..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
14.03.2007 (23:29)  
už to vidím,jak kraje zapláčou.Osobce se nechá vše,co stojí prachy.Vlivem úžasného neprůhledného dotování provozů se budou náramně ztrácet peníze do soukromých aktivit čd.koneckonců se tomu tak děje
14.03.2007 (23:27)  
DavidS: No byrokraticnost EU zas tak silena neni, je mensi nez nase byrokracie a rozhodne mensi nez francouzka. Problem je, ze nasi politici se na EU vymlouvaji kdyz se sami flakaji. Tim nerikam, ze neni co zlepsovat, ale ze se obcas kdeco svadi na EU. Drive se krcilo ramenama a rikalo se: ze to jde shora, do sovetu apod. Ted je zarikadlem Brusel.
registrovaný uživatel koffr 
14.03.2007 (23:26)  
a k cemu je liberalizace trhu nakladni dopravy, kdyz jediny lokomotivy co tu muzou jezdit maj cesky drahy a ty je radsi sesrotujou nebo prodaj do zahranici s podminkou, ze uz se do cr nevratej (svetle vyjimky rad 184 apod neberu)?

ZASTARALE ZABZAR BYLO NA KORIDORECH NECHANO UMYSLNE PRAVE KVULI TOMU, ABY SE VEDENI CD MOHLO DALE FLAKAT V KLIDU MISTO PRACE V TRZNIM PROSTREDI. a o tom neni sporu!!!
registrovaný uživatel happy 
14.03.2007 (23:26)  
jinak taky považuji za nutnost,aby pracovníci řízení provozu přešli pod sždc.koneckonců je tam na to v těch poplatcích kolonka.takto se bude dobře přes zaměstnanost vycucávat osobka.
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
14.03.2007 (23:26)  
nejsou stroje? řešení > vyjdeme na šrotáky a oprášíme a spravíme parní lokomotivy a budeme jezdit párou, troleje pořežeme prodáme do sběru (něco kápne) a bude nám všem dobře ...
14.03.2007 (23:25)  
No a ted se ma neco dit, maji vyhazet az 10 tisic lidi, vypravci apod. Jenze mame tu silne odbory a je z toho pruser. Ne, ze bych tem lidem ten vyhazov pral, nicmene zas nemuzeme platit lidi jen aby meli chudaci praci.

No 380 je objednanych 20, zadna opce, mozna sance na dalsich par kousku buh vi kdy. To mi nepripada jako dobrej duvod pro tak drahy vyvoj, ale snad ji pak udaji v zahranici. Treba diky tem pevnostnim normam. A co teda ty 471? A projekt 675 je uz uplne kaput?
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
14.03.2007 (23:24)  
davidš: děkujuuuu
adam: pravdu díš, ale jak řikám - chce to aby správa provozu a cesty byla v rukou společnosti nezávislé, avšak spolupracující s dopravci z důvodu kvalitní a rychlé přepravy
14.03.2007 (23:24)  
Deadeye: To by opravdu chtělo kvalitní spolupráci na celoevropské (EU) úrovni. Jenže to by nakonec při její byrokratičnosti dost možná byl ještě větší problém než sehnat ty peníze na křížení.... :-)
registrovaný uživatel happy 
14.03.2007 (23:22)  
i v provozu.jen by mě zajímalo,jak se to bude řešit s posunovačema po rozdělení.No aby se pak na nádraží necembalo 10 pracovníků,kteří nemají do čeho píchnout.Nábřeží tam je to megaděs.takto by každá soukromá firma již dávno lehla..
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.03.2007 (23:21)  
mRKEF: Co se tyce liberalizace trhu v nakladni doprave mas teoreticky pravdu, ovsem jaka je praxe?

1) Vsechny (samozrejme existuje par vyjimek) provozuschopne stroje vlastni kdo? Nemusim odpovidat.

2) Kam je posle, kdyz je nepotrebuje? Do Tlumacova.

3) Kde vezmou zajemci o nakladni dopravu stroje na provoz na tratich SZDC? Nikde, protoze ty ktere tady muzou jezdit (az na par vyjimek) vlastni moloch a normalni moderni lokomotivy sem nesmi.

A pak ta liberalizace vypada v praxi tak, ze soukromnici jezdi se vsim, co ma kola a jeste se nerozpadlo starim - viz sestavy 140+742+742 v podani ODOSu a dalsi..
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko