Praha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.
Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.
Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.
Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“
zdroj: iDnes

ZASTARALE ZABZAR BYLO NA KORIDORECH NECHANO UMYSLNE PRAVE KVULI TOMU, ABY SE VEDENI CD MOHLO DALE FLAKAT V KLIDU MISTO PRACE V TRZNIM PROSTREDI. a o tom neni sporu!!!
No 380 je objednanych 20, zadna opce, mozna sance na dalsich par kousku buh vi kdy. To mi nepripada jako dobrej duvod pro tak drahy vyvoj, ale snad ji pak udaji v zahranici. Treba diky tem pevnostnim normam. A co teda ty 471? A projekt 675 je uz uplne kaput?
adam: pravdu díš, ale jak řikám - chce to aby správa provozu a cesty byla v rukou společnosti nezávislé, avšak spolupracující s dopravci z důvodu kvalitní a rychlé přepravy
1) Vsechny (samozrejme existuje par vyjimek) provozuschopne stroje vlastni kdo? Nemusim odpovidat.
2) Kam je posle, kdyz je nepotrebuje? Do Tlumacova.
3) Kde vezmou zajemci o nakladni dopravu stroje na provoz na tratich SZDC? Nikde, protoze ty ktere tady muzou jezdit (az na par vyjimek) vlastni moloch a normalni moderni lokomotivy sem nesmi.
A pak ta liberalizace vypada v praxi tak, ze soukromnici jezdi se vsim, co ma kola a jeste se nerozpadlo starim - viz sestavy 140+742+742 v podani ODOSu a dalsi..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











