..: Další cizí vlaky objíždějí Česko, stát tratí miliony :..

Ilustrační obrázekPraha - Nechuť zahraničních železničních dopravců jezdit po českých kolejích roste a Česko tak přichází o desítky milionů korun ročně. Na vině je zabezpečovací systém, kvůli kterému nesmí na české koleje moderní zahraniční lokomotivy. Uvádějí to Hospodářské noviny.

Příkladem je nedávno zavedený nákladní vlak z Rotterdamu na Slovensko, který už tuzemsko objíždí přes Rakousko. Přitom za průjezd tohoto vlaku by mohl náš stát dostat každý týden zhruba půl milionu korun. Českem podle HN nejezdí už ani vlaky z Hamburku do Vídně a z Hamburku do Budapešti. Oba přitom jezdí téměř denně a na poplatcích za jejich průjezd by stát získal týdně další milion korun.

O problému se zabezpečovacím zařízením se již hovoří delší dobu, avšak doposud se nic nezměnilo. Systém sice patří mezi jeden z nejpřísnějších v Evropě, ale zároveň je příčinou problémů. Na trať nesmí například ani lokomotiva Siemens, která měla tahat soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou.

Nyní ministerstvo dopravy připouští, že se systém zabezpečení elektrifikovaných tratí musí změnit, aby po nich mohly jezdit i moderní zahraniční lokomotivy. Náměstek ministra dopravy, Emanuel Šíp, řekl Hospodářským novinám toto: "Nechceme se zabývat tím, proč to dosud nikdo neupravil, ale souviselo to s dosavadním opomíjením potřeby obnovy kolejových vozidel na české železniční síti". Podle něj je to jedna z priorit ministerstva.

Ilustrační obrázekPodle dopravních odborníků i Šípa se investice do zabezpečení hlavních tratí budou pohybovat v desítkách až stovkách milionů korun. "V úvahu zatím připadají dvě varianty. Buď přechodná a levnější od firmy Starmon, nebo dražší, ale technicky pokročilejší a trvalejší, od firmy AŽD."

Tranzitní železniční koridory mají podle Šípa touto změnou projít do roku 2010. Úpravy přitom mají proběhnout hlavně na tratích, které byly nedávno modernizované za miliardy korun. Přesto na nich většinou zůstalo staré zabezpečení z šedesátých let minulého století, píší Hospodářské noviny.

zdroj: ČTK, Hospodářské noviny


PETR Poslat mail autorovi | 15.2.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
15.02.2007 (21:51)  
Když se to bude znova předělávat,nebylo by lepší upravit je na 200 a mimoúrovnový přejezdy.?Já jen aby v 2020 nebyla další fáze,další MLD kč za dražší love.
15.02.2007 (21:47)  
Máme nejpřísnější limity, protože ta zastaralá zařízení naší infrastruktury si neumí poradit s větším rušením, které přináší nová technika.
registrovaný uživatel PZ 
15.02.2007 (21:38)  
Máme systém, který je jeden z nejpřísnějších v Evropě, ale taky nejvíc nahov... Už vidím, jak bude 380 zdvihat závory o stošest...
15.02.2007 (21:37)  
P!zz@man: to je jednoduché, dopravce platí za použití dopravní cesty, tj. za opotřebování kolejí, za spotřebu elektřiny, za řízení dopravy, různé služby atd. Peníze dostane SŽDC.
15.02.2007 (21:36)  
1.naše vivat koridory jsou na dvě věci na nic a na hovno.Miliardy vyletěly komínem.Výsledek je,že ve vlaku jedem o půl hodiny mín.Interoperabilita-to slovo SŽDC a SDC neznaj.10 let nám krměj uši a nic.Naše zabka je paskvil,každá stanice jiná.
2.kdyby to chtěli táhnout přes nás,tak není problém přepřach.EC taky přes nás jezdí.
3.pokud to MD do roku 2010 upraví,pak nevim proč ČD bude kupovat dražší 380.To je celkem rána pod pás pro ČD.
4. o peníze přichází stát,páč SŽDC je státní, a oně přichází.
5.Prej ESA je jenom releovka narvaná do monitoru.tak at odborníci se vyjádřej.
registrovaný uživatel xyz  mail  
15.02.2007 (21:36)  
Problém je samozřejmě v tom, že zahraniční železniční správy si nekupují (podle příkladu ČD) moderní kolejová vozidla Škoda (no co, tak si chvilku počkají), ale kupují mnohem horší vozi firmy "Nemesis".... Naše drahé dráhy jsou prostě zase o krok napřed. Alespoň takhle jsem to nedávné vysvětlovaní, které tady proběhlo pochopil a aplikoval. ;) A kdo tvrdí, že tu moderní lokomotivu Škoda ještě neviděl je určitě jenom zlý jazyk.
15.02.2007 (21:34)  
84: Se vymění krabička za jinou a hotovo :)
15.02.2007 (21:34)  
Dochází na má slova. Já to říkal pořád, že se s koridory mělo vybudovat i ZZ s dobrou EMI.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.02.2007 (21:30)  
České vlaky s novým ZZ budou pracovat bez potíží?
15.02.2007 (21:28)  
Velmi trefný článek. Pokud jde o hodnoty rušivých proudů, jsme spolu se Slovenskem ostrovem v Evropě, kam výkonná vozidla se střídavými motory stále prostě nesmějí... Dokonce i polské lokomotivy se stejnosměrnými motory, u kterých se připravuje zajíždění s EC do Prahy, mají problémy. Jak dlouho to budeme muset medializovat, než se začne něco dělat?
Piccaman a další: Kromě toho se samozřejmě platí za elektrickou energii.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko