..: Železnici chybí 100 miliard korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Nářky cestujících na úroveň cestování na železnici neberou konce. Pokud však chce Česko dosáhnout v kvalitě železniční dopravy úrovně obvyklé v západní Evropě, musí investovat zhruba 100 miliard do obnovy souprav pro osobní přepravu. Spočítalo to ministerstvo dopravy. "Musí to být do 15 let, jinak to nemá smysl," řekl náměstek ministra Petr Šlegr. Pokud by se obnova vozového parku protáhla, Česko by náskok nikdy nedohnalo.

Pro porovnání: České dráhy v loňském rocde investovaly do obnovy vagonů pro osobní přepravu 2 miliardy. Z toho stát poskytl na dotacích zhruba 400 milionů. Dráhy by na současný objem přepravy potřebovaly sto nových příměstských vlaků. Náměstek chce proto prosadit zvýšení výdajů státu na obnovu vagónů na 4 miliardy korun ročně. Peníze na modernizaci by podle něj dráhy získaly buď jako dotaci, nebo by si soupravy koupily samy a své výdaje promítly do nákladů na dopravu, již si objednávají kraje a ministerstvo.

"Třeba Švýcarské dráhy dostávají na financování dopravní obslužnosti v přepočtu 6x větší prostředky od objednavatelů než je u nás - přičemž cena nových vozidel se nijak neliší," souhlasí mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Pokud se ČD nepodaří rychle zlepšit úroveň cestování, můžou na to doplatit odlivem cestujících. "Je třeba změnit zápornou zpětnou vazbu, kdy kvůli zhoršujícímu se vozovému parku cestující méně využívají veřejnou dopravu a tím je stále méně peněz na nové vozy," uvedl pro Deníky Bohemia stínový ministr dopravy ČSSD Petr Moos. Nedostatek peněz na nové vagony podle něj může vyřešit vstup soukromých firem do železniční dopravy nebo nákup souprav Českými drahami na leasing.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 20.3.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tgw 
21.03.2007 (10:51)  
Třeba jsem si všiml, že na méně frekventovaných tratích jezdí 810.A to i na 071 kde dříve jezdily lomomotiva a vagony.Z hlediska úspory si myslím že je to dobré.I když 810 z hlediska komfortu nic moc spíše hrůza!Škoda že tyto motoráky nejsou čtyřpodvozkové jako byli M240 a přívěsné Bix.Ty se chovaly podle mě v zatáčkách dobře a žádný skřípot a pískání v zatáčkách nebylo!!Taky je škoda že tento vůz má 80 km h .Kolikrát je totiž nasazován i na tratě kde mu jaksi dochází dech a to svou rychlostí např 070 a nebo svým výkonem a to např na trati 036 mezi Prosečí a Jabloncem dolním nádražím.Když tento motor jel s přívěšákem 810 měl jsem dojem že tam dneska už nedjedem!Pokud by totiž byl tento vůz měl 100 km h a čtyřnápravové podvozky a byl by nasazován na tratě do 80 km h byla by zde úspora nafty jelikož zde by se netočily motory do maximálních otáček a také by více vydržely!!A svými podvozky by bohatě dostačovali na dannou tratˇOpět úspora danných součástí.To byla jen úvaha a pro příklad nám pousloužil motorový vůz 810.Jinak samozřejmě by to chtělo jiný vůz a né předělávat kodrcák na zmodernizovaná kodrcák.Drc drc drc drc skřííííííp drc drc drc drc! Tedˇ narážím na podvozek ,který tam bohužel stále je a bude!
Registrierter Benutzer tgw 
21.03.2007 (10:32)  
Hmmmm hmmm.Čtu příspěvky a vcelku s vámi souhlasím.On ten problém bude zakopaný ve více směrech!!Od kvality a poloměru tratí a zabezpečovacích systémů po kvality souprav až po lobisty kteří sedí na zadku a moc pro ČD nedělají.On ten problém je i v zastávkách?Někde nejsou správně orientované?Asi také i v použitých vozidlech na danné trati?Neboli je to efektivní tam jet s touto či s touto soupravou?Kolik lidí nastoupí a kolik lidí vystuje tady a tam?Kam ty lidi nejvíce jezdí?Kolik ten vlak jezdí v danmém úseku rychlostí?Je nebo není to konkurence schopné v danné oblasti?Kdo se všechno podílí na obluze dopravy v danném úseku atd!!Domnívám se že nejmenší spotřeba u auta je při 70-90 km h a pak trochu vroste u 120 km h a největší je ve městě.Vlak bych řekl že má největší spotřebu při rozjezdech a následně při vysokých otáčkách motoru a to je jedno jestli se jedná o spalovací motor či elektrický motor.Proto jet 810 80 km h asi nebude moc úsporný než kdyby jela 60 km h.Novější vozidla mají už ovládání otáček motoru v závislosti na regulaci výkonu!A jet s brejlákem a vozy 100 km h taky asi nebude moc úsporné než jet s 854 či 842 či 843.i když maximální rychlost 842 je 100 km h a to už točí do maximálních otáček a to už si spápne asi taky více!!Domnívám se že nejlépe by mohl vyjít motor 854 ten má 120 km h.Ale podrobněji by to ukázala analíza spotřeby danných motorů 854 843 842 z tabulek nebo ze zkoušek danných motorů z dokumentace ze zkušebny spalovacích motorů.Můj názor je ale asi stejně 854 ,jelikož má jeden 6 válcový motor!kdežto 842 a 843 mají dva 6 válcové motory!Nicméně zhlediska pohodlí můj názor je 843 pohodlnější.A taky to má rychlejší rozjezd a do kopce to dokáže slušně rozjet.Viz 036 mezi Proseč a Jabloncem dolní nádraží mu tento sklonový profil tratě nedělá žádné problémy!Spíše naopak!
Registrierter Benutzer M@ra 
21.03.2007 (10:31)  
Proč by měl obnovu vozidel platit někdo jiný než zákazníci? Proberte se proboha, podívejte v jakých "archách" cestují (i po silnici) Švýcaři! Pravda, mají aspoň modernizovaný interiér. Takže se těšte na Regionovy a spol. a stát ať se stará o SŽDC - dopravní cestu, ať na ni můžou i moderní vozidla nejrůznějších dopravců atd..
21.03.2007 (9:30)  
No je to hezky pokus od soudruhu z nabrezi, ale melo by se udelat vse pro to, aby tyto dotace nedostaly CD.

Tristni priklady, kdy CD dostaly za statni prachy nove vozy a nebyly schopny je vyuzit, jsou dostatecnym duvodem:
- 843, z niz byla jeste nedavno snad pulka dlouhodobe odstavena; nyni jich je nepojizdnych nejmene 3ks (z cca 20ks serie je to dost)
- 471, z 25 dodanych kusu jich je vzdy nejakych cca 5, ale i treba 7 mimo provoz na vsechny mozne neduhy. Jednotky jsou spinave, nefunguji na nich WC, dvere, odpadaky... lidove prirovnani "chovat se jako kurva k decku" je zcela na miste
- 680, vyhozene prachy za pitomost, kterou ceske zeleznice potrebovaly asi ze vseho nejmin

Prachy by mely jit regionalnim podnikum, ktere se budou ve spolupraci s krajem starat o regionalni dopravu, ne komunistickym pitomcum z CD, kteri hospodarit opravdu neumi a nikdy umet nebudou.
Registrierter Benutzer dohlib 
21.03.2007 (0:27)  
Chtělo by to nové loko i vagony. A když měl snahu jezdit RT Expres, tak to ČD ruku v ruce s Drážním úřadem zakázalo. Přitom tam byl problém podobný jako u Pendolina. Někde to jde a někde ne.
Registrierter Benutzer koffr 
20.03.2007 (23:11)  
Omyl, tech sto mld nechybi zeleznici, ale vyzirkum z CESKYCH DRAH!!!
20.03.2007 (22:42)  
Každopádně nákup nových jednotek by byl dobrým východiskem pro zvýšení komfortu pro cestující veřejnost (nemyslím tím Pendolína), na Ex a R by to také chtělo minimálně rekonstruovat příslušné vozy. V této oblasti je tedy důležité něřešit pouze interiér, ale hlavně pojezd a kvalitní odhlučnění... protože pokud tím vozem máte jet 8 hodin, pak to může výrazně zlepšit zážitek z jízdy. Vcelku je mi jedno, kdo bude nakupovaná vozidla vyrábět, jde hlavně o to, aby splňovala požadavky a samozřejmě byla za nejlepší cenu. Jestli to budou vozidla české produkce nebo Siemens to je vcelku jedno.

Nicméně jak bylo v článku uvedeno o švýcarských železnicích, rád bych výše uvedené poněkud poupravil. Švýcarsko výrazně vybočuje z tradiční evropské dopravní politiky. Švýcaři si cca před 10 lety odhlasovali v celonárodním referndu, že budou výrazně upřednostňovat železniční dopravu před dopravou individuální i nákladní silniční. Toto rozhodnutí naštěstí tvrdě zahrnuli i do svých zákonů včetně ústavy. Protože je tedy švýcarsko velmi výrazně orientováno na ochranu svého přírodního bohatství, výše uvedené kroky jsou vcelku logické. Nicméně nelze takto srovnávat hospodářsky vyspělé Švýcarsko se současnou ČR, která se uplynulých 18 let vzpamatovávala z dob socialismu. Možná by bylo proto vhodnější zde uvést srovnání s některým jiným státem např. s Maďarskem, Slovenskem, Polskem, Slovinskem, jenže v těchto zemích jsou na tom s železniční dopravou mnohdy velice podobně jako ČR (zde bych dokonce ČR označil možná jako jakéhosi průkopníka).
20.03.2007 (22:34)  
4*15 mld=60 mld,kde je těch dalších 40?Stát chce rozprodat ČEZ aby měl na dálnice,kde teda ty peníze vezmou?
Taky bych to udělal stylem objednáme,zaplatíme pro vás Bmz dostanete x kusů v dobu y.Verze R 471 na 160 což je její konstrukční rychlost by byla ideální,stačilo by pozměnit interiér.Pro příměstkou 140 stačí.471 by bylo potřeba asi 80 kusů,Bmz 300,nový 380 50ks.
Dále by byly potřeba motory typu Dm12,Desiro a malé el.jednotky tak pro 50 lidí.Na 090 pantáky 460 se dvěma 060 a v nich večer např.21:30 hod-5 lidí je nesmysl.
Nicméně nové vozidla potřebují reko tratě,takže je potřeba říct i za b,kolik půjde sŽDC přes SFDI,aby jsme ty nový vozidla hned neoddělali.
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
20.03.2007 (21:56)  
Zamýšlím se nad tím jak je "špatné",že 471 nejezdí 160 km/hod. a docházím k názoru,že to je zbytečné.Jednak je to vlak určený pro osobní příměstskou dopravu a přemýšlím kde bych ho na těch 160 rozjel.A říkám - skoro nikde.Jediný úsek mě napadá a to okolí Střeně.
Zastávky jsou hustě za sebou.Spotřeba energie od rychlosti 120 km/hod jde kvadraticky nahoru a taková rychlost začíná být ekonomická až od ujeté vzdálenosti min.7 km.Pokud by 471 měly převahu meziměstské vzdálenosti a používaly by se na rychlíky nebo spěšňáky-potom by měla rychlost 160 km/hod teprve význam.
Registrierter Benutzer sersa  mail  
20.03.2007 (21:35)  
Me tak jeste napada takova vtirava otazka - kdyz teda se nekde tech 100mld za 15 let vyskrabe, tak co donuti je CD pouzivat racionalne? Nehrozi vubec ze to dopadne tak ze drahy budou nakupovat podle dotacni politiky dneska - musime to utratit stuj co stuj nebo budeme podezreli ze ty prachy nepotrebujeme a budem muset neco vracet? Nebo jina vec - bude se zase objednavat po seriich jako 5-6 kusu misto jedny velky serie jako treba OBB a Taurusy kdy pak kusova cena je vyrazne nizsi a pripadny upravy a lokalni modifikace se daji poresit casem...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko