..: České dráhy rozšiřují síť půjčoven jízdních kol :..

Kolo zapůjčované ČDKonstantinovy Lázně - Nejdůležitějším produktem Českých drah určeným cykloturistům jsou především půjčovny jízdních kol. V uplynulém roce 2006 se služby sdružené pod značkou ČD Bike rychle rozvíjely a síť půjčoven kol se dočkala významného rozšíření.

Pro zapůjčení kola stačí dva platné osobní průkazy, složení zálohy 1.000 Kč, uzavření nájemní smlouvy a po zaplacení půjčovného lze vyrazit na cesty. Ukázka trekingového jízdního kola, které České dráhy půjčují, je na ilustračním obrázku. Výhodou služeb je osvobození od platby přepravného za jízdní kolo na vybraných tratích a možnost bezplatné úschovy kola ve stanicích. V některých oblastech lze vrátit kolo i na více stanicích, není tedy nutné vracet se zpět na místo, kde bylo vypůjčeno. Cykloturisté s platnou jízdenkou ČD jsou zvýhodněni slevou ve výši 10 až 20%.

Na začátku července 2006 se síť půjčoven jízdních kol nově rozšířila také do Slezských Beskyd (stanice Jablunkov-Návsí) a Slovácka (stanice Luhačovice a Uherské Hradiště). Již stranou pozornosti tiskových zpráv zůstalo rozšiřování sítě půjčoven pokračující během letní sezóny. Ještě v červenci se otevřela nová půjčovna v Jeseníkách (stanice Jeseník); během srpna také na Valašsku (stanice Horní Lideč) a na jižní Moravě (stanice Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou, Znojmo). Od 1.4.2007 bude uvedena do provozu další nová půjčovna jízdních kol v Konstantinových Lázních na Plzeňsku.

Co kraj, to jiná cena

Ilustrační obrázek

Ceny půjčovného se odvíjí podle toho, v jaké oblasti se dotyčná půjčovna nachází. Největší rozdíly panují především na Moravě: zatímco celodenní půjčení jízdního kola v Jeseníkách stojí pouze 110 Kč, v oblasti "Jižní Morava" vyjde stejná služba na 150 Kč. V ostatních moravských regionech je cena celodenního půjčovného sjednocena na 130 Kč. Naopak české regiony ve svých cenících často rozlišují cenu podle počtu hodin, kdy bylo kolo zapůjčeno. Půjčovné na 12 hodin, případně celodenní půjčovné, zde stojí jednotně 150 Kč (výše uváděné ceny jsou včetně slevy za platný jízdní doklad ČD). Všechny půjčovny jsou v provozu od 1.4. do 30.10.

Kde se půjčovny nacházejí

Jižní Čechy: Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň a České Velenice
Šumava: Volary, Nová Pec, Horní Planá a Černá v Pošumaví | Plzeňsko: Plzeň hl.n. a Konstantinovy Lázně
Krušné hory: Chomutov a Most | Polabí-Nymbursko: Lysá nad Labem
Český ráj a Tanvaldsko: Turnov, Tanvald a Jičín | Východní Čechy: Česká Skalice
Jeseníky: Jeseník | Litovelské Pomoraví: Olomouc a Litovel předměstí
Beskydy-Jablunkovsko: Jablunkov-Návsí | Moravskoslezské Beskydy: Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice
Valašsko: Horní Lideč | Luhačovické Zálesí a Slovácko: Luhačovice a Uherské Hradiště
Jižní Morava: Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou a Znojmo

zdroj: ČD Bike - aktuální stav a mapa, ŽelPage - síť půjčoven k 17.7.2006, Změny na železnici - Plzeňsko


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 13.1.2007 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


21.03.2007 (13:16)  
já v tom vidím evidentní snahu odradit stávající cyklisty s jejich koly a násilné převracení na "správnou nádražáckou víru". S ČD na věčné časy. Jak je možný si dovolit za stejnou službu nebo za polovinu služby účtovat jednomu tolik a druhýmu tolik, navíc kdo zaplatí tu přepravu ČD kola když přeprava vlastního kola je patřičně finančně znevýhodněná? Ono to asi vlastně nic nestojí a ten kdo nemá jejich kolo toho zkásírují.
14.01.2007 (19:32)  
taky si myslim, ze nejdulezitejsim produktem CD pro cyklisty je neustale ojebavani za kazdy prestup. (za to milostive mohou vezt kolo, celou cestu ho drzet a stat na chodbicce u "zakazniky opotrebovaneho" WC).

druhym nejdulezitejsim produktem je potom podpora prepravy kol v rychlicich, ktera byla v minulem GVD skutecne uzasna (rychliky CT-pha nekdy i dira bez BDs 3-4 hodiny) a podle prispevku Poborskeho to vypada, ze tento marketingovy trend pokracuje novymi vynalezy i letos.

(btw. tesim se, co nam na to rekne ten mongoloid CD4ever...)
14.01.2007 (12:02)  
A všimli jste si, jakými taky způsoby ČD nutí cestující k používání jejich produktu? Např. na trati Praha - České Budějovice jsou letos všechny rychlíky pro kola povinně místenkové a to celoročně - i mimo cyklistickou sezónu. To jsem zvědavý až začne sezóna a cestujícící se u vlaku dozví, že mají mít povinnou místenku. Nikde jinde to totiž není (vyjma nějakých EC). Kdyby to bylo alespoň volitelně místenkové, ale povinně? To je šílenost.
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
13.01.2007 (23:46)  
Děkuji, ale tuto službu jsem nevyužil a nikdy nevyužiju. Co jsem viděl, tak služba je zvlášť oblíbená pro členy modré armády... proč asi ???

Jinak s přepravou kol s ČD mám bohužel otřesné zkušenosti, hlavně v letech 2001 a 2002. Namátkou si vzpomínám na:
- vozidlo bez přepravy kol, i když v jízdním řádu bylo uvedeno
- náhradní doprava pouze 1 autobus za 843+010+015
- neznalost tarifu a nevhodné chování průvodčích
- neustále úpravy tarifu a snaha co nejvíce znepříjemnit platícím přepravu kol
atd.

Teď naštěstí už jen hodím kola na střechu a jedu kdy chci...
Registrierter Benutzer D_N 
13.01.2007 (23:41)  
Atolix: Kdybych nedejbože jel někam s kolem se dvěma přestupy, tak si koupím za 60 Kč dvoudenní kombinovaný doklad.
Registrierter Benutzer happy 
13.01.2007 (18:32)  
Ano tuto službu můžu u čd pochválit.Je to dobře promyšlené.Je potřeba jí ale dále rozvíjet a rozvíjet třeba i typy nabízených kol.Dál pracovat s krajem na nějakých cyklotrasách za poznáním,kde by se třeba děla i přeprava kus po železnici.Je ještě co zlepšovat ,ale základ je slušný
13.01.2007 (18:04)  
Porovnejte si cenu za přepravu kola na výlet. Stačí dva přestupy a už vás přeprava vlastního kola vyjde dráž než když si jej půjčíte... Tím nechci cenovou politiku půjčoven nijak obhajovat, 150 Kč mi přijde také poměrně dost, avšak když si to porovnám = další výhody jako úschova půjčeného kola zdarma, přeprava půjčeného kola na tratích v okolí zdarma ... není to zas tak špatné. Předloni jsem již tuto službu sám vyzkoušel (Lysá nad Labem) a byl jsem spokojen.

Ještě dodatek: pro zájemce o nadstandart se v některých půjčovnách nabízí tandemák;-). Dvojkolo stojí vždy stejně jako půjčení dvou samostatných kol. Uvažuji o tom, že až bude během léta trochu volného času, půjdu do toho:)...
Registrierter Benutzer happy 
13.01.2007 (16:53)  
produkt je dobrý ,ale je moc drahý.Má představa je tak kolem 60Kč na den za "obyčejné" kolo a za třeba nějaký fakt dobrý trekingový bych dal 200 kč.Potřeba tuto službu rozšířit.Dále bych ještě rozšiřoval půjčovny v zajímavých oblastech.
13.01.2007 (15:10)  
To kolo je tak za 2000Kč ze supermarketu.Nerozumim proč zapujčená kola nestojí všude stejně.Tento produkt zavedly aby si člověk pučil jejich a nepřevážel"neotravoval"se svým kolem.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko