..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.01.2007 (17:01)  
ad násoska : patrně vám uniklo, že kamion není nejen F1 nebo motocykl nejvyšší kubatury v MOTO GP, ale ani osobní automobil. Ten kamion jel patrně na kluzkém povrchu vozovky na přejezdu tak pomalu, že mu nestačila vypočítaná doba potřebná k vyklizení přejezdu od okamžiku, kdy došlo ke spuštění světelné signalizace.
27.01.2007 (16:35)  
Uniká mi jedna věc, pokud kamionu spadnou závory a je pojízdný, proč nemizí z prostoru tak že závoru prostě přerazí - pořád menší průšvih než se nechat nabourat, jinak bych do povinné výbavy kamionů dal 1500mm dlouhé železo s pokynem - zdechnešli na kolejích zkratuj je a modli se by to dobře dopadlo. Ať žijou kolejové obvody.
Ale vážně - jde o psychologický problém, kdy gumokoláci nechápou že existují meze které je nutné respektovat, hlavně tam kde jezdí vlak po kolejích, prostě vždycky se přesvědčit, že nejede a pak teprv jet na přejezd, to je stejně jako že například v Přerově půjdu vždycky podchodem na nástupiště i kdyby nebyl žádnej vlak 50km daleko... ale to se holt v dnešní společnosti nenosí a pak to dopada jak to dopadá.
registrovaný uživatel Mandos 
27.01.2007 (15:52)  
Rodny: Věta, 'pokud nejde proud bliká červené světlo' mi přijde vtipná. Když se vybila i baterie na přejezdu tak žádné světlo nebliká. Pokud ano, požádejte si o nobelovu cenu. :)
registrovaný uživatel marco 
27.01.2007 (14:10)  
podla predpisu Ž1 je u ŽSR vodic hnacieho drahoveho vozidla.
27.01.2007 (13:55)  
ad Pavel Večeřa – nespletl jste si náhodou Prosenice a Brodek u Přerova … tam se staly vámi popsané nehody … v Prosenicích byla 19xx nehoda, pokud se nemýlím, tak to byl letní rychlík Favorit …, pak tam měl problémy strojvedoucí s nákladním vlakem, který jelpřes výhybky rychleji než měl a vagónkům se to nelíbilo …
MfD má paradoxně pravdu – z hlediska terminologie zákona o dráhách je strojvedoucí osobou řídící drážní kolejové vozidlo = řidič. Zákon o dráhách pojem strojvedoucí nezná, tento výraz používají předpisy upravující organizování, provozování a řízení drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce … viz například řidič tramvaje, která je také drážním vozidlem …
registrovaný uživatel M 
27.01.2007 (13:55)  
Milan91 - a ze ses OSVC mi jako pises proc? Nicmene to jen potvrzuje, ze jsi "komik"...

PavelZ - opet okecavani neokecavatekneho - ze bile svetlo je na jednom prejezdu z X je zrejma a znama vec. Neni nutny vypichovat tech nekolik prejezdu, kde zrovna nahodou je. Nechapu, oc se snazis. Aby si Mato (nebo ja, protoze mi to take vadi) sedl na prdel, protoze nemel pravdu?
registrovaný uživatel Rumcajs  mail  
27.01.2007 (12:29)  
Pokud bílé světlo trvale, tak se jedná o pochybnou návěst (stejně jako by nakřižovatce blikala např zelená). V tom případě je zařízení v poruše - zavolat na policii a v žádném případě na přejezd nevjíždět!
registrovaný uživatel Strnda 
27.01.2007 (11:38)  
kubisek: můžeš, ale musíš se řídit vyhláškou
27.01.2007 (11:12)  
vb007: Drazni doprava neni silnicni a plati tu jina pravidla.
registrovaný uživatel vb007 
27.01.2007 (11:02)  
K tomu čekání na poliše, proč to nevyfotěj nebo neopsipaj pískem a pak to odtáhnou. Takle se to dělá v Praze, když dotyčné vozidlo vadí provozu. Mohli jezdit už za 30 minut po jedné koleji. Hasiči na místě okamžitě policie za 2 hodiny...
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko