Praha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.
"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.
Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.
Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.
zdroj: Finanční noviny (ČTK)
| 9.5.2007 (19:24)
Na oplatku bych ja mohl rici, ze za CSR nebylo nic jako podpora v nezamestnanosti, kvalitni duchodove zajisteni a "bezplatna" lekarska pece
To měl být jako vtip? Přestěhuj se třeba na sever Moravy a uvidíš tu podporu v nezaměstnanosti, kdy ti přímo na pracáku řeknou do očí, že ti žádnou práci neseženou, bo práce není. Důchodové zajištění, kdy důchodci počítají kolik desetikorun jim zbylo po zaplacení nájmu a hlavně těch "bezplatných" léků.
A k té střední třídě:
vybavuje se mi ten volební billboard ODS - snížíme daně bohatým. Ona u nás totiž neexistuje žádná střední třída. Je jen nízká a vysoká.
Jne pridam, ze in-kartu valstnim. Presto se mi i tak na nekterych spojich vyplati jet busem a casto jezdim i autem.
Jenže potom nechápu lidi, proč si tu slevovou kartu nevyřídí?
Třeba já jsem student a mám studentské jízdné (kartu). Když si např. v moji vesnici vyřídí zákazník na vlak zákaznické jízdné tak zaplatí 15 autobusem 20kč. Zpáteční je snad už potom jasná věc. To, že toto nenabízejí autobusy = (podle sheriffa) trh funguje
Každá firma dělá takovéto výhody, aby k nim zákazník přišel. Slevy, výhody atd. Příklady: obchody, mobilní operátoři atd.
To, že si cestující toto nevyřídí je jeho mínus. Když si vyřídí toto (jako si to vyřizuje i jinde) tak je cena srovnatelná s autobusy, ale levnější. To, že základní jízdné je dražší to je čistě způsob ekonomického myšlení podniku, aby následně na tom mohl odvíjet své výhody...
Vy by jste to měl vědet, když jste v jiné diskusi psal, že pracujete v oboru marketingu.
sám výhody opravdu nemám, kdyby bylo šéfovo ekonomické chování tak dementní jako u čd, tak su už zítra nezaměstnaný...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










