..: Obnovení železničního provozu mezi jihem Čech a Rakouskem se opět odkládá :..

RegionovaSlavonice - Jihočeské Slavonice zatím marně usilují o železniční spojení s dolnorakouskou obcí Fratres. Brzdou tohoto projektu jsou peníze. Podle vyjádření jihočeských starostů se obnova trati odkládá kvůli Rakousku, a to již poněkolikáté.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945, ale k definitivnímu přerušení provozu došlo až v listopadu 1947, kdy v hraničním úseku bylo vyjmuto 10 m kolejí. V roce 1971 došlo k odstranění celé trati od státní hranice do žst. Slavonice. Obce u trati požadují obnovení provozu od první poloviny 90. let minulého století. Slibují si od toho i další rozvoj cestovního ruchu. Podobně chtěl postupovat i ředitel JHMD Jan Šatava, který usiloval o přímé železniční spojení mezi Novou Bystřicí a Rakouskem. I tento projekt skončil neslavně - opět kvůli nedostatku financí na rakouské straně. Úspěšnější byli například starostové na jižní Moravě, kterým se již na začátku 90. let podařilo oživit osobní dopravu na trase Šatov - Retz.

zdroj: ČT 24, ČT (reportáž ze dne 12.2.2007)


CSPSV | 13.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.02.2007 (15:34)  
Jaroslav Matoušek: Obávám se, že to "málo" co by stačilo jsou poměrně drahé mosty přes Starou a Novou Dyji, dále chybí most přes účelovou komunikaci v Laa a na několika dalších místech prohrábnut násep kvůli povodním - takže možná další mosty. Na těch pár metrů je ta dráha velmi drahá.
registrovaný uživatel checki 
14.02.2007 (14:02)  
Není to tak černé, jak to vypadá. Oprava tratě mezi Hevlínem a Laa a.d. Thaya je plánována ke spolufinancování z EU, ale ne dříve jak 2 roky, spíše 3. Slavonice stojí na Rakušácích, jestli seženou peníze (z Čech je vše připraveno). Politici v tomhle by mohli akorát trošku na Rakušáky zatlačit, jinak jejich ruce v tom moc práce nemají.
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
14.02.2007 (13:01)  
Je to o tom, že prostě špatně využíváme možnosti, které skýtají fondy EU. Taky je v tom asi trošku české ( a rakouské ) zaprděnosti - protože, "kdovíkoho bychom si sem přitáhli, bude tady moc turistů, atd..." Mně osobně nejvíc mrzí, že nefunguje trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín - Laa an der Thaya. Zájemci si ji mohou prohlédnout na Seznamu - je viditelná i na rakouském území. Člověk si tam uvědomí, jak málo by stačilo...(myslím dobré vůle z obou stran hranice) Divím se, že na to netlačí rakouská strana, v Laa jsou super lázně a takový víkendový vlak Brno - Laa by jistě nevezl vzduch.
registrovaný uživatel happy 
14.02.2007 (12:29)  
KDU !!!nechápu jak tato strana může být na vysočině tak silná!!! Volí ji jen dědci a babky z nějakejch prdelí obzvláště v okolí Javořicka.Prostě co řekne jejich pan farář,to je svaté....Nic kloudného neudělali.Takže co se železnic,tak peníze by byly,ale není osela,který by je z EU vymámil a EU by opravdu dala jak na 225,224,240,241,227..prostě skoro na všechny tratě,protože na Vysočině není vyloženě zbytečné tratě.
14.02.2007 (12:23)  
Venco - a co udělali z KDU pro zlepšení železnice na Vysočině - NIC!
registrovaný uživatel checki 
14.02.2007 (11:13)  
Duke123: SŽDC nemůže stavět koleje nikde jinde než na území ČR, takže to nejde...;o)
14.02.2007 (10:49)  
No tak jsem to viděl na ČT24 ta reportáž byla z 12.10.06.Ten z KDU tam mluvil dobře.By se nám nic nestalo,kdyby jsme to tam postavili nebo by sme nějak schudli?Takovej kousek a tyjátr hrůza.Je vidět,že voliči volí dobře v komunálce na venkově,ale od okresních měst se to zadrhává.Vsadím se,že silnici by postavili hned.
14.02.2007 (10:44)  
Finační prostředky na tuto akci české straně (bohužel) jsou (byly už loni). Čeká se už jen a jen na souhlasné stanovisko rakouské strany.
14.02.2007 (9:38)  
checki: Tak ať si SŽDC postaví ty koleje i v tom Rakousku. Jsme přece v EU, ne?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko