..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Bubík 
07.05.2007 (23:18)  
Ale to co jde tak svedou přece na ČD a myslí si že oni udělali všechno zpravne!
Registrierter Benutzer Kubajs 
07.05.2007 (23:18)  
Sharky33: píšou že lokomotiva zastavila až po 100metrech. Nevím jaký tam jsou rozhledový poměry, ale řekněme že hořící kamion musel fíra vidět minimálně 50m předem. Z toho plyne zábrzdná vzdálenost min 150m. A teď by to chtělo nějakýho fíru kterej nám řekne jakou ryhlostí může samotná lokomotiva jet, aby při použití ryhlobrzdy zastavila na 150-ti metrech.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (23:17)  
Lítací Skot:

Protože pan Zikmund dělá chytrýho, a přitom to vůbec nezná.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (23:16)  
Zikmunde, přečti si pořádně článek 21 ČD D2. Tam je napsáno, že při jízdě podle rozhledových poměrů nesmí fíra překročit nejvyšší dovolenou rychlost a zároveň musí zastavit před kolejovými vozidly, PŘÍPADNĚ JINOU PŘEKÁŽKOU!!! Navíc na odd. návěstidlech AB před přejezdy jsou štíty Op, které při jízdě podle rozhledových poměrů nařizují jet přes přejezdy se zvýšenou opatrností (opět definice v čl. 21).

K nouzovému zastavení vlaku neslouží POUZE TRS, ale také Schönovy sáně, zarážky, odvraty, shazování návěstidel, vypínání trolejového napětí, návěst Stůj zastavte všemi prostředky atd. A když Generální stop, nebo Adresný stop nefunguje, nebo nelze zjistit, jestli zafungoval, je POVINNOSTÍ výpravčího pokusit se zastavit vlak jinak! To je základní bezpečnostní pořekadlo, a je jedno, jestli to je napsaný v nějakým předpisu, nebo ne!
07.05.2007 (23:09)  
Miroslav Zikmund: Nebo to třeba může být protijedoucí ŽKV, protože výpravčí povolí odjezd vlaku proti traťovému souhlasu na přivolávačku. A to se už stalo.

Proč je v návodu k obsluze ABE-1 přímo zmiňována funkce pro nouzové zastavení vlaku pomocí návěsti "stůj", kdyby to nebylo k tomu určeno? I jedenáctka to uznala jako jednu z možností.
07.05.2007 (23:06)  
Správně to píše Miroslav Zikmund. Ještě bych chtěl se zeptat těch všech kteří jsou tak chytří ,že všechno vědí a hned vynesou rozsudek ,ví někdo z vás kolika kilometrickou rychlostí do toho kamionu narazil a jak dlouho byla vypnutá elektrika?
Registrierter Benutzer js 
07.05.2007 (23:02)  
Vousac:
Myslenka svest to na rok 1989 je sice pozoruhodna, ale ponekud mimo.
Nehody se tehdy stavaly tak jako ted, a dokonce bych subjektivne rekl, ze i casteji a tragictejsi.
Jezdilo vic vlaku? A kde? Mozna nakladnich ze / do SSSR.
A ze byli tehdy zeleznicari na svou praci hrdi? Mozna tim jen myslite neco jineho nez ja, ale coby cestujici jsem se tehdy s lemplovstvim pri ceste vlakem setkaval urcite casteji nez ted. V tomto se situace prece jen pomalu zlepsuje.
Registrierter Benutzer Bubík 
07.05.2007 (23:01)  
Tak ale kdo tam jel ta vi ze tam je dloha tociva zatačka na draze a fira nedostal treba zadné telefony do lokomotivy o tom co se deje na trati a vsicni si mysli ze udelali co meli tak to svedou na ČD! :-(
Registrierter Benutzer Palko 
07.05.2007 (22:56)  
A i při tom poklesu napětí bych řekl, že pokud jede na stroji o kterém ví, že bez elektriky brzdí blbě, tak by měl jet pomalu - tedy podle rozhledových poměrů, no prostě tak, aby stihl kdykoliv zastavit, a ne jet dál, jakoby se nechumelilo (něříkám, že tak jel, informace nemám), ale vzhledem k tomu, že do toho auta vrazil a ještě 100 metrů jel, tak asi nejel zrovna pomaličku.
07.05.2007 (22:54)  
Jede podle rozhledových poměrů, příčemž nesmí překročit nejvyšší dovolenou rychlost.
Na autobloku může překážku v jízdní cestě tvořít pouze předcházející kolejové vozidlo, které ještě neuvolnilo příslušný prostorový oddíl – důvod, pro který byla návěst stůj a nebo se jedná o poruchu, např. prasklé žárovky. Tohle jsou ovšem pouze teoretické úvahy, protože taková situace reálně nenastala.
K "nouzovému" zastavení vlaku slouží GENERÁLNÍ STOP, nikoli přepnutí návěstidel autobloku na stůj, čili nemá smysl se tím vůbec zabývat.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko