..: Na Královéhradecku se srazil rychlík s nákladním vlakem, trať je již průjezdná :..

Ilustrační obrázekKáranice - V železniční stanici Káranice na trati 020 (Praha) - Velký Osek - Hradec Králové - Choceň se v pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. srazil rychlík R 957 s nákladním vlakem Pn 63440. Rychlík minul podle dostupných informací návěstidlo. Informoval o tom Jan Kučera z Drážní inspekce. Káranice leží mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové.

Vlaky mezi Chlumcem a Hradcem již jezdí

Ilustrační obrázekPodle nejnovějších informací byl provoz na trati před chvílí obnoven. Standardně již jezdí jak osobní vlaky, tak rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové. V úseku zatím platí rychlostní omezení 10 km/h, na dalších kolejích poškozených při nehodě se bude pracovat ještě zřejmě několik dní," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Do dnešní 16. hod. jezdily rychlíky odklonem přes Kolín a Pardubice, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy v úseku Dobřenice - Chlumec nad Cidlinou. České dráhy původně předpokládaly obnovení provozu až zítra v dopoledních hodinách, ale opravy poškozeného zabezpečovacího zařízení a svršku trvaly kratší dobu.

Vlak se převrátil na bok, ale nikomu se nic nestalo

Ilustrační foto Přestože se vlak převrátil na bok, k žádnému vážnému zranění nedošlo. Nehoda se stala sedm minut po půl jedné odpoledne na trati z Prahy do Hradce Králové. Jednalo se o R 957. V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB, uvedl v komentářích ŽelPage Lukyn88. "Rychlík minul návěstidlo," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce. Běžně projíždí vlaky Káranicemi rychlostí až 100 km/h.

"Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží," upřesnil okolnosti nehody operační důstojník hradecké policie Ladislav Pinc. "Naši záchranáři prošli celý vlak, na místě byl připraven kromě sanitek také vrtulník. Žádná vážnější zranění jsme nezjistili, čtyři lidé z vlaku utrpěli drobná zranění," řekl ČTK ředitel Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ladislav Žabka. Podle rádia Impuls odvezla z místa nehody sanitka jedinou zraněnou osobu, kterou byl strojvedoucí rychlíku. Všichni čtyři lehce zranění již byli propuštěni z nemocnice domů.

Informace platné od 9.2.2007 12:37 do 10.2.2007 16:00 hod.- "Trať je neprůjezdná, přepravu zajišťuje náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky ve směru z Prahy do Hradce Králové jsou vedeny odklonem přes Kolín a Pardubice," dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Dráhy začaly okamžitě vyšetřovat, kdo je za nehodu odpovědný. "Pakliže se prokáže selhání lidského faktoru a zavinění konkrétního zaměstnance, budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj. České dráhy již mají k dispozici diagnostická data z funkčnosti návěstidel, která poskytnou vyšetřujícím orgánům.

Škoda přesáhne 2,5 mil. Kč

Velkým štěstím bylo, že se vlaky nesrazily čelně. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž 3 vykolejily. Na vykolejených vagonech bylo naloženo dřevo. Součástí nákladního vlaku byla i cisterna plná čpavku (44 tun). Ta však zůstala stát na kolejích bez poškození. Podle Aleše Ondrůje fungovala všechna návěstidla a největší vina padá na strojvedoucího rychlíku, který jedno z návěstidel přehlédl a včas nezastavil. "Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. V době srážky jel rychlík 58 km/h. Při nehodě vznikla škoda přibližně 2,5 mil. Kč. Na místo již dorazila vyprošťovací technika z České Třebové.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události (projetí návěstidla zakazujícího jízdu) se na místo nehody dostavil také generální inspektor Drážní inspekce. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).

na zpracování se dále podíleli: -ucho-, -hyv-, CSPSV

zdroj: Novinky.cz, iDNES.cz (foto), ČD, Tisková zpráva DI ČR, Aktualne.cz


Eeeeeeda Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rumcajs  mail  
10.02.2007 (13:00)  
Kofr: Ano, zavedeme všude programové automaty a budeme čekat, kdy se jeden bit změní z nuly na jedničku a vlak se změní v neřízenou střelu ... Ani technika není neomylná!
A za druhé, jak pozná ten tvůj super počítač, že na přejezdu stojí debil s gumokolem?

P.S. Když už narážíš na bolševiky v tomto státě, proč teda nemají francouzi na TGV počítačového strojvedoucího? Vždyť tam bolševiky neznaju...
10.02.2007 (12:18)  
Rekapilulace: ... vjížděl do ŽST Káranice přes výhybku číslo 2 přestavenou do vedlejšího směru (leží v km 8,094) ze směru od Dobřenic kolem vjezdového návěstidla L (umístěno v km 8,898), na kterém svítila návěst Rychlost 40 km/h a výstraha, na 2. kolej.

Vjizdel pres vyhybku c. 1 na treti kolej - hnaci vozidlo rychliku by bylo poskozeno z druhe strany a nakladni vozy by se vysypaly na druhou stranu, kdyby naklad vjizdel na 2. kolej. Km 8,094 neni kilometrem vyhybky 2, ale je to staniceni dopravny. ...
10.02.2007 (12:00)  
Mexicannos: nemám nejmenší náladu se s Tebou hádat, ale zkus si přečíst ten článek až do konce.
maro: Díky za rekapitulaci, třeba už to bude všem jasný.
Na koffra reagovat nebudu, ale berme to z té lepší stránky. Máme zdravotnictví na vysoké úrovni, když i na psychiatrii mají pacienti neomezený přístup k inetrnetu :-)
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
10.02.2007 (11:57)  
Maro: dík, takhle to napsat do zprávy, tak nemám dalších otázek ctihodnosti :o))))
registrovaný uživatel koffr 
10.02.2007 (11:56)  
2petan: o zdravi nechci prijit kvuli mamlasoj, co prehlidne navestidlo. tim vlakem jsem jezdil dost casto. je jen otazka casu, kdy se na ceskych tratich stane opravdovy pruser
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
10.02.2007 (11:52)  
hyvrysák: tady je taky napsaný že šlo o posun viz: "Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží při posunování," tzn když reaguješ tak si ho prvně přečti sám chytráku. :o) a ještě něco když strojvedoucí bude chrápat s rukou na tlačítku bdělosti tak stejně daleko nedojede. 8-)
registrovaný uživatel Petan 
10.02.2007 (11:50)  
Koffr - Jsi zdráv?
registrovaný uživatel koffr 
10.02.2007 (11:41)  
ridit vlak inteligentnim prizpusobivym automatem a strojvudce poslat na pracak. jenze odbory zabranily prijeti zakona umoznujiciho bezdohledove rizeni vozidla (bez fuhrera). ale i kdyby to bylo jako v metru na trase C, kde souprava jezdi sama a jako dohled v kabine sedi panak za osmicku cistyho tak by to bylo furt lepsi. pocitac na rozdil od fuhrera lemtajiciho lahvace pri jizde dokaze tisickrat za vterinu zkontrolovat stav trati i zasoby toaletniho papiru na zachodku tretiho vagonu.

je smutne ze i v roce 2007 zavisi bezpecnost mnoha lidi na jednom nezodpovednem fuhrerovi. a telefonicke domlouvani je naprosty vysmech. lepsi system maji i ve strednim mexiku, kde fuhrer musi mit zezlo od trati, aby na ni mohl vyjet. nojono, ceske drahy je jedna z poslednich bolsevickych struktur v teto zemi. rozprodat, po kousickach zprivatizovat!!!
registrovaný uživatel maro 
10.02.2007 (11:36)  
Rekapilulace: Vlak Pn63440 (s náskokem, prav. průj. 13:12 hod.) vjížděl do ŽST Káranice přes výhybku číslo 2 přestavenou do vedlejšího směru (leží v km 8,094) ze směru od Dobřenic kolem vjezdového návěstidla L (umístěno v km 8,898), na kterém svítila návěst Rychlost 40 km/h a výstraha, na 2. kolej. Vlak R957 (v Káranicích prav. průj. ve 12,36 a půl minuty) vjížděl traťovou rychlostí ze směru Nové Město n/Cidl., kolem vjezdového návěstidla S (v km 7,253) s návěstí Výstraha, na 1. kolej. Jak už bylo řečeno, stanice Káranice je přehledná a viditelnost ten den byla bez pochyby výborná. Staniční ZZ dovoluje současné vjezdy vlaků (samozřejmě každý vlak na jinou kolej). Ten den vykonávali službu v Káranicích 1 výpravčí a 1 staniční dozorce. Takže pokud strojvedoucí vlaku R957 přehlédl již na vjezdovém návěstidla S návěst Výstraha, je jasné, že u odjezdového návěstidla S1 (v km 8,387) s návěstí Stůj nestihl zastavit, projel tedy kolem toho návěstidla s návěstí Stůj, a najel do soupravy ložených vozů právě vjíždějícího vlaku Pn 63440 (nikoliv posunu jak se někteří domnívají) rychlostí 58 km/h, čímž došlo k vykolejení 1. vozu rychlíku (vůz 1. třídy typ A) a vykojení 3 nákladních vozů se dřevem. Ve vlaku Pn 63440 byl řazen i kotlový vůz ložený stalčeným čpavkem (amoniakem), cisterně se nic nestalo a neuniklo z ní vůbec nic, takže bezprostřední ohrožení životního prostředí nehrozilo. Přejezdové ZZ na dobřenickém zhlaví (umístěné v km 8,426) v Káranicích bylo shledáno stavem "vpořádku a bez závad". K vážným zraněním zaměstnanců ČD ani cestujících nedošlo. 4 cestující byli zraněni lehce a lehce byl zraněn i strojvedoucí vlaku R957, který je pravděpodobně odpovědný za vznik této mimořádné události, kterou lze předběžně kategorizovat za vážnou nehodu s předběžným odhadem škody 2,5 milionu Kč.
10.02.2007 (11:23)  
Duke 123: Kdyby nečetli idnes, ale pořádně si přečetli článek pod který píšou do diskuze, tak by se jim to nestalo :-)
Co se týče délky nákladů, párkrát už jsem viděl i jednovozový, který táhlo dvojče :-)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko