Vysoké Tatry - ZSSK při tvorbě jízdního řádu 2006/2007 na tratích TEŽ a OŽ vycházela z počtu přepravených cestujících v letech 2000 - 2006, připomínek cestujících a podnětu městských a regionálních samospráv. V květnu 2006 se uskutečnila porada, na jejímž základě se ZSSK rozhodly sestavit sezónní jízdní řád ve 3 variantách. Po vydání návrhu JŘ požádala železniční společnost o připomínky, které však začaly přicházet až v prosinci loňského roku, kdy již platil nový jízdní řád. Chyba byla i na straně tvůrců grafikonu, kteří nedostatečně zohlednili přípoje mezi jednotlivými spoji a kvůli tomu byl s jedním pracovníkem rozvázán pracovní poměr.
ZSSK připravily na základě petice občanů Vysokých Tater mimořádnou změnu JŘ k 21.1.2007 a další proběhne ke 4.3.2007. Železniční společnost se rozhodla sestavit na základě zkušeností z jiných evropských regionů, které plní rekreačně-turistickou funkci, alternativní JŘ - sezónní a mimosezónní. Frekvence cestujících v sezóně je totiž dvojnásobná a proto v době mimosezóny zabezpečují ZSSK jen základní dopravní obslužnost. ZSSK zároveň oceňují snahu města Vysoké Tatry, které přišlo s myšlenkou integrovaného dopravního systému.
Březnová změna JŘ se dotkne 8 vlaků, další změna je plánována na 10.6.2007, kdy by mělo dojít i ke zlepšení přípojových vazeb od vlaků kategorie InterCity v žst. Poprad-Tatry. Nyní se připravuje JŘ na příští rok a ZSSK ho předloží k připomínkovému řízení na přelomu května a června. "Bylo by zklamáním, kdyby se opakovala situace z minulého roku, tzn. že připomínky se budou doručovat až po uzávěrce jízdního řádu," uvedl Miloš Čikovský, tiskový mluvčí ZSSK. "Není možné ale očekávat, že jízdní řád v oblasti Tater se bude tvořit výhradně podle připomínek cestujících, kteří v Tatrách žijí," dodal Čikovský.
zdroj: Tisková zpráva ZSSK

Napad vytvorit IDS je moc hezky, protoze soucasna totalni dezintegrace s prvky mistniho folkloru SAD Poprad (pro nezazivsi: je to o neco malo horsi nez CSAD Praha-Vrsovice) je opravdu "neco"... :)
Pokud bude jízdní doba PP – ŠP trvat pouze 60 minut, při obratových časech 30 minut pro pravidelný hodinový interval stačí 3 soupravy, pro 30 minutový interval 6 souprav, pro 20 minutový interval 9 souprav. Při 10 minutovém obratu soupravy se pak vyjezdí 20 minutový takt se sedmi soupravami. K tomu 2 soupravy na trať SS – TL, což by mělo nápor cestujících rozmělnit.
V úseku PP – SS by mohly jezdit buď soupravy zdvojené, resp. jezdit v desetiminutovém intervalu.
Zvýšení kapacity EJ 425 lze vyřešit dosazením vloženého vozu a druhé hnací jednotky.
Infrastruktura musí být ovšem uzpůsobena takovému taktovému grafikonu.
Jinak myslím že přípoje mezi TEŽ a OŽ navzájem jsou teď na celkem slušné úrovni, a přípoje na trať 180 narážejí na zdejší poměrně slabý regionální provoz.
Katastrofální vichřice, která zlikvidovala lesní porosty odhalila na mnoha místech - z dnešního pohledu zcela nesmyslné – trasování, které se vyznačuje oblouky o malém poloměru, kde musí vlaky zpomalovat. Rozvoji Vysokých Tater a TEŽ by prospěla rekonstrukce tratě TEŽ spočívající v narovnání oblouků, případně vybudování dvojkolejných vložek, někde úplně nové trasování; na trati Tatranská Lomnica – Starý Smokovec by měla být výhybna, tak aby se mohl dodržet 30 minutový interval.
Nejpodstatnější je ovšem nedostatečná kapacita EJ 425, která činí cca 2/3 kapacity jednotek 420 (ex EMU 89.0)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











