..: Doprava ve Vysokých Tatrách :..

TEŽ 425.952Vysoké Tatry - ZSSK při tvorbě jízdního řádu 2006/2007 na tratích TEŽ a OŽ vycházela z počtu přepravených cestujících v letech 2000 - 2006, připomínek cestujících a podnětu městských a regionálních samospráv. V květnu 2006 se uskutečnila porada, na jejímž základě se ZSSK rozhodly sestavit sezónní jízdní řád ve 3 variantách. Po vydání návrhu JŘ požádala železniční společnost o připomínky, které však začaly přicházet až v prosinci loňského roku, kdy již platil nový jízdní řád. Chyba byla i na straně tvůrců grafikonu, kteří nedostatečně zohlednili přípoje mezi jednotlivými spoji a kvůli tomu byl s jedním pracovníkem rozvázán pracovní poměr.

ZSSK připravily na základě petice občanů Vysokých Tater mimořádnou změnu JŘ k 21.1.2007 a další proběhne ke 4.3.2007. Železniční společnost se rozhodla sestavit na základě zkušeností z jiných evropských regionů, které plní rekreačně-turistickou funkci, alternativní JŘ - sezónní a mimosezónní. Frekvence cestujících v sezóně je totiž dvojnásobná a proto v době mimosezóny zabezpečují ZSSK jen základní dopravní obslužnost. ZSSK zároveň oceňují snahu města Vysoké Tatry, které přišlo s myšlenkou integrovaného dopravního systému.

Březnová změna JŘ se dotkne 8 vlaků, další změna je plánována na 10.6.2007, kdy by mělo dojít i ke zlepšení přípojových vazeb od vlaků kategorie InterCity v žst. Poprad-Tatry. Nyní se připravuje JŘ na příští rok a ZSSK ho předloží k připomínkovému řízení na přelomu května a června. "Bylo by zklamáním, kdyby se opakovala situace z minulého roku, tzn. že připomínky se budou doručovat až po uzávěrce jízdního řádu," uvedl Miloš Čikovský, tiskový mluvčí ZSSK. "Není možné ale očekávat, že jízdní řád v oblasti Tater se bude tvořit výhradně podle připomínek cestujících, kteří v Tatrách žijí," dodal Čikovský.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK


CSPSV | 24.2.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád


registrovaný uživatel M@ra 
26.02.2007 (17:29)  
Myslím, že potenciál tam je, Tatry jsou unikátní. O víkendu jsem tam byl poprvé, jel jsem ze Smokovce do Popradu a celkově mi to připomínalo Švýcarsko. To napojení na železnici je solidní, kam se hrabe např. Rakousko a jeho BordellBahnen...
26.02.2007 (15:56)  
Panu Zikmundovi diky za zajimave podnety - myslim ale, ze ta prepravni poptavka tam neni takova, aby se podobny takt uzivil. Navic s neatraktivnimi JD, ktere jsou dany klikatosti trate, to asi nema sanci na vyznamnou zmenu k lepsimu... :( A skoda, ze elektricky nejezdi az do Zdiaru, tim by se dalo vyrazne ozivit rameno do Lomnice.

Napad vytvorit IDS je moc hezky, protoze soucasna totalni dezintegrace s prvky mistniho folkloru SAD Poprad (pro nezazivsi: je to o neco malo horsi nez CSAD Praha-Vrsovice) je opravdu "neco"... :)
25.02.2007 (14:42)  
Nevím zda jádrem problému byly zrovna přípojové vazby na Štrbském Plese. Zajímavé je, že grafikony kreslí na Slovensku ŽSR, ale ve zprávě se hovoří o ZSSK …
Pokud bude jízdní doba PP – ŠP trvat pouze 60 minut, při obratových časech 30 minut pro pravidelný hodinový interval stačí 3 soupravy, pro 30 minutový interval 6 souprav, pro 20 minutový interval 9 souprav. Při 10 minutovém obratu soupravy se pak vyjezdí 20 minutový takt se sedmi soupravami. K tomu 2 soupravy na trať SS – TL, což by mělo nápor cestujících rozmělnit.
V úseku PP – SS by mohly jezdit buď soupravy zdvojené, resp. jezdit v desetiminutovém intervalu.
Zvýšení kapacity EJ 425 lze vyřešit dosazením vloženého vozu a druhé hnací jednotky.
Infrastruktura musí být ovšem uzpůsobena takovému taktovému grafikonu.
25.02.2007 (14:11)  
Jo jo,sólová jednotka tam jezdí prakticky na všech spojích a už si ani nepamatuju, kdy naposledy jsem si v sezoně sedl..
25.02.2007 (12:13)  
Bez nákupu dalších vozidel se zvýšení četnosti spojů konat nemůže - už takhle jezdí na Tatranskou Lomnicu staré 420, protože nových 425 není dost a jsou menší. Když jsme v červenci jeli ze Štrbského Plesa sólo jednotkou 425, obsadili poslední místa k sezení, a cestující ze zastávek před Smokovcem už neměli téměř kde stát, není to třeba dál komentovat.
Jinak myslím že přípoje mezi TEŽ a OŽ navzájem jsou teď na celkem slušné úrovni, a přípoje na trať 180 narážejí na zdejší poměrně slabý regionální provoz.
25.02.2007 (8:56)  
Tak osobně příliš nevěřím v nějaké větší investice a proto je třeba vycházet z reality. A zde je opravdu nejjednodušší udělat přípoje od rychlíků v Popradu popř. ve Štrbě. Modernizace je sice pěkná věc, ale peněz je a bude málo, i když by to rozvoji Tater určitě pomohlo...
24.02.2007 (19:49)  
Výmýšlení variantních jízdních řádů a přípojových vazeb na TEŽ je nesmysl. Vlaky by měly jezdit nejméně v pravidelném 30 minutovém intervalu, případně 20 minutovém (špička) a tomuto požadavku by se měla přizpůsobit infrastruktura.
Katastrofální vichřice, která zlikvidovala lesní porosty odhalila na mnoha místech - z dnešního pohledu zcela nesmyslné – trasování, které se vyznačuje oblouky o malém poloměru, kde musí vlaky zpomalovat. Rozvoji Vysokých Tater a TEŽ by prospěla rekonstrukce tratě TEŽ spočívající v narovnání oblouků, případně vybudování dvojkolejných vložek, někde úplně nové trasování; na trati Tatranská Lomnica – Starý Smokovec by měla být výhybna, tak aby se mohl dodržet 30 minutový interval.
Nejpodstatnější je ovšem nedostatečná kapacita EJ 425, která činí cca 2/3 kapacity jednotek 420 (ex EMU 89.0)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko