..: Říčanské nádraží čeká rekonstrukce :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Říčanské nádraží letos projde rekonstrukcí. „Změní se hlavně přístup na nádraží, cestující už nebudou muset chodit přes koleje, ale budou využívat podchod. K jednotlivým nástupištím se tak bude vystupovat jednotlivě,“ popisuje říčanský radní Zdeněk Moudrý. „Nádražní hala bude mít kruhový průřez. Do plánů se na poslední chvíli podařilo vtěsnat další průchod ze strany od ulice Ruská a Zborovská. V nádražní hale tak může vzniknout spirála pro vozíčkáře,“ uvedl Moudrý.

Snadnější pohyb pro vozíčkáře není jediným důvodem, proč radnice přikročí k dalšímu vchodu. Jediný vchod by byl pro lidi bydlící na druhé straně města příliš daleko a oni by přebíhali po kolejích, kde by jim hrozilo nebezpečí střetu s vlakem. Tomu chce radnice zabránit. Změna je proti původnímu plánu velká a nákladná, takže musí ještě projít schvalovacím řízením.

Vlaky pojedou po jedné koleji

Nádraží bude během rekonstrukce fungovat v omezeném provozu. „Vlaky pojedou v obou směrech po jedné koleji a lidé budou smět vstoupit na nástupiště až na vyzvání výpravčího. Aby nedošlo k nějakému zranění, protože kromě zastávkových vlaků budou nádražím projíždět i rychlíky,“ vysvětluje hlavní inženýrka stavby Renata Kristiánová. Obyvatelé Říčan uznávají, že město nové nádraží potřebuje. Hlavně se však těší na rychlejší spojení s hlavním městem. A právě častější spoje jsou jedním z důvodů, proč nádraží musí projít rekonstrukcí. „Vlaky by po rekonstrukci nádraží a dostavbě koridoru měly městem projíždět každých 15 minut. Lidé nebudou potřebovat jízdní řád, prostě přijdou na nádraží a za chvíli jim vlak přijede,“ těší se Moudrý. Přestavba nádraží by měla začít již v polovině března, finální podobu by mohlo mít do konce roku. „Cestující snad budou nová nástupiště využívat bez omezení již od konce listopadu,“ dodala Kristiánová.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 2.2.2007 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


registrovaný užívateľ Luxian  mail  
03.02.2007 (21:24)  
Mě hlavně zarazila věta: "Nádražní hala bude mít kruhový průřez." To jako současnou budovu zbourají a postaví novou? Protože pakliže by se jednalo jen o přestavbu současné historické budovy, musela by být dost zásadní a kruhová hala ve takto situované staré budově mi přijde jako naprostý nesmysl.
03.02.2007 (12:57)  
Ten stávající jediný nouzový podchod (myší díra) není žádný podchod, investor se městu vyjádřil, že je to propustek s vodotečí, lidi tam nemají co dělat, takže ho ani nijak opravovat či upravovat pro lidi nebude. Oba silniční podjezdy pod zhlavími jsou příliš daleko od stanice, jeden nemá bezbariérový přístup a ani přístupový chodník, druhý je bez chodníku a v hustém provozu velmi nebezpečný pro chodce.
Nově by měl vzniknou podchod pod ostrovními nástupišti a pod celým kolejištěm navazující na schodiště dole z města. Dále by měl být znovu otevřen starý podchod kolejiště u lihovaru. Podjezd pod strančickým zhlavím bude zcela přestavěn a rozšířen. Celkově by se tedy pro pěší mělo výrazně vylepšit spojení obou částí města.
registrovaný užívateľ Neral  mail  
03.02.2007 (2:34)  
Zajímalo by mě, jestli jsou někde dostupné plány, jak to má vypadat..
02.02.2007 (17:30)  
PES38: Napadlo mě úplně to stejný.
registrovaný užívateľ PES38 
02.02.2007 (16:08)  
Změní se hlavně přístup na nádraží, cestující už nebudou muset chodit přes koleje, ale budou využívat podchod.-Nebudou...

Vlaky pojedou v obou směrech po jedné koleji a lidé budou smět vstoupit na nástupiště až na vyzvání výpravčího.-Realita bude jiná.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko