..: Na Královéhradecku se srazil rychlík s nákladním vlakem, trať je již průjezdná :..

Ilustrační obrázekKáranice - V železniční stanici Káranice na trati 020 (Praha) - Velký Osek - Hradec Králové - Choceň se v pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. srazil rychlík R 957 s nákladním vlakem Pn 63440. Rychlík minul podle dostupných informací návěstidlo. Informoval o tom Jan Kučera z Drážní inspekce. Káranice leží mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové.

Vlaky mezi Chlumcem a Hradcem již jezdí

Ilustrační obrázekPodle nejnovějších informací byl provoz na trati před chvílí obnoven. Standardně již jezdí jak osobní vlaky, tak rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové. V úseku zatím platí rychlostní omezení 10 km/h, na dalších kolejích poškozených při nehodě se bude pracovat ještě zřejmě několik dní," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Do dnešní 16. hod. jezdily rychlíky odklonem přes Kolín a Pardubice, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy v úseku Dobřenice - Chlumec nad Cidlinou. České dráhy původně předpokládaly obnovení provozu až zítra v dopoledních hodinách, ale opravy poškozeného zabezpečovacího zařízení a svršku trvaly kratší dobu.

Vlak se převrátil na bok, ale nikomu se nic nestalo

Ilustrační foto Přestože se vlak převrátil na bok, k žádnému vážnému zranění nedošlo. Nehoda se stala sedm minut po půl jedné odpoledne na trati z Prahy do Hradce Králové. Jednalo se o R 957. V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB, uvedl v komentářích ŽelPage Lukyn88. "Rychlík minul návěstidlo," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce. Běžně projíždí vlaky Káranicemi rychlostí až 100 km/h.

"Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží," upřesnil okolnosti nehody operační důstojník hradecké policie Ladislav Pinc. "Naši záchranáři prošli celý vlak, na místě byl připraven kromě sanitek také vrtulník. Žádná vážnější zranění jsme nezjistili, čtyři lidé z vlaku utrpěli drobná zranění," řekl ČTK ředitel Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ladislav Žabka. Podle rádia Impuls odvezla z místa nehody sanitka jedinou zraněnou osobu, kterou byl strojvedoucí rychlíku. Všichni čtyři lehce zranění již byli propuštěni z nemocnice domů.

Informace platné od 9.2.2007 12:37 do 10.2.2007 16:00 hod.- "Trať je neprůjezdná, přepravu zajišťuje náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky ve směru z Prahy do Hradce Králové jsou vedeny odklonem přes Kolín a Pardubice," dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Dráhy začaly okamžitě vyšetřovat, kdo je za nehodu odpovědný. "Pakliže se prokáže selhání lidského faktoru a zavinění konkrétního zaměstnance, budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj. České dráhy již mají k dispozici diagnostická data z funkčnosti návěstidel, která poskytnou vyšetřujícím orgánům.

Škoda přesáhne 2,5 mil. Kč

Velkým štěstím bylo, že se vlaky nesrazily čelně. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž 3 vykolejily. Na vykolejených vagonech bylo naloženo dřevo. Součástí nákladního vlaku byla i cisterna plná čpavku (44 tun). Ta však zůstala stát na kolejích bez poškození. Podle Aleše Ondrůje fungovala všechna návěstidla a největší vina padá na strojvedoucího rychlíku, který jedno z návěstidel přehlédl a včas nezastavil. "Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. V době srážky jel rychlík 58 km/h. Při nehodě vznikla škoda přibližně 2,5 mil. Kč. Na místo již dorazila vyprošťovací technika z České Třebové.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události (projetí návěstidla zakazujícího jízdu) se na místo nehody dostavil také generální inspektor Drážní inspekce. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).

na zpracování se dále podíleli: -ucho-, -hyv-, CSPSV

zdroj: Novinky.cz, iDNES.cz (foto), ČD, Tisková zpráva DI ČR, Aktualne.cz


Eeeeeeda Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
09.02.2007 (22:08)  
Co tam teda je? Releový poloautoblok? To vyjde nastejno. Jsem od ČSD trochu delší dobu pryč, za mně tam bylo telefonické dorozumívání, nenapadlo mně, že by se na tom něco změnilo. Kdyby byl ve služebním voze vlakvedoucí a sledoval návěstida... Tady čtu na nejmenovaném serveru že cestující vyskakovali a utíkali ve strachu před explozí palivové nádrže protože si v první chvíli neuvědomili že nejedou v autě. Jo v téhle zemi je normální jezdit autem, vlakem jenom mimořádně v nejvyšší nouzi. Tak jsem se špatně vyjádřil, mohl mu sdělit, že si chvilku počká u vjezdu. Kde je ČD4ever?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
09.02.2007 (21:43)  
zaosai: nevím, jestli jsem to vyčetl dobře, ale podle turnusu - jel-li podle turnusu - měl nástup ve 2.42 v noci a 14.22 měl v Hradci končit. Je jasný, že takový šichty, co začínaj v noci, jsou skutečně slast.
09.02.2007 (21:41)  
R 957 Káranice 12.37 (včas) …
63440 Káranice 12.35 (- 36)
staniční zabezpečovací zařízení Káranice JOP
traťové zabezpečovací zařízení "Automatické hradlo", takže žádné zastaralé zařízení, ale zařízení moderní …

Kardašova Řečice a Kropáčova Vrutice


ZAOSAI – máte to všechno drobátko popletené
registrovaný uživatel zaosai  mail  
09.02.2007 (21:12)  
Vzal jsem si k ruce služební jízdní řády a plán stanice Káranice.Na R 957 je plánovaná lok.150 a vlak měl projíždět v 13:26 hod.Na Pn 63440 byla plánovaná lok.130 a měl taky projíždět,takže žádný posun,ale až v 13:12 hod,což byla jízda s náskokem.Takže křižování mělo být na Praskačce.Vypadá to na opakování Kardašovy Vrutice,opět DKV Praha s podstavem strojvedoucích a hamoněním výkonů.Zajímalo by mě jak na tom byl strojvedoucí s přesčasy a odpočinkem.Bohužel to asi bude vina strojvedoucího.S tím připomínáním o zabezpečení tratě,že je zastaralé,tak to je bohužel pravda,musí se modernizovat přednostně koridor a jiné důležitější tratě.Vletech 1939 až 1945 se trať měla zdvojkolejnit.
09.02.2007 (21:04)  
No tady na tomhle traťovém úseku se v poslední době dějí věci - minulý týden prý vykolejil náklaďák (nebo co), teď tohle. Jel jsem od Chlumce následujícím spojem, tedy autobusem, a v Káranicích jsme nabírali cestující z rychlíku. Místo nehody jsme sice neměli přímo u nosu, ale na ten vagón s čpavkem jsem teda zíral. Je klika, že to takhle dopadlo.
registrovaný uživatel Semík  mail  
09.02.2007 (20:58)  
Taky si říkám, že tě nehod je poslední dobou nějak moc. (např Maďarsko).
09.02.2007 (20:42)  
Tak budou ty odklony jen do soboty ráno nebo až do neděle. Pro některé lidi je to docela klíčová informace, mám teda věřit ČT, iDnes nebo tiskové zprávě ČD? Jinými slovy - chci dostat facku zleva nebo zprava?:-)
09.02.2007 (19:47)  
Nemate pocit, ze se ty nehody na nasich tratich nejak mnozi? A temer vzdy souhrou stastnych okolnosti nejde ke katastrofe. Ted to bylo o fous (cpavek je svinstvo), minule to pendolino taky taktak. Jen se hrozim, kdyz to stesticko draham dojde.
registrovaný uživatel Aktuell  mail  
09.02.2007 (19:22)  
860 003: telefonické dorozumívání je pouze v úseku Choťovice-Převýšov (6km) v celém 51km dlouhém úseku z Oseka až do Hradce.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
09.02.2007 (18:44)  
Myslím, že za to může strojvedoucí R 957...
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko