Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.
Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.
zdroj: iDnes
Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce
Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.
zdroj: www.dicr.cz
Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)
Dnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.
zdroj: České dráhy
Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz
Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.
zdroj: Novinky.cz

Protože pan Zikmund dělá chytrýho, a přitom to vůbec nezná.
K nouzovému zastavení vlaku neslouží POUZE TRS, ale také Schönovy sáně, zarážky, odvraty, shazování návěstidel, vypínání trolejového napětí, návěst Stůj zastavte všemi prostředky atd. A když Generální stop, nebo Adresný stop nefunguje, nebo nelze zjistit, jestli zafungoval, je POVINNOSTÍ výpravčího pokusit se zastavit vlak jinak! To je základní bezpečnostní pořekadlo, a je jedno, jestli to je napsaný v nějakým předpisu, nebo ne!
Proč je v návodu k obsluze ABE-1 přímo zmiňována funkce pro nouzové zastavení vlaku pomocí návěsti "stůj", kdyby to nebylo k tomu určeno? I jedenáctka to uznala jako jednu z možností.
Myslenka svest to na rok 1989 je sice pozoruhodna, ale ponekud mimo.
Nehody se tehdy stavaly tak jako ted, a dokonce bych subjektivne rekl, ze i casteji a tragictejsi.
Jezdilo vic vlaku? A kde? Mozna nakladnich ze / do SSSR.
A ze byli tehdy zeleznicari na svou praci hrdi? Mozna tim jen myslite neco jineho nez ja, ale coby cestujici jsem se tehdy s lemplovstvim pri ceste vlakem setkaval urcite casteji nez ted. V tomto se situace prece jen pomalu zlepsuje.
Na autobloku může překážku v jízdní cestě tvořít pouze předcházející kolejové vozidlo, které ještě neuvolnilo příslušný prostorový oddíl – důvod, pro který byla návěst stůj a nebo se jedná o poruchu, např. prasklé žárovky. Tohle jsou ovšem pouze teoretické úvahy, protože taková situace reálně nenastala.
K "nouzovému" zastavení vlaku slouží GENERÁLNÍ STOP, nikoli přepnutí návěstidel autobloku na stůj, čili nemá smysl se tím vůbec zabývat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











