..: Stará železniční trať nejspíše zanikne :..

Ilustrační obrázekPřibyslav - Železniční trať Přibyslav - Sázava nejspíše nemine zánik. Vlečku, kterou ještě do loňského roku využíval pro výletní jízdy Klub přátel kolejových vozidel z Brna, nechá majitel zlikvidovat. Okolní obce, jež chtěly trať odkoupit a opravit, na její záchranu nemají peníze. Zatím chybí i životaschopný projekt. „Jsem skeptický, nadšení a elán z loňského roku jako by vyprchaly,“ zklamaně konstantuje přibyslavský starosta Jan Štefáček. „Po volbách to úplně uhaslo,“ souhlasí starosta Sázavy František Ledvinka. „Skoro rok s námi nikdo nejednal,“ přikyvuje i Wolfgang Macourek, ředitel sázavské společnosti SaZ, jež vlečku vlastní. Jeho společnost už nechce čekat další rok a chce se letos pustit do demontáže svršku. „Trať zarůstá a už kvůli bezpečnosti bychom měli letos železnici demontovat,“ dodává.

Žďár nad Sázavou nepomůže, trať je pro něj daleko

Ze stagnace Štefáček obvinil radnici ve Žďáru nad Sázavou. Zatímco obce v okolí chtějí na atrakci vystavět projekt rozvoje turistického ruchu v regionu, kladné žďárské stanovisko nemají. „Bez pomoci Žďáru se takový projekt nemůže uskutečnit,“ říká Štefáček. „Je to absurdní nesmysl, to zcela odmítám,“ ohrazuje se proti nařčení žďárský starosta Jaromír Brychta. „Ukažte mi město, jež by dalo miliony na trať, která leží 9 km od jeho hranic,“ argumentuje. Přesto se jako zastánce výletní železnice snažil myšlenku na pomoc obcím prosadit. „V radě můj návrh neprošel, snažil jsem se ho alespoň naslepo střelit v zastupitelstvu, ale ani zastupitelé však nebyli podpoře nakloněni,“ popisuje podzimní martyrium. Žďárské od pomoci odrazují odhady nákladů na odkoupení a opětovné zprovoznění trati. První sumy se pohybovaly nad 20 miliony korun. „To už i má podpora klesá, vždyť ve městě máme rozdělané akce za stovky milionů,“ poukazuje Brychta.

Malou naději má i náhradní řešení na využití trati. Po vytrhání kolejí by na náspu chtěly obce mít cyklostezku. „Tento nápad přijde na řadu, až definitivně padne zprovoznění trati. Bude ale záviset, jak majitel pojme demolici. Pokud zlikviduje i všech 25 mostů, je zbytečné o cyklostezce uvažovat,“ přemítá Štefáček. „Podle mých dosavadních rozhovorů s vlastníkem zmizí mosty i s tratí,“ říká František Ledvinka. Macourek ale říká, že to zatím není jisté. Do takových detailů jsme ještě nešli. Ve firmě máme nyní trošku jiné starosti.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.5.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.05.2007 (14:57)  
Tak ona zrovna železniční turistika není z nejlevnějších... A osobně příliš nechápu, proč se turistické projekty nestěhují na tratě, kde vlaky jezdí (v této oblasti bych považoval za ideální Žďár-Nové Město-Tišnov), ale proč se kvůli nim vyhazují peníze do již zrušených tratí. Ano, je to sice hrozně fajn, udržovat zrušené tratě při životě, ale často jsou pak z těchto tratí rozkrádány koleje a tvoří se tak dodatečné náklady. Jakmile na trati není nějaká pravidelná doprava, je to špatné....
registrovaný uživatel heme 
12.05.2007 (14:07)  
21.5.2007 je shromáždění okolních starostů v Přibyslavi,tak safra ty noviny stojí za prd.Proč třeba neudělají sbírku.Nebo ten debil starosta Žďáru se do tho nezapojí.Další dva nové velkoobchody staví,ale na rekreaci a turistiku úplně prdí
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko