..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registered user čunče  mail  
07.05.2007 (22:50)  
Zikmunde, Vy pravděpodobně píšete do Železničáře i jinam. Dobrá. Ale provoz na dráhách celostátních a regionálních neznáte. Co má dělat fíra při poklesu napětí pod určitou mez? Musí sledovat vlastní soupravu, případně ostatní soupravy, není-li na nich závada..bla bla..a podle okolností vlak zastavit. (ČD D2 ¨čl. 1017 b)
A co má dělat při jízdě proti stůj na AB je v ČD D2, kromě toho, co jste ocitoval tam je, že MUSÍ JET PODLE ROZHLEDU (JÍZDA PODLE ROZHLEDU JE DEFINOVÁNA). kDYBY TEN FÍRA JEL PODLE ROZHLEDU, NEMOHL BY NARAZIT DO TOHO KAMIONU. BUĎTE TAK LASKAV A NEDĚLEJTE ZE MNE (VÝPRAVČÍHO) BLBCE.
07.05.2007 (22:40)  
koffr (21:21):
Takhle jsem se už hodně dlouho nezasmál!
To bylo tak trefně a vtipně napsané! Souhlasím, a kdo není zaslepeným členem ČD sekty, musí uznat, že na tom něco je.
07.05.2007 (22:38)  
Ad Kubajs:špičkový top-management nic nezmůže,odbory ČD neovládají,to je jen fáma. Před R.1989 jezdilo mnohem víc vlsků,odvezlo se mnohonásobně více nákladu,ale zaměstnanci měli dráhu jako,,svoji".Zařízení,včetně zabezpečovacího mělo k dokonalosti hodně daleko,ale pocit zodpovědnosti a hrdosti na svoji práci byl hodně vysoký. Bohúžel to již vzalo za své,a tohle jsou výsledky.
Registered user Bubík 
07.05.2007 (22:38)  
Takže pouze lokomotiva a ne soupravovy vlak chapu to dobře?
07.05.2007 (22:37)  
Miroslav Zikmund: Sice je to návěstidlo s permisivním významem návěsti "stůj", ale po jeho projetí, pokud na něm není volnoznak, musí jet podle rozhledu a u přejezdu v oddílu za návěstidlem se chovat, jako by jel na Op-čko.
Registered user Kubajs 
07.05.2007 (22:34)  
Miroslav Zikmund: a není tam ještě něco o tom, že smí pokračovat jen takouvou rychlostí, aby byl schopen zastavit?
Editor or ŽelPage Administrator JRtrain  mail  
07.05.2007 (22:32)  
Bubík - byla to lokomotiva, je to ve zprávě napsáno - tzn. LV - lokomotivní vlak
Registered user Kubajs 
07.05.2007 (22:30)  
koffr: tvůj příspěvek z 21:21 je opravdu trefný. Myslím že přesně takhle to vidí každý kdo má železnici rád a sleduje dění okolo ní a není zaměstnancem ČD. Jen bych ve druhým odstavci vyměnil slovo nezaměstnanost za slovo přezaměstnanost.
Myslím že dokud tuto firmu bodou ovládat odboráři a ne špičkovej top management tak tam bordel navždycky zůstane a průsery se budou dělat dál.
Registered user Bubík 
07.05.2007 (22:28)  
Nevite nekdo co to bylo za rychlik nebo za vlak?Dík
07.05.2007 (22:27)  
ad Čunče : pří poklesu napětí v troleji musí strojvedoucí zastavit … to myslíte vážně … co takhle pokles napětí z 3 000 V na 2 900 V, to má taky strojvedoucí zastavit ?????

Co má dělat strojvedoucí při ztrátě napětí v troleji popisuje D2 článek 1017 b), nikde se nepíše o povinnosti zastavit …

ad : Přepnutí světel na autobloku na stůj

Co tím dokážete ? Doporučuji oživit znalost předpisu D2, článek 312, písmeno a) > zjednodušeně řečeno "… vlak může pokračovat po zastavení u návěstidla v jízdě okamžitě i když je na návěstidle návěst stůj… "

Nepleťte si prosím návěst stůj na oddílovém návěstidle autobloku s návěstí stůj na jiných druzích hlavních návěstidel.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 22      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko