..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.01.2007 (22:11)  
Mato: ........něco jsem tu napsal, ale slušnost mi velela abych to smazal...... :-)
Flying Scotsman ti k tomu řekl svoje a já s tím souhlasím.
27.01.2007 (21:32)  
Martin Chovanec: Aji zapinacka stanice byla celkem vesela :-) Tolik problemu jen tak nikde nebylo.
27.01.2007 (21:27)  
Nemáte někdo tušení, proč se tolik nehod na železnici stává u Brodku u Přerova?
Stále v těch zprávách figuruje.
Vykolejený nákladní vlak, pendolino v kamionu, a bylo toho více...
To by určitě vysvětlili experti na geopatogenní zóny :)
27.01.2007 (21:23)  
Mato: Ty jsi dneska vtipnej :-)) Pokud chces vedet, jaky je u nas podil prejezdu s pozitivou, tak si vem TTP a spocitej si to. Opravdu jich neni tak malo, jak si myslis.
Jak jsi na to prisel, ze zavory na prejezdech uz nejsou drevene? Jinak zavoru musi spolehlive prerazit vozidlo (v jakemkoliv miste jizdniho pruhu), ktere ma hybnost alespon 2800 kg.m/s, a ver tomu, ze to neni problem.
registrovaný uživatel Mato 
27.01.2007 (20:59)  
ad Pavel Z: jo, řeší to vyhláška, bílé světlo nesvítilo, červené zhaslo, řidič se rozhlídnul a vjel na přejezd, pak začalo blikat červené světlo a padly šraňky, nemohl jeani objet ani prorazit ani zacouvat ani nic. Nechápu čím tedy porušil vyhlášku a proč by měl něco (a kor ještě těm k.r..m z ČD) platit. Když se vlak zpozdí z nějakého jiného důvodu, mně taky nikdo nic nezaplatí, ačkoli podle stejné logiky bych na to měl mít právo. V tomto případě to podle mně řidič nezavinil. A prohlášení ČD, že signalizace byla plně funkční... ať so hstrčí do sedínky. Nevěřím tomu ani za mák.
registrovaný uživatel Mato 
27.01.2007 (20:49)  
ad Pavel Z: jdi s tím do sedínky. Na kolik tísíc kilometu železniční sítě bys spočítal počet "plně funkčních" (rozuměj i s bílým světlem a fungující žárovkou) na prstech ruky 2 dospělých lidí a to se mi zdá trochu málo. Když už se setří na žárovkách, který by mi řekli "jele tak teď ten vlak fakt nepojede" tak to je lepší šetřit úplně a žádný svělta před ten přejezd nedávat, bo pak je to úplně stejný jako by tam nebyly. Stejně musíš zpomalit a juknout jestli něco nefičí. Tak když šetřit tak pořádně.
registrovaný uživatel Mato 
27.01.2007 (20:43)  
ad nasoska: kamion neni tank, pochybuju, že i kdyby bylo sucho a teplo, že by byl kamion schopny uvězněný mezi závorami tyto prorazit, vzledem k rychlosti kterou v tu chvili jede. Už dávno nejsou závory dřevěné a ztrouchnivělé aby se to povedlo.
27.01.2007 (20:43)  
M: No vysvětlil sis to sám, tak si už konečně na tu "P" sedni. Dělá mi to velmi dobře dokazovat svojí pravdu. :-/

Ale teď vážně. Narážel jsem jen na to, že Mato tvrdil, že snad ani nikde v republice "plně funkční" přejezd není, což jsem nemohl zase já nechat bez povšimnutí, tak jsem to doložil těmi příklady. asi to není většina, ale co člověk nadělá. To bílé světlo tam zkrátka často není, ale asi to neodporuje žádnému předpisu, tak tam být nemusí. Já s tím nic nenadělám. Jak se má řidič chovat u takového předpisu řeší vyhláška.
27.01.2007 (20:33)  
násoska: zastavím, vylezu, vidím že vidím 200m na kažkou stranu a vidím že žádný vlak nevidím. Při rychlosti vlaku 120 km/h je to 6 vteřin. Za 6 vteřin stihnu maximálně vylézt zpátky do kabiny. Pokud stál a čekal na "volno" tak mohl za zhruba těch 6 vteřin najet tam kam podle té fotky najel. Zkuste si to někdy zažít v autobuse, jak dlouho to trvá. S tirákem podle mě nemá šanci stihnout to před vlakem, který jede 120 a víc, pokud před přejezdem zastaví - potřebuje odhadem aspoň 15 vteřin. Za tu dobu vlak ujede 500m a na tuhle vzdálenost ho díky místním podmínkám nemusí vůbec vidět (např. oblouk)
Mimochodem nejsem TIRák, můžu jenom do 3,5t a už se mi stalo, že jsem přejel přejezd a ve zpětném zrcátku jsem viděl, jak se znova rozblikal a závory šly dolů, když jsem ujel asi 50 metrů. Pro ty co to znají - ve Valmezu na Hranickém zhlaví.
27.01.2007 (19:38)  
to byl snad ten řidič toho kamionů opilí nebo jen chtěl machrovat všechna čest strojvedoucímu pendolina že stačil zastavit
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko