Praha - Nářky cestujících na úroveň cestování na železnici neberou konce. Pokud však chce Česko dosáhnout v kvalitě železniční dopravy úrovně obvyklé v západní Evropě, musí investovat zhruba 100 miliard do obnovy souprav pro osobní přepravu. Spočítalo to ministerstvo dopravy. "Musí to být do 15 let, jinak to nemá smysl," řekl náměstek ministra Petr Šlegr. Pokud by se obnova vozového parku protáhla, Česko by náskok nikdy nedohnalo.
Pro porovnání: České dráhy v loňském rocde investovaly do obnovy vagonů pro osobní přepravu 2 miliardy. Z toho stát poskytl na dotacích zhruba 400 milionů. Dráhy by na současný objem přepravy potřebovaly sto nových příměstských vlaků. Náměstek chce proto prosadit zvýšení výdajů státu na obnovu vagónů na 4 miliardy korun ročně. Peníze na modernizaci by podle něj dráhy získaly buď jako dotaci, nebo by si soupravy koupily samy a své výdaje promítly do nákladů na dopravu, již si objednávají kraje a ministerstvo.
"Třeba Švýcarské dráhy dostávají na financování dopravní obslužnosti v přepočtu 6x větší prostředky od objednavatelů než je u nás - přičemž cena nových vozidel se nijak neliší," souhlasí mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Pokud se ČD nepodaří rychle zlepšit úroveň cestování, můžou na to doplatit odlivem cestujících. "Je třeba změnit zápornou zpětnou vazbu, kdy kvůli zhoršujícímu se vozovému parku cestující méně využívají veřejnou dopravu a tím je stále méně peněz na nové vozy," uvedl pro Deníky Bohemia stínový ministr dopravy ČSSD Petr Moos. Nedostatek peněz na nové vagony podle něj může vyřešit vstup soukromých firem do železniční dopravy nebo nákup souprav Českými drahami na leasing.
zdroj: Deníky Bohemia
| 20.3.2007 (18:00)
Tak jako ČD dojdou do výběrových řízení 854 a 843, tak dojdou brzo či ještě rychleji slušnější vozítka i ne ČD společnostem nadále bez státem, či krajem podpořených nákupů či zápůjček .
1.lokální tratě a tratě málo využívané v nezávislé trakci
řada 814 a reko 810-(tady je to na dobré cestě,laciné pro kraje)
2.tratě v nezávislé trakci Os
řada 842 a 843,dokoupit nějaké dvojné desira či něco obdobného.Dokončit řidičáky k řadám 84x s nízkou podlahou
(nepříliš velké náklady)
3.tratě v nezávislé trakci R
řada 854+054+954,nebo na větší objemy lidí reko 754+x*Bp+BDbmsee
(tato kategorie by se i obešla bez nových vozidel,stačí reko starších vozů,které jsou v pořádku-Bp aj.)
4.tratě v závislé trakci Os
Dvojné či trojné elektrické Desiro,či dvojná jednotka 471,671.Možnost provozu reko 460 s vložákem a řidičákem-nízkopodlažní(zde jsou náklady vysoké,současně to zcela nevyhovuje)
5.tratě v závislé trakci R
nejspíše bych se klonil ke klonům jednotky 471/671 či klasice s reko vozy
(opět finančně velmi náročné,dnes relativně nevyhovující,soupravy s B zcela nevyhovující)160km/h
6.tratě v závislé trakci,příměstské vlaky
dokoupit řadu 471 a 671.Možnost provozu i reko 460 s vložákem a řidičákem -nízkopodlažní (opět velké investice)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










