..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer NolthA  mail  
08.05.2007 (23:39)  
všichni se snažej svalit na někoho vinu to je zajímavé že je spousta chytrejch a vědí co by měl kdo udělat, achjo škoda že ty chytrý u takových věcí nejsou, a že jsou tam vždy jen blci co si nevěděj rady....

ono dle mého názaru by vinu měli nést ti hooodně nahoře, a to nejen od drahy ale celkově že neexistuje pořádný systém ohlašování mimořádných událostí

a to že se nelze dovplat do stanice ... i vypravčí je jen člověk třeba zrovna seděl na záchodě, no a co každý člověk má potřeby ... stále se zmenšuje počet lidí na dráze, ale hlavně těch co opravdu dělaj, těch nahoře je snad čím dál více .... pokud je výpravčí ve směně sám tak má i dost poviností ... ale vše jsou jen spekulace .... jak to bylo se asi těžko dozvíme
Registrierter Benutzer M 
08.05.2007 (23:20)  
Jak jsem psal u pripadu Vranany, zeleznicar by to nepochopil ani z barevnyho faxu, takze jakykoliv "zabzar" je zbytecny, pokud v nem bude figurovat alespon jeden pracovnik CD...
Registrierter Benutzer JK ml. 
08.05.2007 (23:13)  
Představte si jednu takovou reportáž TV NOVA v budoucnosti: Píše se rok 2027 a SŽDC slavnostně uvádějí do provozu poslední železniční přejezd v ČR s výstražnou světelnou signalizací, nouzovým tlačítkem pro zastavení provozu na trati.Za přítomnosti několika ředitelů a několika desítek náměstků Českých Drah a SŽDC je odhalena deska na sloupku výstražné signalizace s textem: " Přejezd číslo 123456 - V případě ohrožení železničního provozu na tomtou přejezdu rozbijte sklo a stiskněte červené tlačítko, poté volejte na tel. č. 112."Pan nejvyšší železničář pronese proslov a poté se chápe přiloženého kladívka rozbíjí sklo, tiskne tlačítko ozývá se pískot alarmu, na svém mobilním telefonu vytáčí 112 a hle ozývají se pro znalce železniční historie povědomá slova: "Mělník, operační" Ano, nacházíme na silnici z Lužce nad Vltavou do Horních Beřkovic, přesně na onom přejezdu, kde to všechno před dvaceti lety začalo vážnou nehodou rychlíku z prahy do ústí nad labem". ovšem, vážení přátelé, za mnou se nachází v dáli v polích takzvané odjezdové návěstidlo ze žst Vraňany a na něm, světe div se, se automaticky změnil znak ze zelené na červenou.Opravdu to funguje, je ovšem otázka jak transparentně byl proveden výběr firmy na istalaci těchto tlačítek neboť, jak známo nebylo, vypsáno výběrové řízení"....
Dokud nebudou žel přejezdy číslované, dokud na nich nebude instalované tlačítko s podobnou funkcí jakou jsem posal s nadsázkou výše, prostě nevím, jak jako laik mohu v podobných situacích zasáhnout lépe a rychleji než uvést do pohybu telefonátem IZS a spoléhat že mezi složkami nevznikne informační šum s nehodou vlaku na konci.....
Registrierter Benutzer M 
08.05.2007 (22:29)  
Toz jak? Tentokrat hlasky, ze to hasici popsali blbe a ze to nadrazaci meli tezky, asi neprojdou, co? Velmi pekne to okomentoval Cestujici a rekl bych primo excelentne milos (jestli je to ten fotograf od Blanska a krome fotek by se hodnotili i nejlepsi prispevky, tak jasnej kandidat na double:-))

A tak nak velmi pekne to taky okomentovali na www.modernibrno.cz a to nasledovne (jejich stanovisko plne vystihuje i to moje)
Na železničním přejezdu začal hořet kamion. K požáru byli přivoláni hasiči, kteří prozíravě požádali České dráhy, aby uzavřely trať, ať nikdo nepřijde k úrazu.
Na letos již druhou žádost o bezpečné uzavření trati však železničáři zareagovali stejně chytře a duchapřítomně jako minule, a tak se stalo, že do hořícího kamionu narazila lokomotiva. Zasahujícím hasičům se naštěstí nic nestalo, ale nebylo to díky zdatnosti železnice, ale spíše díky dobré fyzické kondici hasičského sboru, jehož členové se dokáží pohybovat až desetkrát rychleji
než spěšný vlak.
Rekl bych, ze to nema chybu:-))
08.05.2007 (21:39)  
Zasahující hasiči říkali v televizi, že se sami snažili se dovolat výpravčímu a že se jim to nepovedlo. Možná se to nepovedlo ani žel. hasičům z Přerova. :-( Kdo ví, jak to doopravdy bylo, snad se to dovíme.
Registrierter Benutzer PES38 
08.05.2007 (21:38)  
qwix: To právě neexistuje a jak tak na to koukám, tak by se asi měl zřídit. I když při předávání informace je to zase další časová prodleva.
Registrierter Benutzer qwix 
08.05.2007 (21:17)  
spytam sa mozno trochu off-topicovo - ale neexistuje na zeleznici nieco ako centralny krizovy dispecing? (nazvime to akokolvek)... pripadne na urovni kraja... lebo tymto by sa odstranili problemy kam volat - oznamenie sa spravi na 1 zname cislo a potom uz si to budu vediet zeleznice vnutorne odkomunikovat efektivnejsie (pracovnik dispecingu bude vediet kam a komu volat).
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
08.05.2007 (20:13)  
ad pan Venca Burgán:

Kromě uvedených se školí v krizové komunikaci i energetika, ba co dím i samospráva.

Prvotní je rozhodnutí, KDO v systému, a toho KDO sdělit i "protistraně". A to ve vazbě Dráhy - Okolí jaksi absentuje. Pak orgány následné moudrosti rády vytáhnou "obecnou trestní odpovědnost" jednince (předvídat a odvrátit). Systém může i chráni jednince (zaměstnance) před blbostí a nedokonalostí jiných. To je slušnost.
08.05.2007 (20:04)  
Venca Burgán napsal:Už vidím jak tu píšete co to melu za bláboly. Konečně něco pravdivého.
08.05.2007 (19:56)  
Přemýšlel jste někdo trochu nad tím časovým sletem? Jízní doba Lv z Valašského Meziříší do Jablůnky je 11 minut a pokud ten hořící kamion hasiči nahlásili opravdu deset minut před nehodou, potom došlo zřejmě k pochybení na straně drah. Ale nechci se drah nějak zastávat, ale takle neschopný snad nejsou.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko