oblasti se dotyčná půjčovna nachází. Největší rozdíly panují především na Moravě: zatímco celodenní půjčení jízdního kola v Jeseníkách stojí pouze 110 Kč, v oblasti "Jižní Morava" vyjde stejná služba na 150 Kč. V ostatních moravských regionech je cena celodenního půjčovného sjednocena na 130 Kč. Naopak české regiony ve svých cenících často rozlišují cenu podle počtu hodin, kdy bylo kolo zapůjčeno. Půjčovné na 12 hodin, případně celodenní půjčovné, zde stojí jednotně 150 Kč (výše uváděné ceny jsou včetně slevy za platný jízdní doklad ČD). Všechny půjčovny jsou v provozu od 1.4. do 30.10.
Kde se půjčovny nacházejí
Jižní Čechy: Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň a České VeleniceŠumava: Volary, Nová Pec, Horní Planá a Černá v Pošumaví | Plzeňsko: Plzeň hl.n. a Konstantinovy Lázně
Krušné hory: Chomutov a Most | Polabí-Nymbursko: Lysá nad Labem
Český ráj a Tanvaldsko: Turnov, Tanvald a Jičín | Východní Čechy: Česká Skalice
Jeseníky: Jeseník | Litovelské Pomoraví: Olomouc a Litovel předměstí
Beskydy-Jablunkovsko: Jablunkov-Návsí | Moravskoslezské Beskydy: Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice
Valašsko: Horní Lideč | Luhačovické Zálesí a Slovácko: Luhačovice a Uherské Hradiště
Jižní Morava: Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou a Znojmo
zdroj: ČD Bike - aktuální stav a mapa, ŽelPage - síť půjčoven k 17.7.2006, Změny na železnici - Plzeňsko
| 13.1.2007 (15:00)
druhym nejdulezitejsim produktem je potom podpora prepravy kol v rychlicich, ktera byla v minulem GVD skutecne uzasna (rychliky CT-pha nekdy i dira bez BDs 3-4 hodiny) a podle prispevku Poborskeho to vypada, ze tento marketingovy trend pokracuje novymi vynalezy i letos.
(btw. tesim se, co nam na to rekne ten mongoloid CD4ever...)
Jinak s přepravou kol s ČD mám bohužel otřesné zkušenosti, hlavně v letech 2001 a 2002. Namátkou si vzpomínám na:
- vozidlo bez přepravy kol, i když v jízdním řádu bylo uvedeno
- náhradní doprava pouze 1 autobus za 843+010+015
- neznalost tarifu a nevhodné chování průvodčích
- neustále úpravy tarifu a snaha co nejvíce znepříjemnit platícím přepravu kol
atd.
Teď naštěstí už jen hodím kola na střechu a jedu kdy chci...
Ještě dodatek: pro zájemce o nadstandart se v některých půjčovnách nabízí tandemák;-). Dvojkolo stojí vždy stejně jako půjčení dvou samostatných kol. Uvažuji o tom, že až bude během léta trochu volného času, půjdu do toho:)...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










