..: Obnovení železničního provozu mezi jihem Čech a Rakouskem se opět odkládá :..

RegionovaSlavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.

zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)


CSPSV | 13.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel checki 
15.02.2007 (10:49)  
No jo, jenže kdybychom sledovali proudy současných cestujících a chtěli pro ně stavět nové tratě, bylo by to sice krásné, ale to nezaplatí už vůbec nikdo. Však se nové tratě také vůbec žádné nestaví. Ikdyž bych si to přál. Rekonstrukce jsou prostě průchodnější. Zatímco jednání s obcemi, ekology a dalšími - to je vždy běh na dlouhou trať s nejistým koncem. Bohužel.
15.02.2007 (9:46)  
Osobně jsem u těhle přeshraničních spojení trochu skeptický. Ano někde jezdí dost lidí, ale většinou to stačí na těch několik málo vlaků a stavba nové trati není nejlevnější záležitostí. Navíc představy o rozvoji turistického ruchu jsou téměř vždy nadnesené. Navíc podle mě se často hledí do minulosti, tj. kde vedla trať v minulosti by měla vést i dnes. Jenomže hlavní cíle turistů se mění a možná by bylo zajímavé sledovat, kam turisté chtějí.
registrovaný uživatel happy 
14.02.2007 (22:35)  
ad Martin:
Slavonice v létě jsou plné Rakušáků,doslova přecpané.Navíc Slavonice jsou takovou druhou Telčí.Nádherné náměstí.Dačice,ty taky nejsou k zahození (např. zámek),Telč (UNESCO),co víc si přát???Třešťsko - nádherný kraj s Roštejnem.Když už tato trať nemá turistický potenciál,tak už nevím,která by ho měla mít.

Dále kvůli velkým sklonům je výhodnější elektrická trakce.Stovkou se asi jezdit nebude kvůli malým obloukům,ale těch 80 je reálných ;)
14.02.2007 (21:13)  
Jenom jedna otázka. Zná někdo situaci ve Studenci? Jestli funguje autobusová doprava z nádráží do vesnice? A zajíždí tam vůbec nějaký? Jen že tam moc rychle jsme museli udělat úpravy a všechno, že jak tam budou jezdit autobusy a dálkový zajíždět.
14.02.2007 (21:07)  
A nemůžeme chtít tam jezdit stovkou. V takovým kopcovitým kraji to ani nejde. Vždyť se tak ani nejezdí na koridoru z Brna na Blansko. A trať měla velkou generálku naposledy tak kolem roku 1987 kvůli JEDU. A to si myslím že i celkem poctivou.
14.02.2007 (21:02)  
Nevím jestli rakouští turisti budou v hojném počtu jezdit k nám. Slavonice, Telč - to je tak všechno. teď už pro ně není u nás tak lacino tak se sem tak nepohrnou. Ono by to taky chtělo třeba na 240 vylepšit vozový park. Aby se nestávalo že někde na trati zkolabuje mašina a pak se musí čekat na jinou. Chtělo by to třeba v parlamentu poslance za dotyčný kraj aby si vzpoměl odkud je volen a při porcování na konci roku něco přihodil.
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
14.02.2007 (20:39)  
registrovaný uživatel happy 
14.02.2007 (20:04)  
Dalo by se tam do Rakous tahat dřevo,ale to je tak asi všchno.Ano drátizace 240tky se skutečně připravuje i optimalizací kolejiště,ale budem rádi,když to bude někdy.V případě trati 227 jestli se bude čekat na Rakušáky,tak se ta trať dřív rozpadne.Co s 225 to nevím,ale ta taky potřebuje peníze jako sůl.je to stále dokolečka...
14.02.2007 (19:56)  
Tak jen tak pro doplnění.
Trať 240 Brno - Jihlava se momentálně opravovat nemůže, protože se má celá elektrifikovat( a na co něco opravovat, když se to pak může zase zrušit kvůli troleji). Už loni se mělo začít na úseku Brno-Rapotice, ale nějak se nedaří sehnat peníze. Ale jinak bych neřekl, že se na této trati nic neděje. Pokud vím tak se provedla skoro ve všech stanicích provedla rekonstrukce kolejí a nástupišť. Zastávka, Rapotice, Kralice, Náměšť, Luka, Bransouze. Podílel jsem se na tom. To stejný Kostelec-Slavonice.
Oprava Třešť, Hodice, Peč, nové zabezpečovací zařízení přejezdu před Třeští. Vybudování nové zastávky Telč-Staré Město. A proč to zatím jinak víc opravovat, když zatím není jisté jestli se v Rakousku to propojit. Co tam jezdí za náklady?
14.02.2007 (19:30)  
tak sám jsem tu reportáž viděl a osobně jsem trochu skeptický. Mluvilo se tam o tom, že by po této trase mohly denně jezdit až čtyři vlaky, což považuji za číslo velmi nízké a skoro bych řekl, že pro čtyři vlaky to opravdu nemá cenu stavět. Ano dalo by se říct, že časem by jich mohlo jet více, ale není to jisté. A řeči typu musíme ty peníze z EU vymámit jsou spíše projevem zoufalství než nějakým opodstatněným voláním.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko