Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.
Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.
zdroj: iDnes
Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce
Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.
zdroj: www.dicr.cz
Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)
Dnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.
zdroj: České dráhy
Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz
Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.
zdroj: Novinky.cz

ono dle mého názaru by vinu měli nést ti hooodně nahoře, a to nejen od drahy ale celkově že neexistuje pořádný systém ohlašování mimořádných událostí
a to že se nelze dovplat do stanice ... i vypravčí je jen člověk třeba zrovna seděl na záchodě, no a co každý člověk má potřeby ... stále se zmenšuje počet lidí na dráze, ale hlavně těch co opravdu dělaj, těch nahoře je snad čím dál více .... pokud je výpravčí ve směně sám tak má i dost poviností ... ale vše jsou jen spekulace .... jak to bylo se asi těžko dozvíme
Dokud nebudou žel přejezdy číslované, dokud na nich nebude instalované tlačítko s podobnou funkcí jakou jsem posal s nadsázkou výše, prostě nevím, jak jako laik mohu v podobných situacích zasáhnout lépe a rychleji než uvést do pohybu telefonátem IZS a spoléhat že mezi složkami nevznikne informační šum s nehodou vlaku na konci.....
A tak nak velmi pekne to taky okomentovali na www.modernibrno.cz a to nasledovne (jejich stanovisko plne vystihuje i to moje)
Na železničním přejezdu začal hořet kamion. K požáru byli přivoláni hasiči, kteří prozíravě požádali České dráhy, aby uzavřely trať, ať nikdo nepřijde k úrazu.
Na letos již druhou žádost o bezpečné uzavření trati však železničáři zareagovali stejně chytře a duchapřítomně jako minule, a tak se stalo, že do hořícího kamionu narazila lokomotiva. Zasahujícím hasičům se naštěstí nic nestalo, ale nebylo to díky zdatnosti železnice, ale spíše díky dobré fyzické kondici hasičského sboru, jehož členové se dokáží pohybovat až desetkrát rychleji než spěšný vlak.
Rekl bych, ze to nema chybu:-))
Kromě uvedených se školí v krizové komunikaci i energetika, ba co dím i samospráva.
Prvotní je rozhodnutí, KDO v systému, a toho KDO sdělit i "protistraně". A to ve vazbě Dráhy - Okolí jaksi absentuje. Pak orgány následné moudrosti rády vytáhnou "obecnou trestní odpovědnost" jednince (předvídat a odvrátit). Systém může i chráni jednince (zaměstnance) před blbostí a nedokonalostí jiných. To je slušnost.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











