..: Železniční odbory budou tvrdě postupovat proti vládní reformě :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.

"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.

Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.

Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 9.5.2007 (19:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
09.05.2007 (20:38)  
to Panula: Za CSR jsme take meli cetnicke patraci stanice, telegrafy a jizdu aut vlevo. Znamena to tedy, ze to mame vratit, nebo na tom lpet? To, ze neco bylo uz za CSR (naprosto jina doba, s jinou celosvetovou ekonomikou, jinym stavem a fungovani veci verejnych) prece neznamena, ze ted (v 21. stoleti) to tak ma byt take.

Na oplatku bych ja mohl rici, ze za CSR nebylo nic jako podpora v nezamestnanosti, kvalitni duchodove zajisteni a "bezplatna" lekarska pece tak jak tyto pojmy chapeme dnes. Budiz, udelejte potom vse jak bylo tehda a myslim, ze nikomu rezijkari vadit nebudou:)

Prosim zastance i odpurce rezijek, at pouzivaji fakta, argumenty a ne pseudoargumenty a naprosto nesouvisejici a zavadejici informace.
09.05.2007 (20:35)  
Mám takový dojem, že je sleva i vozovou zásilku, ale to bych si fakt musel přečíst předpis.
Registrierter Benutzer Mato 
09.05.2007 (20:34)  
já u svého zaměstnavatele mám také výhody. Jsou bohužel tak výhodné, že je bohužel nikdy nemohu vyžít. (Tak maximálně dotované instantní kafe z kantýny za 2 Kč - ale to ve srovnání s problému režisty je o ničem a když přijde za mnou moje žena, tak za to kafe už musí dát místo 2 Kč korun 8 - to je ten problém s rodinama režistů - absolutně nechápu proč rodinám taky?)

Sheriff:
nebo Karviná-Brno
bus 204, vlak 224
09.05.2007 (20:34)  
Ještě mě tady u diskutujících zaráží to "težce dotovaných z našich daní". S tím bych až tak moc nesouhlasil. Přece někdo (Kraj, MD) si objednal jízdu těchto vlaků tak ať si ji zaplatí. Naprosto stejné je to s autobusy apod. Ale že bus je těžce dotován z našich daní jsem tu ještě neslyšel.
09.05.2007 (20:31)  
Prostě řežíjky všechny štvou, protože jsou znevýhodněni. Když se jim to nelíbí tak ať jdou pracovat k dráze. A už to fakt nerozebírejme...
09.05.2007 (20:30)  
to Panula: A cemu se tak podivujete? Ano, podivam-li se na ceny busu a vlaku, tak zjistim, ze bus je v mnoha pripadech levnejsi, nekde dokonce vyrazne. Mozna i proto na mnoha spojich jezdi plny bus a poloprazdny vlak. Jisteze, neco jineho je to pokud ma nekdo nejake slevove karty apod. Tam uz je situace krapet odlisna. Ale tvarit se, ze poukazat na to, ze bus je levnejsi, je uplna blbost, je jen poza nicim nepodlozena, ba co vice, snaha popirat realna fakta.

to xAnri05: Ano zamestnanecke vyhody jsou temer vsude. Ovsem jak jste sam spravne uvedl. Auto za vyrobni (coz jsem tedy nezazil, za vyrobni cenu se zamestnancum neprodava temer nikde, jde o vyrazne slevy, ale stale se na tom vydelava a hlavne kryji naklady) cenu, pripadne zbozi za nakupni cenu. Tudiz minimalne se pokryji naklady. Coz je ovsem neco jineho nez rozdavat celorocne sluzbu za cenu, ktera kryje maximalne tak naklady na vydani one prukazky. Mozna v tom je ten rozdil, ktery mnoha lidem vadi (zvlast, kdyz je to podnik dotovany statem). Proc treba CD neumoznuji svym zamestnancum zadarmo, ci za rocni pausal, prepravovat zbozi nakladnimi vlaky (byt by slo jen treba baliky do urcite vahy, ci jeden kontejner rocne)? Odpoved je jednoducha, protoze ztratu by jim, narozidl od osobni dopravy, nezacaloval stat. Berte to s nadhledem a jako zvelicene tvrzeni, ale snazim se tim ukazat na to, co asi mnoha lidem vadi a proc jim jsou rezijkari trnem v oku.
09.05.2007 (20:29)  
Sheriff:
(jako třeba režijkami :D, coby přežitkem socialismu)
Kdyby jste pozorně četl tak se dočtete toto: "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek. Před druho světovou válkou bylo ČSR demokratický stát. Jen tak pro osvěžení dějepisu...
Jen tak pro zajímavost. Neříkejte, že vy nemáte žádnou výhodu. To Vás asi potom neštve neekonomické chování subjektu co?
09.05.2007 (20:21)  
a) že je trh notně pokřivený 100% souhlasím, tohoto pokřivení bylo dosaženo kombinací milionů různých drobných neefektivních opatření (jako třeba režijkami :D, coby přežitkem socialismu)
b) Praha-Brno: BUS=150 Kč, vlak=294 Kč,

režijka čd mě neštve, štve mě neekonomické chování jakéhokoliv subjektu
09.05.2007 (20:20)  
Xanri:
Konečně rozumná slova (nejen Vaše)...
09.05.2007 (20:19)  
Ja osobne nejsem proti zamestnaneckym vyhodam u CD. Nicmene, narozdil treba do tech cokoladoven, ci od pekarny, cpe stat do CD dost penez z kapes danovych poplatniku, coz se me tyka. Nechci proto vyhody pro nezamestnance (tedy rodinne prisluniky napr., ani v te pekarne, ani v te cokoladovne si tam deti brat, aby se najedly, take nemuzete), dale je pak otazka zda ta vyhoda ma mit podobu velmi nizkeho rocniho pausalu, nebo "jen" zlevneneho jizdneho (treba za 25 az 30 procent ceny bezne jizdenky), dale by se to melo vztahovat na zakladni sluzby, tedy 2. trida (I s ohledem k tomu, ze CD jsou a byly dotovany z nasich dani). Otazkou pak je, zda to ma byt dozivotni ci jen po dobu trvani zamestnaneckeho pomeru (on byvaly zamestnanec pekarny take nemuze kdykoliv prijit se zadarmo najist). Tudiz ne vse rusit, nicmene system nastavit rozumneji.

Ad reci o chudacich duchodcich co jim draha znicila zdravi a oni se musi belhat do mesta k doktorovi. Si predstavte, ze zdravi maji znicene i lide, kteri nedelali u drah a k doktorovi jezdi kde kdo a platit za tu jizdu musi a nikdo se ho na to nepta. Tim nerikam nic proti temto lidem, ani proti zeleznicarum, jen rikam, ze to neni argument.
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko