..: Na Královéhradecku se srazil rychlík s nákladním vlakem, trať je již průjezdná :..

Ilustrační obrázekKáranice - V železniční stanici Káranice na trati 020 (Praha) - Velký Osek - Hradec Králové - Choceň se v pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. srazil rychlík R 957 s nákladním vlakem Pn 63440. Rychlík minul podle dostupných informací návěstidlo. Informoval o tom Jan Kučera z Drážní inspekce. Káranice leží mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové.

Vlaky mezi Chlumcem a Hradcem již jezdí

Ilustrační obrázekPodle nejnovějších informací byl provoz na trati před chvílí obnoven. Standardně již jezdí jak osobní vlaky, tak rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové. V úseku zatím platí rychlostní omezení 10 km/h, na dalších kolejích poškozených při nehodě se bude pracovat ještě zřejmě několik dní," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Do dnešní 16. hod. jezdily rychlíky odklonem přes Kolín a Pardubice, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy v úseku Dobřenice - Chlumec nad Cidlinou. České dráhy původně předpokládaly obnovení provozu až zítra v dopoledních hodinách, ale opravy poškozeného zabezpečovacího zařízení a svršku trvaly kratší dobu.

Vlak se převrátil na bok, ale nikomu se nic nestalo

Ilustrační foto Přestože se vlak převrátil na bok, k žádnému vážnému zranění nedošlo. Nehoda se stala sedm minut po půl jedné odpoledne na trati z Prahy do Hradce Králové. Jednalo se o R 957. V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB, uvedl v komentářích ŽelPage Lukyn88. "Rychlík minul návěstidlo," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce. Běžně projíždí vlaky Káranicemi rychlostí až 100 km/h.

"Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží," upřesnil okolnosti nehody operační důstojník hradecké policie Ladislav Pinc. "Naši záchranáři prošli celý vlak, na místě byl připraven kromě sanitek také vrtulník. Žádná vážnější zranění jsme nezjistili, čtyři lidé z vlaku utrpěli drobná zranění," řekl ČTK ředitel Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ladislav Žabka. Podle rádia Impuls odvezla z místa nehody sanitka jedinou zraněnou osobu, kterou byl strojvedoucí rychlíku. Všichni čtyři lehce zranění již byli propuštěni z nemocnice domů.

Informace platné od 9.2.2007 12:37 do 10.2.2007 16:00 hod.- "Trať je neprůjezdná, přepravu zajišťuje náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky ve směru z Prahy do Hradce Králové jsou vedeny odklonem přes Kolín a Pardubice," dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Dráhy začaly okamžitě vyšetřovat, kdo je za nehodu odpovědný. "Pakliže se prokáže selhání lidského faktoru a zavinění konkrétního zaměstnance, budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj. České dráhy již mají k dispozici diagnostická data z funkčnosti návěstidel, která poskytnou vyšetřujícím orgánům.

Škoda přesáhne 2,5 mil. Kč

Velkým štěstím bylo, že se vlaky nesrazily čelně. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž 3 vykolejily. Na vykolejených vagonech bylo naloženo dřevo. Součástí nákladního vlaku byla i cisterna plná čpavku (44 tun). Ta však zůstala stát na kolejích bez poškození. Podle Aleše Ondrůje fungovala všechna návěstidla a největší vina padá na strojvedoucího rychlíku, který jedno z návěstidel přehlédl a včas nezastavil. "Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. V době srážky jel rychlík 58 km/h. Při nehodě vznikla škoda přibližně 2,5 mil. Kč. Na místo již dorazila vyprošťovací technika z České Třebové.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události (projetí návěstidla zakazujícího jízdu) se na místo nehody dostavil také generální inspektor Drážní inspekce. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).

na zpracování se dále podíleli: -ucho-, -hyv-, CSPSV

zdroj: Novinky.cz, iDNES.cz (foto), ČD, Tisková zpráva DI ČR, Aktualne.cz


Eeeeeeda Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
09.02.2007 (18:39)  
crash 151: Jo jo, takhle přesně to popisují na vlaky.net
"Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. Ve okamžiku střetu jela souprava rychlostí 58 kilometrů za hodinu.

Takže prakticky to samé, co se stalo zhruba před rokem v Kropáčově Vrutici
09.02.2007 (18:34)  
hyvrysák: JJ, podle fotek to vypadá že do odbočky nejel, takže asi přehlídnul výstrahu a už nestačil zabrzdit
09.02.2007 (18:31)  
860 003: Slušný strojvedoucí pozná na vjezdovém návěstidle, že jede do odbočky.. Ale jak vyplívá z fotek na stránkách Novy a hlavně z údajů, že rychlík vjížděl na Výstrahu, tak do žádné odbočky nejel!..
09.02.2007 (18:24)  
Zase ukázka jak jsou ČD "bezpečné". Na té trati měl být v roce 1966 podle plánu autoblok a dálkové ovládání stejné jako Plzeň-Cheb. Dodneška je tam telefonické dorozumívání. Potrestáni by měli být úředníci na ČD a MD. Na Novu nekoukejte, tam řeší že vlak nedal přednost v jízdě (Sadská). Další věc-slušný výpravčí by sdělil vysílačkou rychlíku že bude vjíždět odbočkou.
09.02.2007 (18:16)  
Jak to tak sleduji a čtu tak můžeme být rádi, že ta nehoda dopadla ještě relativně dobře. Jsou tu 3 šťastné souhry náhod, které přispěly k tomu že jsou jen 4 lehce zranění.
1.vlaky se nesrazily čelem, kdyby jel nákladní vlak jen o chvíli později taky by to dopadlo mnohem hůř.
2.lokomotiva narazila do vagonu s kládama a ne do cisterny s čpavkem, která zůstala jako zázrakem nepoškozena
3.první rychlíkový vagon hned za lokomotivou, který jako jediný vykolejil byla 1. třída, takže minimálně obsazena cestujícíma.
09.02.2007 (18:01)  
petrsv: Já bych obvinil ještě člověka, který naplánoval vlak s manipulací v Káranicích, i on se na té nehodě podílel..Prosím Tě, vzpamatuj se!!! Od toho tam jsou návěstidla!!Ne vždy všechno vyjde přesně na vteřinu..
Jiná věc je ta, že to nebyl posun, ale vjíždějící náklad.. Takže ještě obvinit strojvedoucího toho nákladu, beztak jel o trochu pomaleji než měl ..
09.02.2007 (17:59)  
Co to je za fackovacího panáka ten koffr? Poučte neznalého.
09.02.2007 (17:40)  
Z Novy: Zřejmě přejel návěstidlo a dostal se tak do protisměru, ve kterém jel nákladní vlak.
To je husté!!! Dostat se do protisměru na jednokolejce...
registrovaný uživatel RoSi 
09.02.2007 (17:36)  
komentare nemam sice este precitane, ale toto co sa deje, uz neni normalne ... :(
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
09.02.2007 (17:34)  
rk_kn: Podle koncovek na posledním voze nákladu se asi nejednalo o posun. Zajímavé fotky jsou na: http://www.nova.cz/zpravy/?83c=%7Edomaci%7E&83e=DO5214&ex5214=zeleznicni-drama-rychlik-srazil-nakladni-vlak-4-lide-zraneni
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko