..: Železniční odbory budou tvrdě postupovat proti vládní reformě :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.

"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.

Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.

Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 9.5.2007 (19:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
09.05.2007 (21:04)  
to Sheriff: No tak to je jasne. Ovsem treba s dotovanim cirkve vcelku nesouhlasim. Nechapu proc bych to mel delat, notabene kdyz pristup ke vsem cirkvim a nabozenstvim neni rovnocenny. To je mi milejsi sypat penize do CD a jinych dopravcu, pripadne treba do te armady, nebo treba do zemedelcu. Do cirkve max cpat penize na pamatky, tedy jejich udrzbu, pod podminkou, ze budou alespon castecne volne pristupne. Stejne tak cpat penize do dopravcu za jasnych, rovnocennych podminek a jen kdyz to pujde videt.
registrovaný uživatel Jacek 
09.05.2007 (21:03)  
Deadeye
Na oplatku bych ja mohl rici, ze za CSR nebylo nic jako podpora v nezamestnanosti, kvalitni duchodove zajisteni a "bezplatna" lekarska pece
To měl být jako vtip? Přestěhuj se třeba na sever Moravy a uvidíš tu podporu v nezaměstnanosti, kdy ti přímo na pracáku řeknou do očí, že ti žádnou práci neseženou, bo práce není. Důchodové zajištění, kdy důchodci počítají kolik desetikorun jim zbylo po zaplacení nájmu a hlavně těch "bezplatných" léků.
A k té střední třídě:
vybavuje se mi ten volební billboard ODS - snížíme daně bohatým. Ona u nás totiž neexistuje žádná střední třída. Je jen nízká a vysoká.
09.05.2007 (20:58)  
určité daňové přerozdělování být musí (armádu platíme všichni, církev platíme všichni, i ateisti) ale musí být snahou každého subjektu (tedy i státu) jakékoliv takovéto tržní selhání minimalizovat, toť vše
09.05.2007 (20:54)  
to Panula: Ale my se nebavime o marketingu, ani o tom jak firma laka zakazniky. Bavili jsme se o cene jizdneho. A Vy jste se tvaril jakoby tvrzeni, ze CD jsou drazsi nez busy, bylo holym nemyslem, coz ovsem neni pravda. Ja Vam to jen vyvracim, nebavim se o vyhodnosti ci nevyhodnosti urcitych spoju ci produktu. Pro mne osobne je treba v jistych ohledech nejvyhodnejsi auto a nemuze mu konkurovat ani bus, ani vlak, ani letadlo. Nicmene zakladni jizdne CD maji drazsi nez busy (ve vetsine pripadu). Zlevnene jizdne je podmineho zaplacenim nejakeho poplatku a vyrizenim nejake karty (coz zabira cas, clovek tam musi zajit, musi si udelat fotku, ktera take neco stoji, atd.). Naklady na jeden rok, na tu slevu, cini zhruba 250 az 300kc (200kc pomerna cast poplatku, zbytek naklady na vyrizeni). A ted je potreba, aby ten clovek na sleve usetril tolik, aby se mu to vyplatilo (coz u Vaseho prikladu cini 50 jizd rocne a az pote se to zacina vyplacet). Tudiz ta vyhoda je jen pro nekoho, kdo jezdi pravidelne, ci jednosmerne na velkou vzdalenost (u zpatecni jizdenky je Vam in-karta k nicemu). Tudiz neni mozne, tak jak jste to delal Vy, se tvarit, ze je nesmysl, ze CD jsou drazsi nez busy. CD jsou drazsi nez busy, pro stale zakazniky ovsem nabizeji produkty, ktere tu cenu dokazou stahnout, coz ja jen vitam a nepopiram to. To ovsem nemuze slouzit jako argument k obecnemu tvrzeni, ze CD jsou levnejsi nez busy.

Jne pridam, ze in-kartu valstnim. Presto se mi i tak na nekterych spojich vyplati jet busem a casto jezdim i autem.
09.05.2007 (20:51)  
Že někdo neudělá i jiný web, třeba o elekřině, ať tam mohou buzerovat další státní podnik...
09.05.2007 (20:48)  
Ano řežíjka zůstala, jiné výhody zrušil nebo změnil majitel té či oné firmy, kterou privatizoval. Po r.1989 se všechno opět vracelo do rukou podnikatelů takže bylo na nich jestli výhody ponechají nebo změní nebo úplně zruší. Dobrý zaměstnavatel chce, aby si udržel dobře fungující kolektiv, či firmu a hlavně všechny zaměstnance, proto dává (pokud si je chce udržet) výhody. Vím, že ČD pro tento typ fungujícího podniku není dobrým příkladem, ale toto je názor na všeobecné výhody u všech a všude. Mě se taky nelíbí, že ostatní mají firemní auta zadarmo nebo za minimální poplatek a další kupy lepších výhod. To asi nikdo pokud nepracuje právě v té firmě. To že ČD platíme všichni je dobrý argument a beru na něho zřetel, ale to i naše politiky a další "zajímavé lidi."
registrovaný uživatel Kubajs 
09.05.2007 (20:47)  
Ať si režijky klidně mají i rodiný příslušníci, ať začnou odboráři na dráze makat a ne jen kecat ať si na to ta dráha vydělá. Nevím proč já mám ze svýho platu dotovat někomu režijku, zvlášť když vlakem nejezdím, protože na trase Chomutov - Praha je dvakrát pomalejší, ale za to dvakrát dražší než bus.
09.05.2007 (20:41)  
to Dispatcher: Ano, to je mozne, sleva. V tom je ten rozdil. Lidem nevadi zamestnanecke vyhody, slevy, ale jizda "zadarmo" a to i u rodinncyh prislusniku. Co se tyce tezkeho dotovani z dani, tak jiste, busy jsou take dotovane, nicmene je tak jakas takas realna moznost volby a konkurence. Ne nahodou proto kraje radeji dotuji busy a ne zeleznici. Ale to ma mnoho jinych duvodu. A u vetsiny lidi je stale zeleznice automaticky spojovana se statem (tudiz maji pocit, ze rezijka je v pdostate placena statem).
09.05.2007 (20:39)  
Deadeye:
Jenže potom nechápu lidi, proč si tu slevovou kartu nevyřídí?
Třeba já jsem student a mám studentské jízdné (kartu). Když si např. v moji vesnici vyřídí zákazník na vlak zákaznické jízdné tak zaplatí 15 autobusem 20kč. Zpáteční je snad už potom jasná věc. To, že toto nenabízejí autobusy = (podle sheriffa) trh funguje
Každá firma dělá takovéto výhody, aby k nim zákazník přišel. Slevy, výhody atd. Příklady: obchody, mobilní operátoři atd.
To, že si cestující toto nevyřídí je jeho mínus. Když si vyřídí toto (jako si to vyřizuje i jinde) tak je cena srovnatelná s autobusy, ale levnější. To, že základní jízdné je dražší to je čistě způsob ekonomického myšlení podniku, aby následně na tom mohl odvíjet své výhody...
Vy by jste to měl vědet, když jste v jiné diskusi psal, že pracujete v oboru marketingu.
09.05.2007 (20:38)  
základy současné ekonomie pochází cca z let 1965-1975 (jen tak pro osvěžení dějepisu), srovnávat současný trh s trhem za 1.republiky ... :D ... Hitler nic neodebral, protože měl zrovna na práci skutečně jiné věci :D
sám výhody opravdu nemám, kdyby bylo šéfovo ekonomické chování tak dementní jako u čd, tak su už zítra nezaměstnaný...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko