..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
09.05.2007 (11:46)  
M : Hasiči nemuseli" proziravě " žiadať o zastavenie dopravy a vypnutie troleja : v takom poradí ako som uviedol by to bolo najsprávnejšie, ale zrejme nebolo! Lebo každý zamestnanec, ktorý sa dozvie o nebezpečí na trati, v priestoroch železnice je povinný vyrozumieť predovšetkým toho, ktorý s tým pracuje a ktorý pracuje nepretržite a nie len 8 hod denne. A to je väčšinou výpravca, na vyššej úrovni dispečer, vlakový, alebo traťový ! A nie najprv hasičov, ktorí neriadia dopravu a nemajú možnosť zastaviť dopravu a vypnúť napäti ! Potom síce zavolajú elektrodipečera, ale ten môže len vypnúť a nie zastaviť rušeň. Nakoniec možno sa o prípade dozvie vlakový disp., ale ak nemá možnosť presne zistiť čo je na trati, tak ako má možnosť trať. disp. na DOZZ, aj tak musí zavolať a vyrozumieť výpravcov na danom úseku . A len tí môžu zisiť, kde sa nachádza nejaký vlak, ktorý je na ohrozenom priecestí. A práve v tom, že sa tento postup začal z opačnej strany ako mal , sa premárnil ten vzácny čas, kedy bolo možné tú mašinu zastaviť !
Lebo najprv treba vyrozumieť hoci len jedného výpravcu zo sused. staníc, tí by oznámili, či je na trati k priecestiu nejaký vlak, mohli ihneď vypnúť trolej, vylúčiť trať. koľaj, vyrozumieť aj žel. hasičov, a následne až potom o prípade vyrozumieť el. a vl. dispečerov , až potom oznámiť prípad kontrolnému disp., žel. polícii a p.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
09.05.2007 (10:22)  
ad Dispatcher:

opět z mé vlastní zkušenosti (elektrárna, rozvody tepla a světla - i to funguje v reálném čase a je to součástí "Havarijního plánování"):

Systém ČD, jak jste ho nastínil:

1) Všichni zaměstnanci - to je průsšvih pro a) ty všechny zaměstnance b) a tím i vnitřně pro organizaci
2) Osvědčilo se "Dispečerské pracoviště" - se směnovým a územním nadhledem, přehledem (vizualizováno "na PC"), pravomocemi a prostředky rozhodnout a provést zásah. (Další komunikace jen profesionální, "neveřejná". Nedílné je aktivovat "Tiskovou mluvku" a dotazy z obecné sféry nelítostně přeměrovat na ni. Dispečer/Směnový inženýr dále řídí provoz, dává pokyn k odstavení a zabezpečení zařízení, aktivuje "Havarijní službu", připravuje znovunastolení provozního stavu a nemá čas se vykecávat = organizace ho svým systémem chrání, aby se věnoval podstatnému).
3) Důsledně vyžadována profesionální komunikace (v Německu příkladně zvaná "Komandosprache"
4) S vnější vazbou důsledně a průkazně seznámeno "Oprávněné okolí" zejména v rámci havarijního plánování a zde lze požadovat (vyžadovat) formalizaci komunikace = sdělení a pak je organizace/zaměstnanec lépe chráněn proti "volnější formě sdělení" - viz Vraňany.
Registrierter Benutzer NolthA  mail  
09.05.2007 (9:17)  
babilon:
tu uvodní část příspěvku jsem myslel jako rejpnutí do všech diskutujících ...

nějaký čas jsem u dráhy dělal a vím jak to chodí ...

a rozhodně bych si nedovolil urážet práci kohokoliv, ono každy jsme jen člověk, a člověk je tvor chybující, některé chyby ovšem mají hrozivé následky ..... ale myslím že zde není nikdo kdo by nikdy neudělal chybu, otázka je jen zda se té chybě dalo předejít, jakým způsobem, a hlevně se z té chyby poučit a zavést opatření aby se to již nemohlo opakovat ... a toto myslím obecně a věřím že se mnou budete souhlasit.
09.05.2007 (8:59)  
Prostě uvázla komunikace mezi HZS ČR a ČD a. s. Jak sám Bc. Mitáček v reportáži TV NOVA uvedl, hasiči pokoušeli se dovolat i do sousedních stanic, ale marně. Zde totiž se osvědčila stoupova vlastní zkušenost číslo 3. 3) Přístup "zavolám tam, tím jsem z obliga", i když zavolám nesprávně - je běžný.

Jak to asi bylo:
HZS ČR zřejmě kontaktoval HZS ČD v Přerově, ti kontaktovali SDC SEE Vsetín s žádostí o vypnutí proudu, následně HZS ČD a. s. v nejlepším případě výpravčího Valmez a Jablůnka, ale spíše (soudě podle času) kontaktovala vedoucího dispečera RCP Ostrava, ten v lepším případě výpravčího ve Valmezu nebo Jablůnce, v horším případě kontaktoval provozního dispečera řídícího tuto trať a ten následně výpravčího.

Systém ČD na ohlašování mimořádných událostí je však nastaven takto:

Mimořádná událost -> každý zaměstnanec ČD a.s. -> výpravčí na ohlašovacím pracovišti a pak na stejné úrovni:
HZS, PČR, ZS, Vedoucí dispečer RCP, Zaměstnanec neh. pohotovosti UŽST, DKV, SDC. Další etapu svolávání má vedoucí disopečer RCP (RIBŽD, ředitel RCP, nehodový vlak apod.) a poslední etapa svolávání je na RIBŽD ti kontaktují DI ČR.
Takže hasiči by podle ohlašovacího plánu ČD měli kontaktovat výpravčího. Úsudky o tom jestli je to dobře nebo špatně nechám na Vás.

Proč se nedovolali ? Protože jestli volali na čísla ve Zlatých stránkách, tam jsou většinou telefonní čísla na informace o službách cestující veřejnosti a ne na výpravčího, a proto (bylo po půlnoci) se nikam nedovolali, protože tito lidé jsou v noci "zbyteční" podle managementu ČD.

Ad Jiří Kareš:
Vaše řešení s čudlem u přejezdu je opravdu nejrychlejší, a myslím, že i v dnešních poměrech na ČD snadno realizovatelné s jedním velkým ALE: Jak zajistit toto tlačítko proti zneužití ? V metru jsou stanice pod dohledem kamer, ale přejezdy u ČD ne, bohužel.
Registrierter Benutzer dohlib 
09.05.2007 (0:46)  
No je mi taky divné to, že hořící gumokol musel ve tmě svítit, pokud tedy hořel pořádně a že ho tedy strojvůdce neviděl či se zrovna nedíval...
Registrierter Benutzer JK ml. 
09.05.2007 (0:31)  
Ad M: pouze očíslovat přejezdy je rychlejší.....ale to se do toho furt zapojuje ten zaměstnanec ČD, ale já bych je neodsuzoval ty řeči o barevným faxu se mi nelíbí. Ale pravda je ta že systém čudlu by byl těžce nejrychlejší a na dvojkolejných tratích je každý telefonát obrovské riziko z prodlení.
Odmyslíme li sci fi čudl, taková věc jako zastavení provozu na trati by měla být jištěna ověřovacím telefonátem (strana která žádá zastavení např. neví - nemá ověřeno jestli porovoz zastavit lze okamžitě z obou stran apod, záchranný tým se pak pošle k hašení požáru kde zřejmě není zastavený provoz na trati (nedovolali se) nebo jsou pochybnosti (dráhy jsou posichrovaný ale, věřte nevěřte...)věděli řadoví hasiči v těchto případech že jedou hasit(vyprošťovat - odtahovat) na přejezd kde nemusí být zastavená železniční doprava???? Ne... v případě u Vsetína dle zprávy v televizi museli přeparkovat techniku (ve Vraňanech dorazili "naštěstí" pozdě).Tudíž nevěděli, jinak by se na přejezdu chovali jinak. To je hrozný hazard.

Ad Nolth A:horší by bylo kdyby hasiči sehnali číslo na dráhu a volali do nějakého zamčeného kanclu na nádraží, kde se noční neslouží......to se omluvit nedá, ale za to by nemohl výpravčí.
jdu spát
09.05.2007 (0:06)  
NolthA: všichni se snažej svalit na někoho vinu to je zajímavé že je spousta chytrejch a vědí co by měl kdo udělat, achjo škoda že ty chytrý u takových věcí nejsou, a že jsou tam vždy jen blci co si nevěděj rady....
Pevně věřím, že nemáte pravdu. Ono totiž, když "chytrý" udělá, co má, a nic se nestane, tak se o tom většinou nedovíte, protože to není pro média zajímavé.
Registrierter Benutzer milos  mail  
08.05.2007 (23:49)  
M: ooo, diky :- )) radsi bych ale nemel co komentovat... posledni dobou jezdim dost pravidelne kejvadlem pha-ova a zpet a radsi si vybiram mista v zadni casti soupravy - co kdyby opet nekdo nenahlasil mimoradku tak, aby s tim na draze neco efektivne udelali...

jinak milos a miloš jsme dve ruzne osoby, ja su rodily hostivicak (trat 120), zatim nefotim, ale laka me to zkusit, pokud cas a nadseni dovoli...
Registrierter Benutzer M 
08.05.2007 (23:48)  
Jiri Kares - jako na tohle se da rict jedine - Casu Dost:-))
Registrierter Benutzer JK ml. 
08.05.2007 (23:44)  
AD M: to moje "zab zař" by fungovalo samo automaticky by to schazovalo nejbližší návěstidla vjezdová odjezdová autoboloky to je fuk prostě něco jako v metru v případě pádu člověka do kolejiště stiskně čudl.... Proto je reportáž až z roku 2027 :-(((
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko