Říčany - Říčanské nádraží letos projde rekonstrukcí. „Změní se hlavně přístup na nádraží, cestující už nebudou muset chodit přes koleje, ale budou využívat podchod. K jednotlivým nástupištím se tak bude vystupovat jednotlivě,“ popisuje říčanský radní Zdeněk Moudrý. „Nádražní hala bude mít kruhový průřez. Do plánů se na poslední chvíli podařilo vtěsnat další průchod ze strany od ulice Ruská a Zborovská. V nádražní hale tak může vzniknout spirála pro vozíčkáře,“ uvedl Moudrý.
Snadnější pohyb pro vozíčkáře není jediným důvodem, proč radnice přikročí k dalšímu vchodu. Jediný vchod by byl pro lidi bydlící na druhé straně města příliš daleko a oni by přebíhali po kolejích, kde by jim hrozilo nebezpečí střetu s vlakem. Tomu chce radnice zabránit. Změna je proti původnímu plánu velká a nákladná, takže musí ještě projít schvalovacím řízením.
Vlaky pojedou po jedné koleji
Nádraží bude během rekonstrukce fungovat v omezeném provozu. „Vlaky pojedou v obou směrech po jedné koleji a lidé budou smět vstoupit na nástupiště až na vyzvání výpravčího. Aby nedošlo k nějakému zranění, protože kromě zastávkových vlaků budou nádražím projíždět i rychlíky,“ vysvětluje hlavní inženýrka stavby Renata Kristiánová. Obyvatelé Říčan uznávají, že město nové nádraží potřebuje. Hlavně se však těší na rychlejší spojení s hlavním městem. A právě častější spoje jsou jedním z důvodů, proč nádraží musí projít rekonstrukcí. „Vlaky by po rekonstrukci nádraží a dostavbě koridoru měly městem projíždět každých 15 minut. Lidé nebudou potřebovat jízdní řád, prostě přijdou na nádraží a za chvíli jim vlak přijede,“ těší se Moudrý. Přestavba nádraží by měla začít již v polovině března, finální podobu by mohlo mít do konce roku. „Cestující snad budou nová nástupiště využívat bez omezení již od konce listopadu,“ dodala Kristiánová.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 2.2.2007 (12:00)
Nově by měl vzniknou podchod pod ostrovními nástupišti a pod celým kolejištěm navazující na schodiště dole z města. Dále by měl být znovu otevřen starý podchod kolejiště u lihovaru. Podjezd pod strančickým zhlavím bude zcela přestavěn a rozšířen. Celkově by se tedy pro pěší mělo výrazně vylepšit spojení obou částí města.
Vlaky pojedou v obou směrech po jedné koleji a lidé budou smět vstoupit na nástupiště až na vyzvání výpravčího.-Realita bude jiná.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










