..: Pendolino se střetlo s kamionem, provoz na trati obnoven :..

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Dotčeným vlakem je IC 509 SC Pendolino z Prahy Holešovic do Ostravy hl. n., na kterém byla nasazena jednotka 680.005. Zdá se, že na svém odjezdu bude z Ostravy opožděn i spoj IC 512 SC Pendolino s pravidelným odjezdem v 17:11 hod. Právě na těchto 2 spojích mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC. Dnes je však na nich nasazeno pendolino.

Ke srážce vlaku s nákladním autem došlo v rychlosti 10 km/h. Běžně zde ale vlaky jezdí rychlostí 120 km/h a od 1.2.2007 zde bude rychlost zvýšena až na 160 km/h. "Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Na soupravě jsou poškozeny laminátové kryty spřáhla a proto by měla být souprava schopna další jízdy po ukončení šetření.

Provoz na trati je částečně obnoven

Ilustrační obrázekPodle zpravodajství Novinky.cz je na trati v obou směrech přerušen provoz, neboť kamión stojí napříč trati přes obě koleje. České dráhy plánují zavedení NAD a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina. Pokud se prokáže neoprávněné jednání řidiče kamiónu, budou na něm dráhy požadovat náhradu škody. Zatím není jasné, proč se automobil vyskytoval na přejezdu s výstražnými světly a spuštěnými závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu. Zpravodajství Idnes.cz zveřejnilo informaci, že na jednotce a kamiónu vznikla celková škoda ve výši 450 tisíc korun.

"Provoz na jedné koleji v úseku Olomouc - Přerov byl obnoven v 18:10 hod. Cestující ze spoje SC 509 si přestoupili do spoje SC 511 a ostatních vlaků. Současně na spoj SC 512 byla vypravena z Ostravy do Prahy náhradní souprava složená z klasických vozů tak, aby bylo možné zajistit přepravu cestujících a minimalizaci zpoždění, protože souprava pendolino nemohla být vinou střetnutí a následného šetření přistavena. Souprava (680.005) spoje SC 509 je pojízdná a vrátí se bez cestujících jako soupravový vlak zpět do Prahy, kde bude preventivně podrobena technické prohlídce a poté nasazena zpět do provozu," sdělil ŽelPage tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Řidič kamiónu na TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo - nejprve svítilo červené světlo, které pak zhaslo a proto na přejezd vjel.

zdroj: Aktualne.cz, Novinky.cz


CSPSV | 26.1.2007 (20:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
27.01.2007 (10:58)  
No každej přejezd v ČR je zabezpečený,ty jak říkáte nezabezpečený jsou osazený s výstražnejma křížema.Já taky říkám koridory mimoúrovnový přejezdy.
Mato:máš pravdu,když jedu na přejezd a nic nebliká,zastavým a rozhlídnu se jako kdyby byly kříže,kolony se tvoří a borci mě předjížděj na přejezdu,holt si myslej,že jsou silnější.Myslím,že by výtah z Z2 v autoškolách byl prospěšný.
27.01.2007 (10:45)  
Na koridoroch by úrovňové priecestia mali zmiznúť!

Teda závory by tam mali byť najmenej. Dotyčnému vodičovi by som dal všetko k náhrade, aby si rozmyslel, či bude nabudúce šaškovať na priecestí, kde sa rútia vlaky 160 km/h
27.01.2007 (10:44)  
Nebliká - li na PZS bílé světlo, musí řidič jednat tak, jako by vjížděl na přejezd nezabezpečený a dodržet rychlost 30 km/h ve vzdálenosti minimálně 50 m před přejezdem.
27.01.2007 (10:26)  
Strnda: a co mám dělat, když svítí (nebliká!) bílé světlo? Můžu na něj vjet, nemůžu na něj vjet ...?! :-/
Tato situace nastává každou chvíli na přejezdu na velvarce (trať 111).
27.01.2007 (10:22)  
Jasně, já z okolí trati 171 a 120 kolem Prahy, ty někde z Moravy. Předpokládám, že toto snad není celá ČR.
Registrierter Benutzer Mato 
27.01.2007 (10:11)  
ad Pavel Z: Dobrá vyjmenoval jsi pár míst, plus ty moje, to je celkem cca 10 funkčních bílých světel v ČR. Není to trochu málo?
Registrierter Benutzer Strnda 
27.01.2007 (10:10)  
Blikající bílé světlo: znamená, že žádný vlak nejede

neblikající bílé světlo: znamená, dodržet vyhlášku (patříčná rychlost atd.)nezaručuje, že nejede vlak

porucha: bliká červené světlo (z bezepečnostních důvodů)
27.01.2007 (10:04)  
ad M: Blair, ne-é :D, spíše taková fádní stanice, kde se loni v Prosinci jedna mašinka odporoučela do pole, dále se nám tu nákladní vlak rozsypal po půlce stanice a zapomenutý bagr který zasahoval do jízdního profilu poté nacvičoval piruety a aby to těm na severu nebylo líto tak zmíním nehodu v Prosenicích léta páně 199x kdy vykolejil nákladní vlak na vadné vyhýbce.
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
27.01.2007 (9:33)  
ad M : Jsem samostatně hospodařící/se živící osoba. :-)
27.01.2007 (9:32)  
Mato: Osobně vím, že je bílé fungující světlo v Praze Radotíně, resp. za Radotínem směr Černošice, dále přímo v Černošicích a možná také v Mokropsích. Dále, ale to už fakt hádám, na Karlovarce v úseku Jeneč - Pavlov. Ono jich bude asi funkčních podstatně více, jen se to chce dívat. Bohužel z vlaku to vidět není a autem toho fakt moc nenajezdím.
A když tam není, tak to rozhodně neberu jako chybu, ale zkrátka jako upozornění, že se mám chovat opatrně a mít otevřené oči. Bohužel si myslím, že v autoškolách se tomu věnují asi stále málo, i když potom takový střet s nárazníkem bývá většinou hodně tragický.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko