..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage mRKEF  mail  
14.03.2007 (22:48)  
po bolševikovi holt zustaly tratě vyrychtovaný a tak aspon za ty koridory dobře - i když to že se udělá 160 a pak se myslí na 200 je trochu blbost - to už rovnou měli udělat 200. Problem s investicema do drah je, že infrastruktura se nefinancuje stejně - nikdo nepochybuje o nutnosti dalších dálnic (kvůli výkonům) apod a cpou se tam miliardy ale do železnic se tolik necpe, protože všeobecně o ní není takový zájem - ale právě kvalita infrastruktury muže být pro potencionálního zákazníka rozhodující vzhledem k včasnosti a spolehlivosti dodávky ... Jinak VRT v čechách asi hned tak nebude - v čr nejsou tolik velké aglomerace aby měla cenu nějaká VRT s vmax okolo 300.
Jinak v čr je pořád mnohem víc % zastoupení železnice proti západu - důvod obrat k tržní ekonomice již dávno proti čr (na poč. 90. let)
a další poznámka: v roce 2006 poprvé za dlouhou dobu došlo k nárustu objemu přepravy po železnici ;)
Registered user mira 
14.03.2007 (22:45)  
Jenže když se tomu domácímu průmyslu už 15 let nedala příležitost k tomu, aby se nějak předvedl tak nemůžeme říkat, že vyrábí nekvalitní výrobky. A myslíte že vozidla západní provenience jsou bezporuchová? Taky nejsou, jenom se to tady neví, protože nikdo tam nejezdí tak často, aby se mu něco podobného stalo. A staré zabezpečovací zařízení to tedy rozhodně není jenom je citlivější než ty v Něměcku/Rakousku. Podobné jako naše se používá např v USA.
14.03.2007 (22:38)  
mira: Druhy extrem. Jsem zastancem vyuzivani domaciho prumyslu, ovsem pokud on je schopen dodavat primerenou kvalitu za primerenou cenu. Drzet se domacich vyrobku za kazdou cenu muze take znamenat vyplundrovani statniho rozpoctu za smejdy co nejezdi.

Ze sem nemohou zahranicni lokomotivy je treba problem uz kvuli Pendolinu, ktere musi mit vyjimky apod a je to problem pro rozsireni konkurence na zeliznici. Kdyby se od CD daly pujcit lokomotivy, tak neni problem, kdyz CD delaji naschvaly, tak nutne musi soukromnik sahnout za hranice, coz diky zamerne zastaralemu zabzar nejde. Uz se chytame?
14.03.2007 (22:32)  
DavidS: Nejsem fanda CD a myslim si, ze jsou prestarlej moloch, nicmene podobne reci me obcas udivuji. I ciste soukroma spolecnost by si porizovala a na zapade a v pripadne autobusu i u nas porizuje vozidla na uver a to jak od banky, tak s pomoci ruznych rozvojovych a podpurnych fondu. Tudiz Vase reci, ze se divite, ze jim nekdo pujci jsou naprosto nesmyslne.
Muzeme byt radi i za ty koridory (i kdyz nerikam, ze je to dokonale reseni, hlavne stare zabzar je strasna blbost), nemusley byt ani ony. Navic infrastrukturu v nasich pdominkach enbdue nikdy plne vlastnit soukroma spolecnost a tedy ani soucasne, ani budouci koridory nestavely a nebudou stavet CD, ani jina spolecnost, ale stat, byt treba prostrednictvim nejake spravcovske spolecnosti. To, ze jsou koridory jake jsou a kde jsou taky zalezi na tom, co je stat ochoten zaplatit. A vzhledem k tomu, ze preferuje gumokoly, tak se niceho moc lepsiho nedockame.

Blaf o beznych vozidlech na 200 a vice je take usmevny. Ano, rychlikove vozy jsou dnes bezne na 200, nicmene opravdu si myslite, ze po kolejich po cele Evrope jezdi jen takoveto vozy, nebo ze je jich vetsina? Ne, neni. Dokonce i ty vozy na 200 jezdi vetsinu casu pomaleji a tratich pro nizsi rychlost a to treba i v Nemecku. Napriklad ICE tam take velkou cast tras jezdi pomaleji nez maji maximalkou. Nase geograficke podminky proste nejsou vhodne pro vysokorychlostni trate, soucasne trate jsou samy oblouk a narovnat je, by znamenalo v podstate znovu postavit velkou cast paternich tras, VRT nemaji moc smysl v zemi, ktera ma od jednoho konce na druhy 500km a kde tri nejvetsi mesta by na teoreticke trase byly co 200km, maji dohromady okolo 2 milionu lidi a kupni sila obyvatelstva je mala. Pochybuji, ze by si nekdo koupil listek Praha - Brno za 500 az 1000kc a Praha - Ostrava za 1000 az 2000kc. Tedy ano, par lidi ano, nicmene asi by to nestacilo na zaplaceni vystavby trati.

Tim nerikam, ze je vse idealni, jen nekteri jedinci maji az moc romanticke a nesmyslne predstavy.
Registered user mira 
14.03.2007 (22:32)  
Že sem nemohou zahraniční lokomotivy vadí komu? Leda tak DB nebo OBB a to kvůli tomu, že si tady nemůžou provozovat svoje vlastní vlaky. A co myslíte že je lepší, DB? HAha, to teda ne, stačí se podívat kolik nákladních vlaků tam jezdí. Moc ne a ty co jezdí tak jen po hlavních tratích. Kdyby totiž DB koupily cargo tak zruší nejmíň 1/3 vlaků, protože ty nejsou tak ziskové. To je podle vás, zastánců privatizace, dobře? To, že by se převedly další náklady na silnici? Asi si to neumíte dát dohromady nebo si to nechcete připustit. Dál by mě zajímalo, proč lezete, obecně řečeno, zápaďákům do ...... ? Asi se vám stýská po R-U kdy se Češi měli ták dobře. Nevím proč by tu měli jetzdit jejich mašiny a my jsme měli platit jejich zisky, jejich zaměstnance a ne naše. Nebo jsme už tak zdegenerovali, že už nic nedokážeme vymyslet? Navíc kecy, že u nás jezdí několik desítek let staré loko jsou sice pravda ale zas tak tragické to není.Podívejte se opravdu pořádně do zahraničí a ne jenom do Rakouska nebo Německa.
14.03.2007 (22:21)  
Včera jsem seděl v ICE 125 ICE International a valil to z Koln Hbf na Frankfurt(Main) Hbf ... 200 km/h celkem nuda, ale jak mi potvrdil Zugchef, jelo se celých 300 km/h, to je něco! - kdo nepoznal, nepochopí! A když navíc pozorujete na vedle postavené dálnici gumokoly, jak se marně snaží vlak dohnat, přidá vám to na náladě ...

... jen, když si pak vzpomenete, že další den se probudíte opět na síti SŽDC, že vás čekají výluky na 011ce a 270ce, Bléčka everywhere, je vám k pláči.

Kde udělali soudrzi ČSSR/ČSFR/ČR chybu?
14.03.2007 (21:54)  
Fakt už aby se něco začalo dít... A v první řadě by mělo dojít k privatizaci ČD. Navenek sice akciovka, jinak ale státní moloch, který patří všem a nikomu. To se to pak rozkrádá... O pochybných zakázkách typu výhybky zbytečně v oblouku apod ani nemluvě. Dokud v tom někdo nebude mít svoje peníze, nebude na chodu firmy záviset jeho životní úroveň, nikdy ve firmě nebude fungovat osobní odpovědnost. A snaha profilovat se jako moderní firma, která kupuje kvanta nových vozidel, staví skvělé moderní vysokorychlostní tratě, kde se dá jezdit AŽ 160 (!!!) je směšná, když se všechno pořizuje na dluh za peníze EU. Popravdě se divím, že drahám ten úvěr někdo poskytl.

A k těm koridorům, lidem se to zdá jako bezvadná a nadstandardní věc akorát proto, že bolševik 20 let nesáhl na údržbu tratí a teď to místy konečně začíná vypadat "jako na západě", jak si řekně běžný člověk, co jede vlakem dvakrát ročně na výlet. Ale dnešní koridory jsou úplně to samé, co byly ve své době obyčejné tratě na Vmax 100 kmh-1, stavěné v 70. letech. Když dnes běžně dodávaná konvenční vozidla mají Vmax 200 kmh-1 a víc, tak co je pak za luxus trať, kde se místy může 160kmh-1? To je přinejmenším úsměvné.
Registered user koffr 
14.03.2007 (21:52)  
vidim to jasne, budou predcasny volby, vlada padne a zas se vsechno vrati do starejch koleji. teda ty stary koleje tu vlastne furt jsou...
Registered user happy 
14.03.2007 (21:23)  
Tady se rekonstruují koridory za miliardy a nechává se tam staré zabzař.Když to řeknu někomu,tak na mě čumí jak vyvoraná myš a nechce mně věřit.Jinak bych ještě změřil všechny lokomotivy,myslím ,že bychom se mohli divit,jak ty staré ruší.Jinak ,jestli se to povede,tak to bude super :)
Registered user Semík  mail  
14.03.2007 (21:18)  
.....české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Hlavně, že unie na to dala peníze, aby se to tam namontovalo. Někdo udělal v Bruselu chybu, nebo to nezkontroloval.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko