..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   
08.05.2007 (16:05)  
A vidíte to jo to jsou přesně ty fráze z těch blbejch předpisů.Zrovna ten s tou rychlostí za rozhledu.
V těchto věcech nestačí říct jet tak aby stačil zastavit před překážkou.(To je jako když budu vařit a řeknu dej tam toho přiměřeně) v tomto případě musí být udaná max. rychlost kterou nesmí překročit např 40 nebo 60 km/h.Přeci když pojedu 60 nebo 40 tak lépe stačim zastavit před překážkou než když to tam budu kulit 100 případně Lvlaku 80km/h.
Já tady z těch věcí viním ty komisaři a lidi co tvoří předpisy.
Jo pro tyto případy by ti lidi v provozu měli být vycvičení.Myslím tím podobné výcviky jako maj záchranáři,hasiči a policisté.Prostě simulovat různé dopravní situace,tak aby ti co dělají dobře svou práci na dráze uměli zareagovat.Už vidím jak tu píšete co to melu za bláboly ale za tímto komentářem si stojím.
registrovaný uživatel milos  mail  
08.05.2007 (16:01)  
adam: no prave, proto jsem chtel napsat uplne vazne uplnou kokotinu. jako nadsazku na nektere vyroky nekterych zaslepenych CDfashos...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
08.05.2007 (15:55)  
Hmm, pěkné, jenže bláznů, kteří by tohle napsali zcela vážně, je tady až až. A tady bohužel chybělo něco, co by mi dalo najevo, že uvažuješ normálně a že to není myšleno vážně. :-)
registrovaný uživatel milos  mail  
08.05.2007 (15:49)  
Adam, to byla nadsazka, voe!! :- )))
mela to byt parafraze na nektere lidi kolem, kteri ve vsem vidi spiknuti proti CD!
ze zrovna ty se chytnes.... :- )))
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
08.05.2007 (15:25)  
milos: Jo, řidič si schválně nasáčkuje kamion na koleje, aby místo opravy shořelých hadic musel kupovat nový tahač. A to proto, aby zdiskreditoval ČD. Bože můj. :-D To je paranoia jak blázen.

Pokud hasiči požádají ČD o zastavení provozu a vypnutí proudu a to jim je potvrzeno, proč mají shánět telefon na fíru? Jediný amatérismus, který tady vidím, je ten v podání ČD, které nejsou schopné za 15 minut zastavit dopravu na trati! Věděly kde se co děje a stejně tam za 15 minut po nahlášení zahučela lokomotiva. Nebudu soudit, kdo nebo co v rámci ČD za to může, nicméně v 0:02 ČD věděly, že mají na kolejích hořící kamion a v 0:18 do něj vrazil vlak... bez dalšího komentáře.

A za ty nadávky na hasiče bych ti upřímně přál, aby ti zahořel bejvák, pod okna ti přijeli hasiči a roztáhli transparent "Zdraví tě amatéři" místo roztažení plachty, do které bys mohl skočit a zachránit si kejhák. A ještě by si mohli z žebříku opékat na tom fajru buřty.
registrovaný uživatel milos  mail  
08.05.2007 (14:57)  
za vsechno muzou hasici, kteri si (amateri) behem celych asi patnacti minut nedokazali sehnat cislo na soukromy telefon firy a naprosto mylne vyhodnotili situaci tim, ze se domnivali, ze k nemu dojde informace po CD oficialnich kanalech...!!! znovu rikam, nepoucitelni amateri!!!
a navic za to muze ten ridic kamionu, ktery schvalne horici auto dotahl az na koleje, aby mohl zdiskreditovat bezbrannou ceskou drahu!
registrovaný uživatel PZ 
08.05.2007 (14:51)  
Řidič udělal špatně maximálně to, že když cítil kouř, tak hned nezastavil a pokoušel se jet dál. To že mu shořely vzduchový hadice zrovna na přejezdu je prostě pech. Obdobně by to mohlo být se strojvedoucím, protože tomu (možná) nešlo napětí a pokoušel se taky dojet co nejdál. Jenže na přejezdu byl úplně stejnej pokusník a tak se prostě střetli...
08.05.2007 (14:35)  
Předem říkám, že jsem nečetl celou diskusi....
Pawlik: ano na začátku byly problémy jednoho tahače, který začal hořet, zavolal hasiče a ti přijeli. Problém je ale v tom, že se to stalo na přejezdě... A domnívám se, že to co se stalo potom už nemá s prvotními problémy tahače nic společného.
Opět se ukazuje, jak moc jsou ČD uzavřený systém. Komunikace s okolím opět selhala. Asi to není o konkrétních lidech, protože jinak by se to nemohlo opakovat v takhle krátké době (Vraňany). Je třeba něco změnit. Nemyslím si ale, že to je o tom, zaměstnat na dané místo více lidí. Naopak to chce omezit lidskou složku, zavést více počítačů a lidi jednoduše propustit.
Zajímavé by také bylo vědět, zda členové bezpečnostních složek vědí vždy, na které telefonní číslo mají zavolat, aby byla záležitost vyřešena co nejlépe a hlavně nejrychleji...
registrovaný uživatel pawlik 
08.05.2007 (14:16)  
ad Sharky33, souhlas.
Můj názor na brzdy x6y je jasný.
Jako provozní je především určena EDB, která brzdí výborně. Samočinná/přímočinná je jako "nouzová" a parkovací.
Brzdy brzdí tak, aby se s nimi dalo bezpečně zabrzdit z dané rychlost na dané zábrzdné vzdálenosti, což není případ téhle nehody!!! - z toho plyne NO PROBLEM.
Spíš mi přijde, že diskuze se, stejně jako u nehody ve Vraňanech, řítí směrem "co udělaly špatně ČD, co udělal špatně fíra"...Co udělal špatně řidič mi jaksi chybí.
Nechci se dožít doby, že fíra někoho sestřelí na přejezdu a bude trestán za to, že včas nepředpokládal gumokol na kolejích.
08.05.2007 (13:58)  
Tady se semele pátý přes devátý. Nikdo nikde neříkal ,že ten strojvedoucí jel podle r o z h l e d u. Prostě ta 163 má brzdu jakou má a to taky nevím proč se to tady řeší. Jezdí to tak už hromadu let a najednou se tady vyrojí spousta odborníků kteří najednou vědí ,že by to tak nemělo být. To jste nikdo onen typ loko neznal a nevěděl jak brzdí? Je zde podle příspěvků některých lidí vidět jak dráhu znají. Každý si myslí ,že když jezdí vlakem tak zná dráhu a může se ke všemu "odborně" vyjadřovat.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko