Slavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.
zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)

Slavonice v létě jsou plné Rakušáků,doslova přecpané.Navíc Slavonice jsou takovou druhou Telčí.Nádherné náměstí.Dačice,ty taky nejsou k zahození (např. zámek),Telč (UNESCO),co víc si přát???Třešťsko - nádherný kraj s Roštejnem.Když už tato trať nemá turistický potenciál,tak už nevím,která by ho měla mít.
Dále kvůli velkým sklonům je výhodnější elektrická trakce.Stovkou se asi jezdit nebude kvůli malým obloukům,ale těch 80 je reálných ;)
Trať 240 Brno - Jihlava se momentálně opravovat nemůže, protože se má celá elektrifikovat( a na co něco opravovat, když se to pak může zase zrušit kvůli troleji). Už loni se mělo začít na úseku Brno-Rapotice, ale nějak se nedaří sehnat peníze. Ale jinak bych neřekl, že se na této trati nic neděje. Pokud vím tak se provedla skoro ve všech stanicích provedla rekonstrukce kolejí a nástupišť. Zastávka, Rapotice, Kralice, Náměšť, Luka, Bransouze. Podílel jsem se na tom. To stejný Kostelec-Slavonice.
Oprava Třešť, Hodice, Peč, nové zabezpečovací zařízení přejezdu před Třeští. Vybudování nové zastávky Telč-Staré Město. A proč to zatím jinak víc opravovat, když zatím není jisté jestli se v Rakousku to propojit. Co tam jezdí za náklady?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











