..: Obnovení železničního provozu mezi jihem Čech a Rakouskem se opět odkládá :..

RegionovaSlavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.

zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)


CSPSV | 13.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel checki 
14.02.2007 (8:06)  
Mike227: Čtu tvé příspěvky a můžu Ti říct, že se mýlíš na celé čáře. To že Slavonický železniční přechod už dávno nefunguje není chybou ČD ani SŽDC, ale vskutku chybou Rakouské strany. Finanční prostředky na obnovu tohoto železničního přechodu byly už v loňském roce, a jsou i v letošním roce, a zřejmě budou i v příštím roce, ale co s nimi, když by se postavily koleje pouze k hraniční čáře. Takže pro všechny stěžovatele - obraťte se směrem k jihu do Rakous a zkuste to tam. Aspoň to bude mít nějaký efekt, tady pláčete na špatném místě...
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
14.02.2007 (7:03)  
Rakousko brzdí ČR ve vybudování železničního spojení...věříte tomu někdo???:-)) ČD prostě neumí efektivně využívat finanční prostředky, a co se týče investic v některých oblastech - téměř nulová návratnost. Neschopnost ČD a jejich organizace je přímo zarážející, mají přece takových možností - dotace,... Jenže s tím asi nic nenaděláme, a budeme nadále svědky toho, jak železnice na některých místech umírá.
13.02.2007 (23:36)  
Ten kilak trati ze Slavonic do Rakouska by betonovi bratri ze Skansky a spol. mohli postavit jako bona fide projekt za ty predrazene koridory... co jim poslat zadost o sponzoring?
13.02.2007 (23:34)  
No pro uplnost se musi dodat, ze z Nove Bystrice je to na hranici kilak (uzemim buhvikoho, mozna, ze i nikoho), kdezto z Litschau na sever je to cca. 9km po soukromych pozemcich... ale kdyby se to tak chtelo povest... :)
registrovaný uživatel happy 
13.02.2007 (23:33)  
já jsem ho nevolil ;)
13.02.2007 (23:10)  
Jó koho jsme si zvolili, toho tam máme.
13.02.2007 (23:02)  
Jak to tak čtu, tak se to obnovuje stejnou rychlostí jako Aš - Selb.
registrovaný uživatel happy 
13.02.2007 (22:59)  
vysočina je bída a děs.Vím o čem mluvím,pač tam žiju.Na koleje nebylo sáhnuto hodně dlouho a tak mezi poslední akce patřila drátizace "rozbombardované" 225 a úpravy na 240 z Ji do Okřech(což je 20 let zpět).provoz na trati 241 a 224 je mrtvolný.traťě 243,252,237 přežívají z podstaty...No prostě hrůza.Vždyť ani nejsou štonc v relativně prosperujícím úseku Brod-Jihlava zajistit odpovídající přepravu.Je smutné koukat do vlaků,jak vezou vzduch....
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
13.02.2007 (22:39)  
Tak nad tímhle článkem může člověk udělat pouze jedinou věc a to nechápavě kroutit hlavou...Vždyť to je úplně absorudní co se nám tady snaží namluvit. Jde jenom o negativní přístup k železnici na Vysočině a jihu Čech, o nic jiného. Jinde by udělali pro zvýšení cestovního ruchu cokoliv, ale tady?? Kdyby investovali alespoň částečně tuto trať (č.227), nepamatuju, že by tady udělali něco pro cestující, i když v posledních letech došlo k opravě a rekonstrukci nástupišť v některých stanicích (částečně z důvodů nasazení částečně nízkopodlažních jednotek Regionova), jinak se na této trati stále nic nemění a bohužel to do budoucna vydím spíše pesimisticky :-(
13.02.2007 (22:37)  
Na úpravu tratě - zapomeňte, Jihlavští krajánci dřív tu trať zruší. Byla by to nádhera jet až do Rakous. Jako kluk pamatuju ještě parní provoz se smíšenými vlaky, v Třešti se osobní vozy (dva) odstavily a půl hodiny se posunovalo, pak dál do Telče. A jindřichohradecká úzkokolejka? Když jsme s klukama viděli nákladní vozy na podvalnících - táhla je pára, tak jsme se dlouho dohadovali, jak je tam dostali, a bylo nám to směšný, takový malý kolečka pod tak velkým vagonem. Prostě poezie železnice.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko