..: Na Královéhradecku se srazil rychlík s nákladním vlakem, trať je již průjezdná :..

Ilustrační obrázekKáranice - V železniční stanici Káranice na trati 020 (Praha) - Velký Osek - Hradec Králové - Choceň se v pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. srazil rychlík R 957 s nákladním vlakem Pn 63440. Rychlík minul podle dostupných informací návěstidlo. Informoval o tom Jan Kučera z Drážní inspekce. Káranice leží mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové.

Vlaky mezi Chlumcem a Hradcem již jezdí

Ilustrační obrázekPodle nejnovějších informací byl provoz na trati před chvílí obnoven. Standardně již jezdí jak osobní vlaky, tak rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové. V úseku zatím platí rychlostní omezení 10 km/h, na dalších kolejích poškozených při nehodě se bude pracovat ještě zřejmě několik dní," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Do dnešní 16. hod. jezdily rychlíky odklonem přes Kolín a Pardubice, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy v úseku Dobřenice - Chlumec nad Cidlinou. České dráhy původně předpokládaly obnovení provozu až zítra v dopoledních hodinách, ale opravy poškozeného zabezpečovacího zařízení a svršku trvaly kratší dobu.

Vlak se převrátil na bok, ale nikomu se nic nestalo

Ilustrační foto Přestože se vlak převrátil na bok, k žádnému vážnému zranění nedošlo. Nehoda se stala sedm minut po půl jedné odpoledne na trati z Prahy do Hradce Králové. Jednalo se o R 957. V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB, uvedl v komentářích ŽelPage Lukyn88. "Rychlík minul návěstidlo," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce. Běžně projíždí vlaky Káranicemi rychlostí až 100 km/h.

"Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží," upřesnil okolnosti nehody operační důstojník hradecké policie Ladislav Pinc. "Naši záchranáři prošli celý vlak, na místě byl připraven kromě sanitek také vrtulník. Žádná vážnější zranění jsme nezjistili, čtyři lidé z vlaku utrpěli drobná zranění," řekl ČTK ředitel Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ladislav Žabka. Podle rádia Impuls odvezla z místa nehody sanitka jedinou zraněnou osobu, kterou byl strojvedoucí rychlíku. Všichni čtyři lehce zranění již byli propuštěni z nemocnice domů.

Informace platné od 9.2.2007 12:37 do 10.2.2007 16:00 hod.- "Trať je neprůjezdná, přepravu zajišťuje náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky ve směru z Prahy do Hradce Králové jsou vedeny odklonem přes Kolín a Pardubice," dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Dráhy začaly okamžitě vyšetřovat, kdo je za nehodu odpovědný. "Pakliže se prokáže selhání lidského faktoru a zavinění konkrétního zaměstnance, budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj. České dráhy již mají k dispozici diagnostická data z funkčnosti návěstidel, která poskytnou vyšetřujícím orgánům.

Škoda přesáhne 2,5 mil. Kč

Velkým štěstím bylo, že se vlaky nesrazily čelně. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž 3 vykolejily. Na vykolejených vagonech bylo naloženo dřevo. Součástí nákladního vlaku byla i cisterna plná čpavku (44 tun). Ta však zůstala stát na kolejích bez poškození. Podle Aleše Ondrůje fungovala všechna návěstidla a největší vina padá na strojvedoucího rychlíku, který jedno z návěstidel přehlédl a včas nezastavil. "Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. V době srážky jel rychlík 58 km/h. Při nehodě vznikla škoda přibližně 2,5 mil. Kč. Na místo již dorazila vyprošťovací technika z České Třebové.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události (projetí návěstidla zakazujícího jízdu) se na místo nehody dostavil také generální inspektor Drážní inspekce. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).

na zpracování se dále podíleli: -ucho-, -hyv-, CSPSV

zdroj: Novinky.cz, iDNES.cz (foto), ČD, Tisková zpráva DI ČR, Aktualne.cz


Eeeeeeda Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
09.02.2007 (23:08)  
Takže on do něj narazil až na tom druhém zhlaví? Kde na tu vzdálenost pan Zuzka přišel? Platilo dřív něco jiného? To o tom dělení trakčního vedení vím ale z toho je povolená vyjímka.
09.02.2007 (22:47)  
860 003: Jo,pan Zuzka, to mi něco říká. Vjezdové návěstidlo je min. na zábrzdnou vzdálenost před odjezdovým návěstidlem. Pro vjezdové výhybky by to nemělo opodstatnění, ty kryje právě to vjezdové návěstidlo.
Na místě nehody jsme nebyl ani to tam neznám, ale z toho co jsem četl a viděl na fotkách, tak rychlík vjížděl na Výstrahu na vjezdu, tudíž po rovné koleji a náklad současně vjížděl do odbočky z druhé strany.
09.02.2007 (22:46)  
860 003: Vjezdove navestidlo se umistuje minimalne 50m pred misto, kam se az muze posunovat bez vylouceni jizdy ze sousedni dopravny. Pripadne 50m pred krajni vyhybky samostatne ovladaneho obvodu bez pravidelneho posunu. Pak musi byt alespon 100m pred zacatkem trakcniho deleni, ...
09.02.2007 (22:41)  
Trať a stanice je rovná jako pravítko. To o tom návěstidle jsem četl v příručce Vladimír Zuzka Návěsti a návěstidla nebo jak se to jmenovalo, bylo to v době kdy předpisy byly tajné, já jsem měl akorát D1 a D2 tam o vzdálenosti návěstidla od výhybky opravdu nic nebylo. Ale pan Zuzka by si to z prstu nevycucal. Snad víte kdo to byl. Ten nákladní vlak jel nebo stál? A na které koleji?
09.02.2007 (22:25)  
860 003: To jsi četl v Blesku? Jinde snad takový nesmysl být nemohl..
09.02.2007 (22:21)  
Souvisí nesouvisí není tam přenos návěstí na vlak. Všechno je zabezpečené 2x, 3x ale bezpečnost vlaku závisí na tom že jediný strojvedoucí přehlédne jedinou předvěst. Někde jsem četl že vjezdové návěstidlo se umisťuje na zábrzdnou vzdálenost před první staniční výhybkou, to už taky neplatí?
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
09.02.2007 (22:20)  
Ty káranice jsou nějaká nepřehledná stanice? Protože jestli ne tak moh vidět (když tam je jednokolejka a ejstli bylo pěkný počasí), že z dálky jede proti němu další vlak, tak alespoň mohl začít brzdit ještě dřív než až před odjezdovým návěstidlem, ale zase musím uznat, že měl dost čuch na to kdy začít brzdit-kdyby začal o trochu dřív narve to do 130 čelně a kdyby později, tak to narval do čpavku. Bylo to štěstí jak kráva.
registrovaný uživatel Jacek 
09.02.2007 (22:17)  
Kdyby byl ve služebním voze vlakvedoucí a sledoval návěstida...
No to je pěkná utopie. Nevím jak jinde, ale u nás dnes vlakvedoucí dělá průvodčího a současně vlakového manipulanta. Krom toho vozy BDs s vyhlídkovými okny stojí v kopřivách, takže nevím odkud by mohl něco sledovat. Návěstidla taky většinou "padají" po projetí mašiny, takže by stejně jen mohl hádat co tam bylo...
09.02.2007 (22:15)  
860 003: Ale on nečekal ani u vjezdu!!! A ikdyby, tak nevidím jediný důvod proč by mu to měl říkat výpravčí. To by tam potom ten vjezd nemusel být!
Automatické hradlo je dobré zabezpečení, ale to s touto nehodou vůbec nesouvisí. Ve Vranovicích je to nejmodernější (staniční i traťové) a jak to tam nedávno dopadlo..
registrovaný uživatel Koudy 
09.02.2007 (22:11)  
Miroslav Zikmund: Netušíte, jak dlouho je tam JOPka?
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko