Praha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.
"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.
Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.
Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.
zdroj: Finanční noviny (ČTK)
| 9.5.2007 (19:24)
Na oplatku bych ja mohl rici, ze za CSR nebylo nic jako podpora v nezamestnanosti, kvalitni duchodove zajisteni a "bezplatna" lekarska pece tak jak tyto pojmy chapeme dnes. Budiz, udelejte potom vse jak bylo tehda a myslim, ze nikomu rezijkari vadit nebudou:)
Prosim zastance i odpurce rezijek, at pouzivaji fakta, argumenty a ne pseudoargumenty a naprosto nesouvisejici a zavadejici informace.
Sheriff:
nebo Karviná-Brno
bus 204, vlak 224
to xAnri05: Ano zamestnanecke vyhody jsou temer vsude. Ovsem jak jste sam spravne uvedl. Auto za vyrobni (coz jsem tedy nezazil, za vyrobni cenu se zamestnancum neprodava temer nikde, jde o vyrazne slevy, ale stale se na tom vydelava a hlavne kryji naklady) cenu, pripadne zbozi za nakupni cenu. Tudiz minimalne se pokryji naklady. Coz je ovsem neco jineho nez rozdavat celorocne sluzbu za cenu, ktera kryje maximalne tak naklady na vydani one prukazky. Mozna v tom je ten rozdil, ktery mnoha lidem vadi (zvlast, kdyz je to podnik dotovany statem). Proc treba CD neumoznuji svym zamestnancum zadarmo, ci za rocni pausal, prepravovat zbozi nakladnimi vlaky (byt by slo jen treba baliky do urcite vahy, ci jeden kontejner rocne)? Odpoved je jednoducha, protoze ztratu by jim, narozidl od osobni dopravy, nezacaloval stat. Berte to s nadhledem a jako zvelicene tvrzeni, ale snazim se tim ukazat na to, co asi mnoha lidem vadi a proc jim jsou rezijkari trnem v oku.
(jako třeba režijkami :D, coby přežitkem socialismu)
Kdyby jste pozorně četl tak se dočtete toto: "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek. Před druho světovou válkou bylo ČSR demokratický stát. Jen tak pro osvěžení dějepisu...
Jen tak pro zajímavost. Neříkejte, že vy nemáte žádnou výhodu. To Vás asi potom neštve neekonomické chování subjektu co?
b) Praha-Brno: BUS=150 Kč, vlak=294 Kč,
režijka čd mě neštve, štve mě neekonomické chování jakéhokoliv subjektu
Konečně rozumná slova (nejen Vaše)...
Ad reci o chudacich duchodcich co jim draha znicila zdravi a oni se musi belhat do mesta k doktorovi. Si predstavte, ze zdravi maji znicene i lide, kteri nedelali u drah a k doktorovi jezdi kde kdo a platit za tu jizdu musi a nikdo se ho na to nepta. Tim nerikam nic proti temto lidem, ani proti zeleznicarum, jen rikam, ze to neni argument.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










