..: Železniční odbory budou tvrdě postupovat proti vládní reformě :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.

"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.

Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.

Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 9.5.2007 (19:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
09.05.2007 (20:19)  
Bohuzel tady pisou lidi, kteri vedi VELKY KULOVY o zivote, zda se mi... Je nad miru jasne, ze kazde povolani ma sve pro a proti a tzv. zamestnanecke vyhody jsou temer vsude. Nekde maji "stravenky" na sportovni a kulturni aktivity, nekde prazdniny, nekde rezijky, nekde auta za vyrobni cenu atp. Rezijky maji i autobusaci a jejich rodinni prislusnici (Connex Morava).
Odbory jsou navic k tomu, aby hajily zajmy zamestanancu a at je Dusek jakej je, pokud by TOHLE nechal bez povsimnuti tak ho zamestnanci kopnou do zadku, jasne?

Koffr: budu rad, kdyz i sve prispevky do diskuse budes vylejvat na serveru v jinem state... Mimch. k zadluzovani: letos CR splnila podle CSU kriteria pro zavedeni eura.
09.05.2007 (20:17)  
Dispatcher: Já to nepaušalizuji, chraň bůh - ale stát se to nepochybně může. A při cenách jízdenek do 1.třídy to zamrzí.
09.05.2007 (20:12)  
Ad Sheriff:
"nebudou-li mít pracovníci železnice jízdní výhody,vlakem jezdit nebudou" ... správně, pojedou levnější autobusem = přechod ke konkurenci = trh funguje

Spíš jste měl napsat notně pokřivený trh funguje.
09.05.2007 (20:11)  
Sheriff:
Levnější autobus? Vy musíte být 120% autobusák. Podívejte se na ceny autobusů a vlaků...
Prosím Vás, neviřte tady atmosféru a raději dělejte něco užitečnějšího. Vás ta řežíjka asi musí hodně štvát co? Ale tak co někteří už jsou takoví...
09.05.2007 (20:10)  
Twix - nepaušalizujte režijkáře na špinavé děduly s lahváčema. Je spousta režijkářů, kteří si za několik tisíc tu první třídu dokoupili.
09.05.2007 (20:08)  
"nebudou-li mít pracovníci železnice jízdní výhody,vlakem jezdit nebudou" ... správně, pojedou levnější autobusem = přechod ke konkurenci = trh funguje
09.05.2007 (20:08)  
Ještě bych dodal k Vousáčovi a taky něco na dani státu. A prosím kritiky, aby se vzdali představy, že všichni nádražáci ve svém volném čase nemají nic jiného na práci než jezdit vlakem.
09.05.2007 (20:06)  
Režijky budiž, ale nevím proč i pro rodinné příslušníky, kteří pro dráhu třeba nikdy nic neudělali. Samostatnou kapitolou je 1.třída - člověk si připlatí protože chce cestovat komfortně a nerušeně, a pak ho v kupé svou duchapřítomností oblažuje špinavý dědula s lahváčem - režijkář.
09.05.2007 (20:04)  
Ad Sheriff:až po čtyřiceti letech ve službě na železnici budete jezdit do vzdálených nemocnic proto,že u vás ji zrušili a vaše zdraví dostalo za ta léta pořádně zabrat a budete si muset platit vlak tak vám to jedno nebude.Zaráží se někdo nad tím,že pracovníci MHD mají městskou dopravu také za režijní cenu?A co se týká efektivnosti trhu:nebudou-li mít pracovníci železnice jízdní výhody,vlakem jezdit nebudou,už jen pro ten pocit ponížení. a každý-i důchodce a dítě pracovníka-dá ročně za,,režijku" 200Kč,která jde do tržeb ČD.A to není málo
09.05.2007 (20:02)  
I já cítím potřebu reforem, ale ta reforma musí mít podporu všech, nebo drtivé většiny, jinak nemá smysl. Cituju z rozhovoru s Mirkem Topolánkem v časopise Týden č. 15 / 2007:
"Na reformě vydělají nejchudší a sníží se restrikce pro nejvyšší příjmové skupiny, které už nebudou tak nemorálně zdaňovány, jako byly. Ano relativně nejméně vydělá střední třída. Ale ta už přece vydělala dříve na společném zdanění manželů, které pomohlo především jí.Střední třída tedy musí sčítat, ona už má vyděláno, má předplaceno."

Tohle mi ale příjde jako hon na střední třídu.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko