..: Železnici chybí 100 miliard korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Nářky cestujících na úroveň cestování na železnici neberou konce. Pokud však chce Česko dosáhnout v kvalitě železniční dopravy úrovně obvyklé v západní Evropě, musí investovat zhruba 100 miliard do obnovy souprav pro osobní přepravu. Spočítalo to ministerstvo dopravy. "Musí to být do 15 let, jinak to nemá smysl," řekl náměstek ministra Petr Šlegr. Pokud by se obnova vozového parku protáhla, Česko by náskok nikdy nedohnalo.

Pro porovnání: České dráhy v loňském rocde investovaly do obnovy vagonů pro osobní přepravu 2 miliardy. Z toho stát poskytl na dotacích zhruba 400 milionů. Dráhy by na současný objem přepravy potřebovaly sto nových příměstských vlaků. Náměstek chce proto prosadit zvýšení výdajů státu na obnovu vagónů na 4 miliardy korun ročně. Peníze na modernizaci by podle něj dráhy získaly buď jako dotaci, nebo by si soupravy koupily samy a své výdaje promítly do nákladů na dopravu, již si objednávají kraje a ministerstvo.

"Třeba Švýcarské dráhy dostávají na financování dopravní obslužnosti v přepočtu 6x větší prostředky od objednavatelů než je u nás - přičemž cena nových vozidel se nijak neliší," souhlasí mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Pokud se ČD nepodaří rychle zlepšit úroveň cestování, můžou na to doplatit odlivem cestujících. "Je třeba změnit zápornou zpětnou vazbu, kdy kvůli zhoršujícímu se vozovému parku cestující méně využívají veřejnou dopravu a tím je stále méně peněz na nové vozy," uvedl pro Deníky Bohemia stínový ministr dopravy ČSSD Petr Moos. Nedostatek peněz na nové vagony podle něj může vyřešit vstup soukromých firem do železniční dopravy nebo nákup souprav Českými drahami na leasing.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 20.3.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.03.2007 (18:55)  
happy: Právě proto si myslím, že lepší bude, pokud bude stát dávat přímo dotace na nákup těch vozidel , než aby to pak dopravce požadoval po krajích, to by pak dopadlo jak píšeš. Přecejenom stát by tak podporoval svoji dopravní politiku a nemusel se spoléhat na kraje, které by šly určitě cestou úspor...
Registrierter Benutzer happy 
20.03.2007 (18:47)  
No konečně.pokud by tedy do toho dali alespoň 4 mld ročně,tak už by to bylo znatelné.Ale je zde problém.Pokud čd dostane dotace od státu,potom je nanejvýš vhodné,aby se kraje a MD staraly o to,kam skutečně ty peníze tečou.Ono je docela možné,že by si čd nakoupily další Pendolína a ty provozovaly jako vlaky EC,IC,SC-tudíž na vlastní triko a na rychlíky a osobáky,na které by se dostaly dotace,na ty by nezbylo.Tudíž by to měla být dotace cíleně na daný druh vlaku a ne obecně na nová vozidla.
Pokud by to bylo formou rozpočítání na dopravní obslužnost a čd by si koupily vozidla na leasing,náklady by potom uplatnily na krajích a MD.To ovšem chci vidět,jak kraje budou solit.To radši pozavíraj půlku tratí,nebo řeknou ,že 810+010 v plyši stačí.ALe tu ovšem zase by mělo být jasně dáno,na kterou trať a které spoje se to vztahuje
Registrierter Benutzer PETR  mail  
20.03.2007 (18:46)  
Jenomže to si vemte jak jsou starý(mladý) ešusy a už jsou stejně zničený. To by dráhy mohly nové soupravy nakupovat pořád. Dokud se alespoň trochu nezmění chování některých cestujících, tak se kultura cestování nikdy nezlepší. Jinak samozřejmě obnovu parku vítám. Toť můj názor.
20.03.2007 (18:28)  
že by se konečně po více než 15ti letém vakuu začlo blýskat na lepší časy?
20.03.2007 (18:20)  
Je to zajímavý návrh. Sice silně pochybuji, že ho naše vláda schválí, ale budiž. Pokud počítám dobře tak vláda by přispěla za 15 let 60 miliard přičemž ČD dává na renovaci za 15 let 30 miliard. Stále těch 10 miliard chybí. Je to snadné dopočítat do stovky, ale otázka zní jak, protože jestli nebude ČD stále investovat do obnovy souprav a nebude nabízet nové a hlavně lepší služby tak nebude ani z čeho, bohužel, to platit. Doufám, že se to podaří a ČD se to podaří.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko