..: Železnici chybí 100 miliard korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Nářky cestujících na úroveň cestování na železnici neberou konce. Pokud však chce Česko dosáhnout v kvalitě železniční dopravy úrovně obvyklé v západní Evropě, musí investovat zhruba 100 miliard do obnovy souprav pro osobní přepravu. Spočítalo to ministerstvo dopravy. "Musí to být do 15 let, jinak to nemá smysl," řekl náměstek ministra Petr Šlegr. Pokud by se obnova vozového parku protáhla, Česko by náskok nikdy nedohnalo.

Pro porovnání: České dráhy v loňském rocde investovaly do obnovy vagonů pro osobní přepravu 2 miliardy. Z toho stát poskytl na dotacích zhruba 400 milionů. Dráhy by na současný objem přepravy potřebovaly sto nových příměstských vlaků. Náměstek chce proto prosadit zvýšení výdajů státu na obnovu vagónů na 4 miliardy korun ročně. Peníze na modernizaci by podle něj dráhy získaly buď jako dotaci, nebo by si soupravy koupily samy a své výdaje promítly do nákladů na dopravu, již si objednávají kraje a ministerstvo.

"Třeba Švýcarské dráhy dostávají na financování dopravní obslužnosti v přepočtu 6x větší prostředky od objednavatelů než je u nás - přičemž cena nových vozidel se nijak neliší," souhlasí mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Pokud se ČD nepodaří rychle zlepšit úroveň cestování, můžou na to doplatit odlivem cestujících. "Je třeba změnit zápornou zpětnou vazbu, kdy kvůli zhoršujícímu se vozovému parku cestující méně využívají veřejnou dopravu a tím je stále méně peněz na nové vozy," uvedl pro Deníky Bohemia stínový ministr dopravy ČSSD Petr Moos. Nedostatek peněz na nové vagony podle něj může vyřešit vstup soukromých firem do železniční dopravy nebo nákup souprav Českými drahami na leasing.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 20.3.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.03.2007 (21:05)  
George_couser: To je pravda další desítky a možná i stovky miliard se musí nalít do SŽDC/ČD přes SFDI. Protože k čemu jsou soupravy např. 843 na 110 km/h když jedou většinu trasy 70...
20.03.2007 (19:58)  
jinak teď mě napadá - chybí 100 miliard na obnovu vozového parku...a kolik mld. chybí na obnovu a výstavbu infrastruktury?
20.03.2007 (19:56)  
zdenek84: No ČD to chcou kupovat na vlastní riziko...jiank normálně bych byl taky proti, ale lepší než něco pytlíkovat se 7 kusy...
20.03.2007 (19:54)  
George_Couser: jenom ne žádná další pendolina, za to si připlácet odmítám. zlaté bmz. ale myslím, že rekonstrukce dalších béček na bee by kvalitu cestování rychlíky hodně zlepšilo
20.03.2007 (19:52)  
Jiří Hovorka: A v případě podezřelé částky bude uchazeč (ČD) vyřazen a v případě nepodezřelé částky na to kraj nebude mít. Co s tím a kolik vyjezdí soukromníci s tím co mají nebo si na to někde seženou?

Tak jako ČD dojdou do výběrových řízení 854 a 843, tak dojdou brzo či ještě rychleji slušnější vozítka i ne ČD společnostem nadále bez státem, či krajem podpořených nákupů či zápůjček .
20.03.2007 (19:35)  
K současným 100 regionovám přiobjednat ještě 50 (přecejenom za tu cenu...). Objednat prvních 100 dvouvozových 844, dalších 30 kusů 471/671, reko 460, určitě by se uživila 30ti kusová série 675...no a pokud ČD chcou dalších 7 pendolin, tak by mohly na jižní větvi de facto úplně nahradit klasické soupravy (viz ten můj pokus s oběhy :-D ), tak by jejich vagony (Bee, Bpee) mohly jít na Ex a R....reko B (nejen interiér, ale i podvozky,...)
Registrierter Benutzer happy 
20.03.2007 (19:21)  
No ještě by chtělo vyhodnotit,co chybí na kolejích.
1.lokální tratě a tratě málo využívané v nezávislé trakci
řada 814 a reko 810-(tady je to na dobré cestě,laciné pro kraje)
2.tratě v nezávislé trakci Os
řada 842 a 843,dokoupit nějaké dvojné desira či něco obdobného.Dokončit řidičáky k řadám 84x s nízkou podlahou
(nepříliš velké náklady)
3.tratě v nezávislé trakci R
řada 854+054+954,nebo na větší objemy lidí reko 754+x*Bp+BDbmsee
(tato kategorie by se i obešla bez nových vozidel,stačí reko starších vozů,které jsou v pořádku-Bp aj.)
4.tratě v závislé trakci Os
Dvojné či trojné elektrické Desiro,či dvojná jednotka 471,671.Možnost provozu reko 460 s vložákem a řidičákem-nízkopodlažní(zde jsou náklady vysoké,současně to zcela nevyhovuje)
5.tratě v závislé trakci R
nejspíše bych se klonil ke klonům jednotky 471/671 či klasice s reko vozy
(opět finančně velmi náročné,dnes relativně nevyhovující,soupravy s B zcela nevyhovující)160km/h
6.tratě v závislé trakci,příměstské vlaky
dokoupit řadu 471 a 671.Možnost provozu i reko 460 s vložákem a řidičákem -nízkopodlažní (opět velké investice)
20.03.2007 (19:15)  
Když ČD nabízejí ve výběrovkách ceny kde nezohledňují odpisy na nová vozidla, tak se nemáme čemu divit a tenhle článek je potom zbytečný. Kraje (stát) mají při vypisování VŘ jasně říci, že cena má být dvousložková (provoz, obnova vozového parku). V případech podezřele nízké částky určené na obnovu voz. parku měl být uchazeč rovnou vyřazen. Pak by tu nenastala tahle situace a cestující by nemuseli jezdit ve šrotu, mačkat se jako sardinky, případně nuceně využívat další "populární" služby.
Registrierter Benutzer happy 
20.03.2007 (19:03)  
JJ taky si myslím,že by stát měl jasně říct: Tady dáváme 800 milionů na jednotky 471 pro příměstskou dopravu,pak třeba 1 mld na vozy Siemens Bmz na Rychlíky a podobně ane tady máte balík peněz a koupěte si co chcete.To by dopadlo nevalně
Registrierter Benutzer ladik 
20.03.2007 (19:01)  
no a objednaj zakonzervované 810 (regiošuky)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko